Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
anna van noniemen

anna van noniemen

12-08-2009 om 14:16

Tjonge, de route van zoon 2 naar onderzoek....

het zal ongetwijfeld een reden hebben allemaal, maar ik vind het zo onzinnig....eerst moest ik een verwijzing van de HA. Dat zond ik naar BJZ en die namen telefonisch contact met me op. Alles bij elkaar 3 kwartier tot een uur allerlei info doorgegeven. Vervolgens zou ik dan een uitnodiging voor een gesprek krijgen. Voor de vakantie zijn we daar dus geweest, ook weer een uur gesproken, zelfde vragen als in het telefoongesprek. Ok, hen was het duidelijk, door naar de GGZ voor nader onderzoek naar ADHD. Alles is van hen uit dus doorgestuurd, het hele verslag.....Na de vakantie, telefoontje van de GGZ voor een afspraak, ik zo, dat is vlot.....maar nee, dat was een pre-intake, zodat je op de juiste WACHTlijst komt (?, wat doet BJZ dan nog hiertussen?)....Vandaag daar dus geweest, met 2 kids, want ja, midden in de vakantie...zoon was het na 5 minuten al zat, mevrouw zat alleen maar, tja, hij is nog jong, tja, jongens zijn altijd wel drukker, tja, geen enkel kind kan goed concentreren als er veel om hem heen gebeurt....zucht.....ik had dus echt weer even het gevoel dat ik "maar een zeurpiet was" .... Maar goed, ik heb duidelijk gemaakt hoe ik er over dacht, wat mijn mening is, en hoe ik het zie, dat ik bij zoon 2 nog niet noodzakelijkerwijs ook meteen medicatie als oplossing zie, omdat hij voor mijn gevoel met wat meer structuur (nog meer) best goed kan functioneren, maar dat ik wel de duidelijkheid wil, ook voor school! En omdat ik geen zin heb om weer achteraf toch gelijk te moeten krijgen, als het kwaad alweer geschied is....

We mogen dus op de wachtlijst, die zeker 6 a 7 maanden is....ach ja....

En nu, nu denk ik alleen maar.....ik kan nog best wat bezuinigingen bedenken in de AWBZ-zorg....zeker 2 gesprekken hadden niet gehoeven wat mij betreft....deze van vandaag, en deze mevrouw moet ook betaald worden....en 1 van de 2 gesprekken bij BJZ had wat mij betreft ook overgeslagen mogen worden. Vandaag had ik meer het gevoel dat ik door een soort keuring moest, moeder -> geschikt om op te voeden ja/nee
moeder-> wil haar kind "drogeren" ja/nee
....zoiets....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
*Twinkel*

*Twinkel*

12-08-2009 om 23:38

Altijd handig!

Afspraken in de vakantie, is altijd handig natuurlijk!

Aan de ene kant snap ik de selectieprocedure wel, maar tjonge soms is het zo omslachtig. Zit je bij 3/4 keer hetzelfde te vertellen en steeds meer moet je hen ervan overtuigen dat er een probleem is.

Nou ja, 6/7 maanden, dat is dan 3/4 schooljaar...

Misschien moeten we een clubje oprichten, ow nee, wij zijn al een club whahahaha!

*Twinkel*

*Twinkel*

13-08-2009 om 09:05

Trouwens...

Wist jij dat de psychiater weg gaat? Vanaf oktober zijn er 2 nieuwe als ik het goed heb, september is psychiaterloos, voor het ambulante gedeelte dan.

anna van noniemen

anna van noniemen

13-08-2009 om 21:14

Nee...

dat wist ik inderdaad niet....nu zou zoon1 voor medicatie-controle naar de HA overgaan, maar ik zal van de week eens bellen hoe het daarmee staat, heb niks meer gehoord, en we moeten ook weer een receppie...

anna van noniemen

anna van noniemen

13-08-2009 om 23:01

Dank je fladder!

Het is alleen zo, nu ben ik toevallig iemand die zich niet meer met een kluitje in het riet laat sturen, maar als ik dat wel was geweest? Hadden ze zoon 2 dan maar niet op de wachtlijst gezet? Maar goed, we gaan weer afwachten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.