Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Springertje

Springertje

17-09-2010 om 06:49

Togregeling

Even een vraagje;

1 oktober loopt de TOG-regeling af. Ik heb geen nieuwe indicatie aangevraagd, ook heb ik geen PGB, dus ik kom niet meer in aanmerking voor de TOG.
Wanneer is het de laatste keer dat je die TOG-regeling krijgt? Ik weet dat je vanaf 1 april een awbz-indicatie moest hebben, maar gezien ze met terugwerkende kracht werken heb ik in juli nog gewoon de TOG gehad. Krijg ik het nou nog in de maand oktober (van de maanden juli, augustus en sepember) of is dat helemaal afgelopen per 1 oktober en krijg ik niks meer?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oh jee?

Dat wist ik dus niet, heb net een herindicatie aangevraagd van het pgb en ontvangen, zonder indicatie- papieren nog. Zullen ze dat nu net te laat sturen?
Sjonge zeg!

Springertje

Springertje

17-09-2010 om 07:35

Ook geen pgb

Volgens mij maak je ook geen kans meer op een PGB, omdat ze er een stop op hebben gezet wegens bezuinigingen. Althans dat hoorde ik dan! Ik hoorde namelijk dat je alleen nog een tog kan krijgen als je een pgb hebt, dus dat wilde ik aanvragen maar kreeg dus van iemand te horen dat er een stop op zit!

Springertje

Springertje

17-09-2010 om 07:57

Sorry, beetje onduidelijk

Het wil niet zeggen dat je de tog alleen krijgt als je een pgb hebt)) Maar de tog stelt als eis dat je moet aan kunnen tonen dat je min. 10 uur p.w zorg nodig hebt wil je recht hebben op de tog. Ik wilde daarom een PGB aanvragen en zorg kopen, maar helaas...............wat ik dus hoorde kan dat niet meer.

Voor zover ik weet

Krijg je dit laatste kwartaal nog een percentage van het oude TOG, ik meen 75%. Daarna is het echt afgelopen.

T&T

T&T

17-09-2010 om 09:25

Afbouwen

Hier krijg ik het 4e kwartaal 2010 en het 1e 2011 nog de helft, en daarna vervalt de tog...Balen natuurlijk, mijn kinderen zijn nl niet minder autistisch geworden, alleen de criteria zijn strenger om hulp te krijgen. Eerst werd het pgb zover ingekort tot ik het opgaf en maar niet meer heb aangevraagd... nu is de tog afhankelijk van het pgb, en vervalt die dus ook. Dat wil zeggen dat wij GEEN hulp meer hebben, voor twee kinderen met ASS. De enige hulp is het rugzakje op school, voor zo lang dat nog duurt dan. Wij hebben nl de vreselijke keuze gemaakt om kids niet naar het speciaal onderwijs te brengen met hun cluster4 indicatie. En de algemene tendens in hulpverlenersland is dat er al snel gedacht wordt:"geen cluster4 school? dan kan het nooit zo erg zijn!"
Ach, wij hebben het toevallig getroffen met een hele goede meewerkende basisschool en verder heb ik gebaald toen ik dit bericht kreeg, maar denk ik nu heel eigenwijs "we doen het gewoon TE goed "!!!
groetjes, Tess

Astrid

Astrid

17-09-2010 om 21:34

Wel recht op tog en pgb, maar ik stop er me.

Voor autistische zoon hebben we nu al 4 jaar een giga PGB (echt heel veel!) en ruim 4 jaar TOG. Ik ben klaar met al die hulpverleners over de vloer, ik raak er zelf gestresst van. Zoon was het al veel eerder zat. DE GGZ en Jeugdzorg vinden nog steeds dat wij recht hebben op heel veel PGB, maar ik ben daar klaar mee. Wel jammer dat de TOG verdwijnt. Was toch ruim 800,= p/jaar. Ik gebruik(te) dat geld voor gewoon alledaagse dingen. Zoon kost ons al genoeg geld. Ik wist niet dat je misschien toch nog TOG kan krijgen als je kind nog zeer hulpbehoevend is. Want dat is hij nl. nog steeds.

Een andere reden dat ik wil stoppen met het PGB is dat ik denk dat er mensen in veel slechtere situaties verkeren die het geld veel harder nodig hebben.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-09-2010 om 00:04

Tog

Je krijgt als je kind per 1 oktober niet meer dan gemiddeld 10 uur zorg nodig heeft vanuit de AWBZ over het vierde kwartaal 2010 en het eerste kwartaal 2011 nog de helft van de TOG en dan komt de TOG te vervallen.
Ik vind het echt balen want we kregen net pas sinds een jaar de TOG en deze was zeer welkom. Want hier geen PGB en je maakt toch veel extra, niet vergoede kosten en dan is die ruim 200 Euro per kwartaal hard nodig;-( En dan willen ze ook nog eens een forse eigen bijdrage instellen vanaf 2011 voor tweedelijns psychotherapeutische zorg; het wordt er allemaal niet beter op...

Springertje

Springertje

18-09-2010 om 08:19

Balen

Voor mijn dochter (11 jaar) die een verstandelijke en (lichte) lichamelijke beperking heeft heb ik het nooit willen aanvragen ondanks dat de hulpverlening zei dat ik het moest doen. Daar heb ik nu verschrikkelijke spijt van. Ik merk dat ze nu ze ouder word, dat het voor ons ook zwaarder wordt.
Met het pgb had ik logeerhuizen, naschoolse opvang kunnen regelen en was de togregeling gewoon doorgegaan. Maar goed, dat is allemaal achteraf gepraat en ook erg dom geweest;-(((((

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.