Mari
25-05-2009 om 18:56
Trots!
Mijn ventje doet dit jaar voor het eerst helemaal mee met de avond 4 daagse. En daar zit een hele geschiedenis achter. 2 jaar geleden brachten we de eerste avond zijn zus weg, die liep met scouting. Zoon moest zo vreselijk huilen, want het was zoooo druk op het veld en zoveel lawaai en gillende, rennende kinderen. Hij was helemaal in paniek, handen over zijn oren, kroop helemaal in mij weg. De scouting leiding had het zo met hem te doen en begonnen rustig met hem te praten, geruststellen, aanmoedigen. Zo mooi om te zien hoe hij zijn vertrouwen aan hun gaf. En de laatste avond met de defile, mocht hij meelopen, lekker veilig hand in hand met de leiding. Zoon had zijn angst overwonnen.
Dus zo groot was de teleurstelling dat vorig jaar de scouts niet liepen, want hij moest en zou het doen. Bewijzen dat hij het wel kon. En nu was het zo ver, scouts dezen wederom niet mee, maar hij kon met turnen. Maar jeetje wat was hij zenuwachtig. 100,000 vragen over en over , steeds hetzelfde willen weten, zo onzeker, zo angstig. Maar hij zou het gaan doen!!! Hoe dichter we bij het veld komen, hoe zenuwachtiger hij wordt, waar is zijn groep, paniek hij ziet ze niet. Maar zo groot was de opluchting toen hij zijn favorite juf zag. En daar ging hij hoor, heel stoer doen, maar lekker dicht bij de juf.
Ach, ik ben zo trots op hem. Het leven met autisme kan zo moeilijk voor hem zijn, maar hij knokt zich er doorheen en bereikt wat hij wil bereiken!!
Moest het even kwijt.
gr, Mari

Knutselkei
25-05-2009 om 19:01
Wat goed!
Glim nog maar lekker even door!
Vind het ook erg knap van hem, want het zal m vast heel wat kracht gekost hebben.

Guinevere
25-05-2009 om 20:20
Cool
Wauw, dat is echt cool van hem en wat een enorme overwinning heeft hij hiermee voor zichzelf behaald. Een kleine stap voor de mens, maar een grote stap voor jouw speciale mens!

Mari
25-05-2009 om 21:14
Afloop dag 1
Hij kwam heel trots binnen, grote grijns, drijf nat van het zweet (heeft ook last van zijn astma). Halvewege naar huis kwam de eerste explosie, 2 en 3 drie er snel achteraan. Hij is doodop maar slaapt nog steeds niet. Ik ben benieuwd of hij de week volhoud, op deze manier niet. Ik hoop voor hem dat het steeds beter zal gaan.
En hij wil helemaal geen bloemen, hij wil snoep!!!! Bloemen zijn voor meisjes.

Vera*
26-05-2009 om 11:03
Snoep/bloemen ot
Bij het Kruidvat heb je bosjes snoep van Lookolook. Het ziet er uit als een bosje bloemen maar zijn snoepjes op een stokje en kost 2.99.
Enne, jouw zoon is wel een kanjer zo!

Mari
26-05-2009 om 21:00
Vanavond
Het ging wat minder. Het is wel een hele opgave voor hem. Hij wil niet meer, maar eerst even kijken hoe hij zich morgen voelt. Vanavond heel boos en dwars gedrag, iedereen was stom, andere kinderen pestte hem, leiding deed mee. Is zijn uiting van "ik snap het allemaal niet meer". Ik vraag morgen of zijn oppas mee wilt lopen, dan heeft hij een vertrouwd figuur en de laatste avond loopt zijn pleegvader mee. Zal hij wel niet willen, want zo hoort dat niet, maar ik denk wel beter voor hem.
En hij was boos op mij, want ik was te laat met ophalen. Maar ik moest het ander kind redden, die de 10km liep, zij moest afhaken en ik moest ophalen. Ik kan nou eenmaal mezelf niet in 2 stukjes hakken.
gr. Mari

ozzieozzie
02-06-2009 om 14:23
Ik hoop
dat hij het voor elkaar krijgt om het toch uit te lopen hoor! de beloning: super trots EN natuurlijk een beter uitgangspunt voor verder uitdagingen!
gefeliciteerd met deze eerste drie dagen in ieder geval!!!
dat is al hardstikke super!