Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Polly Shearman

Polly Shearman

27-06-2010 om 21:31

Up-date adhd'ers met medicatie

Ik wil jullie even laten weten hoe het hier gaat.
Het gaat nog steeds goed, de heren hebben ook hun eetlust weer terug, ze hebben een tijdje wat minder gegeten maar nu merk ik daar niks meer van.

Ik merk dat ik nu veel vaker thuis ben, ik ga graag uit, de hort op met vriendinnen, stappen, logeren enz. Als ik afspreek met vriendinnen was het altijd graag zonder kinderen, ik vond het heerlijk om eens een middag kinderloos in de stad rond te dwalen.
Maar de laaste weken ben ik gewoon heel graag thuis, dat uit gaan heb ik ineens niet meer zo;n behoefte aan. Ik heb geen behoefte meer aan vlucht gedrag, ik hoef niet meer te vluchten, want het is zo fijn hier thuis.

De inpact die de medicatie hier heeft is echt ongelooflijk, blijkt wel.

voor de vakantie zijn we bijvoorbeeld niet op zoek naar een camping waar de kinderen zichzelf optimaal kunnen bezighouden zodat wij "rust" hebben, zoals de voorgaande jaren. Maar we willen juist weer iets samen ondernemen als gezin! Het is zo fijn om weer dingen samen te doen, zonder steeds ruzie of strijd te hebben.

Vanmiddag om 16 uur waren we oudste vergeten zijn medicatie te geven....dat hebben we geweten. De geluiden die hij veroorzaakte, het was weer helemaal terug zoals voorheen. Niet erger echter, maar het was zolang geleden, bah! het was weer zo duidelijk waar wij al die jaren zo moe van zijn geweest! constand corigeren, zonder effect, en die geluiden..aargh!

zo.. dat was weer een lang bericht maar ik moet het gewoon af en toe kwijt..
Hoe gaat het bij jullie allemaal??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

27-06-2010 om 21:37

Wat fijn polly!

goed om te horen! Wij zijn sinds kort ook weer bezig zoon rond 16:00 een halve ritalin te geven, in de avond ging het hier ook weer heel vaak fout....

Hier

Gaat het ook nog steeds beter. Alhoewel de juf niet vindt dat hij zich beter kan concentreren vindt zij wel dat hij veel minder onrustig is en wiebelig. Thuis kan hij nog steeds wel hyperen, zoals gisteren, we hadden een feestje en hij bleef boven maar sloeg wel bijna door. Toen heb ik wel 2 jongens die boven bij hem waren naar beneden moeten sturen, zodat hij in zijn eentje even ot rust kon komen.
Wat wel grappig was dat hij toen het meeste bezoek weg (behalve de buren) was eindelijk rustiger werd en nog tot heel laat heeft buiten gespeeld met buurjongen, toen kon hoj het wel aan. Ik heb niet gemerkt dat hij een rebound kreeg na uitwerking medicatie, maar dat was denk ik omdat hij buiten was. Om 21.30 (!) ging hij zonder problemen naar bed (was natuurlijk uitgeput)en sliep vandaag uit to 10.30!!! Vooral dat laatste is uniek. Hij is meestal rond 6 uur wakker (ook vanmorgen, maar ik sprak hem streng toe en hij is toch weer verder gaan slapen).

En Polly, kletsen jouw zoons nog wel de oren van je hoofd, want dat heeft zoon wel nog steeds. Hij steekt een verhaal af en je komt er niet meer tussen, niet te stoppen.

Guinevere

Guinevere

27-06-2010 om 22:08

Fijn

Wederom fijn om te lezen dat het zo'n verademing is.
Hier ook nog steeds hoor. We waren gisteren op bezoek en zoon kreeg steeds van de gastvrouw op zijn kop omdat ie zo hard praatte. Daar reageerde ik op een gegeven moment nogal pittig op: "Ja, hij kan er niets aan doen, het is echt niet zo dat ie dat met opzet doet!". Reactie: "Oh ja, ik was vergeten dat ie ADHD heeft."...
Ik zie hier dat zoon zich mede dankzij de medicatie op sociaal/emo gebied heel geweldig ontwikkelt. Jammer dat het op concentratiegebied zo weinig oplevert.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-06-2010 om 22:17

Hier

Fijn Polly, dat het zo goed gaat bij jullie!
Hier gaat het ook nog steeds heel goed. Zoon is gezellig, beheerst, relaxed... Ook op school gaat het heel goed. Hij werkt hard, let goed op en heeft op zijn rapport zelfs een 'ruim voldoende' op concentratie! Wij zijn dus heel tevreden.
Een punt van zorg: eetlust. Die is toch echt minder dan het was. Na zes weken was hij bijna 2 kilo afgevallen, je ziet het ook echt, vooral in zijn gezicht. We proberen hem dus veel tussendoortjes te geven, slagroom door de vla, extra olijfolie op zijn eten etc. Volgende week weer naar de kinderpsychiater, ben benieuwd of zijn gewicht stabiel is (we hebben dit weekend zelf ook maar een weegschaal gekocht, we willen het wel een beetje in de gaten houden).

Polly Shearman

Polly Shearman

28-06-2010 om 07:57

Reacties

Sharon, nee ze kletsen niet de oren van mijn hoofd. Hebben we ook nooit gedaan. Nr 3 doet dat wel. Maar die heeft geen diagnose voor ADHD. Nog niet.
En ijsvogel, hier hebben de jongens bij de eerste controle niet hoeven wegen. Juist omdat ze zeggen dat vaak de eetlust weer terug komt wilde arts niet wegen. Was alleen om onnodig ongerust te worden. Hij heeft gelijk gekregen, eetlust is weer normaal. Eind april begonnen. Ik hoop dat het bij jullie ook weer normaal word. Kwinifer, jammer dat het voor de concentratie niks doet. Hier volgens juffen wel, ik wacht met spanning de uitslag van entree toets af.
Groet Polly

Moeder van een zorgenkind

Moeder van een zorgenkind

28-06-2010 om 09:02

Opnieuw gestart

Mijn zoon van 18 is onlangs opnieuw opgestart met zijn medicatie. Nadat ik de verantwoording van het innemen van de medicijnen bij hemzelf had neergelegd, hebben zich dramatische zaken voorgedaan, waaronder een psychose waarin hij was beland. Onlangs zijn we opnieuw begonnen met innemen van medicatie (onder mijn strenge begeleiding) en dat gaat goed. Tenminste.... het innemen. Van een betere concentratie merk ik nog niets, maar daarvoor is het misschien nog te vroeg.

Puck

Puck

28-06-2010 om 09:05

Polly

Super! Vorige week ben ik met Puckoudste mee geweest op kamp als begeleiding en daar zitten ook een paar kinderen met een eigen gebruiksaanwijzing bij. Ik heb nu aan den lijve ondervonden hoe druk en "aanwezig" ze kunnen zijn en wat medicijnen voor invloed kunnen hebben" Eén van de kinderen vergat ook door alle drukte steevast zijn ritalin en dat was dan een uur later al te merken. Ik had er geen idee van dat dat zo snel merkbaar is. Na één dag heb ik zijn medicijnen maar in beheer genomen, dat scheelde een hoop vervelend gedrag. Ik heb bewondering voor jou (en alle andere ouders van bijzondere kinderen) dat jullie zo intensief bezig kunnen zijn met je kinderen. En nu is het ook tijd om aan jezelf te denken Pol. Jij hebt jezelf jarenlang met al je moederliefde opgeworpen voor je mannen en jezelf op het laatste plan gezet, nu is het tijd voor Polly.

Polly Shearman

Polly Shearman

28-06-2010 om 11:29

Whah tijd voor polly

En het enige wat polly wil is lekker samen met haar zoons zijn.
Echt dat voetbal zou voor mij een prima reden zijn om naar de kroeg te gaan en met vrienden daar voetbal te kijken. Als die jaren gedaan. Nu vind ik het juist fijn om lekker thuis op de bank met zoons samen te kijken. Ik word een vreselijke huismus van ritalin, dat zouden ze op de bijsluiter moeten zetten!!

Bij oudste zoon werkt het voornamelijk om zijn impulzen onder controle te houden, en zonder die rare geluiden de hele dag lijkt het gewoon een "normaal" kind. Op school is zijn werkhouding ( stom woord) enorm verbeterd, en zijn omgang met klasgenoten ook, die vinden hem niet meer zo irritant omdat hij geen rare geluiden meer maakt, of andere rare akties heeft.

en middelste, bij hem werkt het voornamelijk op zijn concentratie, hij heeft nu rust in zijn hoofd, en is in staat om dingen te doen die hij voorheen niet voor elkaar kreeg, een puzzel maken, een boekje lezen enz.
Op zijn gedrag merken we niet zo veel verschil, maar daar lagen bij middelste ook de problemen niet zo.

En nu jongste nog: hij word bijna 4 en kan behalve tv kijken niet langer dan 2 minuten met iets bezig zijn. Zijn mond staat zelden stil en hij beweegt alleen niet als hij slaapt. Gelukkig merken we bij hem nog niet die impulzen zoals bij oudste.
Ik kan nu zeggen dat die impulzen, en daardoor het constant moeten corigeren echt KILLING zijn voor je engergie, en voor de relatie tussen moeder en kind.
Er zou maar eens de hele dag op je gemopperd worden, VRESELIJK!!! Kijk uit, blijf daar af!, doe eens zachtjes, Niet zo gillen, WIl je ophouden met die geluiden? Hallo er slaapt een kind boven hoor! Blijf van mijn spullen af, niet met die hamer op mijn laminaat! Kom van die schutting af! NEEEE niet op het dak! Niet op de tafel dansen,
pffff en dat dan 11 jaar lang... lang leven ritalin!!!
voor mij is het echt WEL een wondermiddel.
groet, polly

Polly

Okee, jouw ADHD-ers zijn wat anders. Die van mij blijft maar doorpraten, ook als niemand meer luistert Deed hij ook voor de medicatie, het verschil nu is dat hij gestructureerder en gedetailleerder praat over 1 onderwerp ipv hak op de tak...

Echt fijn om te lezen dat het zo goed gaat bij jullie zeg. Heerlijk. Hier kan het nog wat beter. De ka gaf aan dat zijn medicatie misschien omhoog kan (hij krijgt nu 3 x 5 mg). Ik wacht af tot na de vakantie, hoe het gaat in groep 4.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-06-2010 om 19:34

Eetlust

Pol, ik moet vreselijk lachen om jouw laatste bericht. Heerlijk, de positiviteit straalt er vanaf, echt super voor jullie!
Over dat gewicht en de eetlust: die twee kilo eraf is het probleem niet, dat kan zoon wel hebben (hij is erg groot). Maar na dat zes-weken-bezoek is de eetlust eigenlijk alleen maar slechter geworden, en dat baart ons inmiddels toch wel wat zorgen. Eerst at hij 's middags twee of drie boterhammen, nu is het er één (met moeite). Het volle bord Brinta bij het ontbijt is een half bakje cornflaces geworden. Zelfs de koek en het drinken voor het tien-uurtje op school, komen soms ongeopend weer terug. Vanavond bij de bbq at hij een glas vruchtenbowl en met veel moeite een klein worstje. Het verschil is gewoon zo groot! Vandaar dus extra tussendoortjes, want hij moet toch wat binnenkrijgen. Hij is nu bijna 3 maanden bezig met de medicijnen, zou de eetlust toch nog gewoon vanzelf terugkomen?
Gisteren waren we op een verjaardagsfeestje met wat mensen die we al een tijdje niet hadden gezien. Ze waren erg verbaasd over zoon! Hij kwam keurig iedereen een handje geven, heeft lekker zitten spelen en heeft zeker een uur met een boekje op de bank gezeten. Ja echt, met een boek op de bank! Hij vond het heerlijk. Het is wat jij ook zegt Polly, steeds vaker is het 'net een gewoon kind'!

Pippin

Pippin

28-06-2010 om 20:19

Tja, dat eten

Hier gaat het ook niet zo geweldig met eten. Nu zoon overgestapt is op Concerta gaat het nog weer slechter. Hij gaat tegenwoordig zonder ontbijt naar school. Ja ja, ik ben zo'n 'slechte' moeder die haar kind zonder ontbijt naar school laat gaan! Balen, maar hij kan echt niets door zijn keel krijgen. We hebben al van alles geprobeerd, maar het smaakt hem allemaal niet. Hij drinkt wel altijd een kop thee met veel suiker . Tussen de middag eet hij ook niet goed, een boterham of zo. Gelukkig eet hij 's avonds wel. We zoeken het ook in de tussendoortjes en dergelijke en volgens mij valt hij niet veel af.
Maar ik denk wel dat het een bijwerking is. En blij worden we er niet van. Maar verder werkt de concerta uitstekend en is hij weer een heel stuk vrolijker en is zijn leven een stuk makkelijker geworden. Daar doen we het uiteindelijk voor.
Hij is verder wel gezond hoor, nooit ziek eigenlijk. De kinderarts is er ook niet van onder de indruk, dat hij slecht eet. Die zegt een paar keer tja en dat was het. Het zal wel niet zoveel kwaad kunnen. Ik ben blij dat hij wel goed in de lengte groeit, ik verwacht dat hij met zijn lengte bovengemiddeld zal uitkomen. 1.87 of zo volgens de grafieken.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-06-2010 om 21:11

Pippin

Onze zoon is gelukkig ook erg groot, dus hij kan wel wat hebben... huidige prognose is dat hij 1.90/1.95 wordt, dus het is natuurlijk ook geen probleem als hij een centimetertje 'achterblijft'. We kijken het gewoon nog een tijdje aan, mocht het zo moeizaam blijven, gaan we denk ik een keer naar een diëtist voor wat adviezen.

Heirthe

Heirthe

29-06-2010 om 09:39

Hier

gaat het ook steeds beter. We moeten zoon wel 's avonds een halve ritalin geven anders heb je voor het naar bed gaan wel de poppen aan het dansen!!
Hij krijgt in totaal 25 mg, soms 30 en daar doet ie het goed op. Ik ben blij dat we niet gestopt zijn bij de eerste vervelende verschijnselen want daar heeft hij nu geen last meer van. Zoon is er zelf ook blij mee.
Ik heb weer het gevoel mijn jongetje van vroeger weer een beetje terug te krijgen. Hij wordt weer zichzelf en hier worden wel de oren van het hoofd gekletst hoor Ook dat was hij kwijt maar nu is hij weer de gezellige spraakwaterval die hij altijd was en dat is soms wel heeeel vermoeiend en je krijgt er geen speld tussen maar ik ben er zo blij mee!! Zo hoort hij te zijn. De agressie is zo goed als weg, schelden doet ie af en toe nog wel te veel naar mijn zin maar ook dat is redelijk in de hand te houden nu.
Fijn toch allemaal!

Vera*

Vera*

29-06-2010 om 10:08

Haha

Dochter heeft hier ook ritalin omdat ze anders zo moe is en die kwek van haar staat tegenwoordig ook niet meer stil. Af en toe is dat erg vermoeiend maar ook zo leuk! Ze slikt het nu een jaar en zit wel aan de maximale dosering voor haar 28 kilo (30 mg p.d.). Dit schooljaar is ook zo anders dan de jaren ervoor. Op school gaat het beter en ze is niet te moe om te sporten.

Zoon

Zoon heeft concerta 36mg en op zich gaat het redelijk. Toch blijft hij geluiden maken en is hij op school niet altijd rustig en geconcentreerd. We hebben dagen dat we er nog steeds gek van worden, maar als ik de medicijnen vergeet (gelukkig pas 2x meegemaakt) weten we ineens dat de medicijnen wel degelijk goed werken.
Het lijkt wel alsof er dagen zijn dat de medicijnen minder werken. Natuurlijk kan dit niet en dus zijn we aan het zoeken waar de problemen op de 'slechte' dagen dan vandaan komen. Toch zijn ook de slechte dagen veel makkelijker door te komen dan voor de medicijnen. Hoe hebben we dat in vredesnaam ooit volgehouden!

Hij zit wel veel lekkerder in zijn vel en is ook nog eens ruim over gegaan naar groep 5 en dat terwijl hij naast ADHD ook nog de leerstoornis NLD heeft. Ik ben dan ook supertrots op mijn mannetje.

Polly Shearman

Polly Shearman

29-06-2010 om 16:06

Als ze moe zijn

door slaap gebrek, merken wij ook dat de medicatie minder werkt, vooral bij middelste.
Daarom hebben we nu een streng slaap schema voor hun, zelfs in het weekend moeten ze om dezelfde tijd naar bed, maar met dit weer...oi dan is het lastig om op tijd te gaan slapen.

groet, pol

Hier ook

Wij hebben in principe ook een heel streng slaapschema, alleen afgelopen zaterdag was een uitzondering vanwege feestje. Alleen zoon gaat steeds slechter slapen. Hij slaapt nu al sinds zondag pas rond 22.00 uur en wel om 6 uur wakker! Zooooo frustrerend!!!! Ik kan daar zo kwaad om worden, hij ziet er niet uit met zijn wallen, pfff. En heel huilerig.

Rapport

Gisteren kreeg zoon zijn rapport mee en wat ben ik trots! Hij heeft 4 g's, 1 z en de rest allemaal rv's en v's! Hij is enorm vooruit gegaan, volgens zijn juf echt door de medicatie. Ze vindt dat hij veel beter werkt alleen laat zijn tempo nog wat te wensen over en is hij nog wel snel afgeleid. Maar met zo'n rapport hoor je ons niet klagen!

En hier rapport

ASS'er met ADD en medicatie: bovengemiddeld gescoord voor wiskunde, net onder het gemiddeld voor taal (waar hij lang problemen mee had tot hij alles van taal "haatte").

Hij is volgens de juf enorm gegroeid dit jaar, veel zelfstandiger en leest eindelijk de hele vraag vooraleer hij begint te pennen .
Als hij dit kan houden volgend jaar, dan zijn we dubbel-blij!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.