Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Elisa Gemani

Elisa Gemani

15-12-2011 om 16:41

Update

Ik wilde graag even een (positieve) update geven. Zoon (bijna 11, ADHD, hb, angststoornis en slaapproblemen) gaat hartstikke goed! Hij zit nu in 1Gym en het gaat fantastisch. Hij voelt zich als een vis in het water en gaat met plezier naar school. Wel had hij het moeilijk met huiswerk maken, plannen en leren maar daar krijgt hij extra hulp en begeleiding bij van school (en van mij uiteraard). Hij heeft net zijn eerste rapport gehad en dat is voldoende. Geen superhoge cijfers maar dat hoeft ook niet. Als hij zo doorgaat gaat hij in ieder geval gewoon over naar 2Gym volgend jaar.
Zijn slaapproblemen zijn verleden tijd. Sinds het bezoek aan de melatonine-poli in Ede en de juiste dosering/tijdstip van Melatonine nemen slaapt hij zonder problemen in en door. Daarnaast gaat hij eens in de 6 weken naar de Veluweranch voor hippische psychotherapie (paardentherapie) en dat vindt hij ontzettend leuk. Waar cognitieve therapie niets meer voor hem kon betekenen helpt dit enorm. Hij raakt meer in balans en kan zijn angsten beter rationaliseren. Al de dieren daar en de mooie omgeving doen wonderen; ook voor mij. Na een bezoekje daar ben ik ook weer helemaal opgekikkerd. Dit houden we er zeker nog wel even in!
Het beste nieuws: na 10 jaar knokken van mijn kant heeft zijn vader eindelijk contact met hem en wat ik echt nooit had durven dromen is toch uitgekomen: zijn vader is dol met en op hem. Hij is zelfs hier thuisgeweest en heeft foto's genomen om op te sturen naar zijn familie in Engeland. Die zijn allemaal ook erg nieuwsgierig naar hem. Zijn vader zal nooit een belangrijke rol in ons gezinsleven spelen maar dat hoeft ook niet. Zo af en toe afspreken, lekker kletsen, een potje schaken en dollen is hartstikke mooi. Zijn vader is supertrots op hem. Ze lijken erg op elkaar en dat is heel mooi om te zien. Dit geeft zoon natuurlijk ook enorm veel rust en bevestiging. Hij kan niet wachten totdat hij de rest van zijn familie in Engeland gaat ontmoeten
O ja en als bonus is hij ook nog eens met zijn voetbalteam kampioen geworden.
Kortom, even wat goed nieuws in deze donkere maanden. Ik merk dat zoon in alles de afgelopen vier maanden ontzettend is gegroeid. Hij is veel minder vergeetachtig, zelfstandiger en zelfverzekerder geworden.
Ik kan hem langzamerhand meer loslaten en vertrouwen. Ook al begint hij nu wel te puberen maar dat vind ik ergens toch ook wel weer leuk Ik kan nu gewoon even genieten van mijn kereltje zonder al te veel zorgen, heerlijk!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

15-12-2011 om 17:25

Wat een mooi berichtje

wow, wat een heerlijk bericht ELisa. Fijn dat het nu zo soepel gaat, daar heb je dan al die jaren zo hard voor geknokt en nu kan je eindelijk eens "oogsten"

Fiorucci

Fiorucci

15-12-2011 om 18:13

Elisa

Wat geweldig om te lezen, ik ben heel blij voor jullie!

Belle Époque

Belle Époque

15-12-2011 om 18:16

Wat is jullie dát gegund!

Tijd voor de zeven(tig) vette jaren!

Ik ben superblij voor je!

Ely

Ely

15-12-2011 om 19:29

Wat een heerlijk bericht

Zo mooi. Dank je wel voor t delen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

bikkel

bikkel

15-12-2011 om 19:35

Fijn

Dat zijn mooie berichten. Ook mooi dat zijn vader een rolletje in zijn leven gaat nemen. En proficat, kampioen, mijn zoon is ook net kampioen geworden met zijn team.

Karmijn

Karmijn

15-12-2011 om 19:48

Wauw

Lekker hoor.
Het gaat hier ook super, wat een opluchting.

Quin van der Veer

Quin van der Veer

15-12-2011 om 20:27

Fijn

Mooi, wat een goed bericht, en je hebt er inderdaad jarenlang zó veel energie ingestoken dat jullie dit wel heel erg verdiend hebben!

mari39

mari39

15-12-2011 om 21:38

Super!

Wat geweldig, Elisa, dat het zo goed gaat! Geniet ervan!

anna van noniemen

anna van noniemen

15-12-2011 om 23:23

Elisa

wat fijn om te horen zeg, positieve berichten horen we maar wat graag!!

Geniet!

Hoi Elisa,
Anker dit gevoel! Zodat, als je joch het weer eventjes wel wat moeilijker heeft, je kunt terugpakken op dit gevoel, hij kàn het, het lukt hem, jij kunt het, het lukt jou!
Heerlijk! En zo wel verdiend na alle sores!
Geniet ervan!
Jons

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.