Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
31-08-2010 om 13:15
Ik ben gisteren weer met hem op controle geweest bij de reumatoloog en fysio. Zijn motoriek heeft niet geleden onder de opvlamming eerder deze maand, hij loopt weer als een kievit en er zijn nu geen ontstekingen aktief.
Nadeel is dus wel dat we nu wel weer opnieuw moeten gaan tellen, dus de medicatie blijft het komende jaar weer onverandert. ALs hij nou nog een keer zo;n opvlamming krijgt zal de mtx moeten verhoogd worden en dan moet het dus waarschijnlijk gespoten worden. Maar zover is het nog niet... we kloppen het af.
Ik heb nog gevraagt of het weer, en dus het kamperen in nederland invloed heeft. Maar volgens de reumatoloog was dat absoluut niet het geval. Al kamperen we in ijsland! dan nog moet het niet uitmaken. Deze vorm van reuma komt echt van binnen uit en daar zal hij in een warm droog land precies evenveel last van hebben als hier. Dus ook verhuizen naar italie had geen zin ( he jammer whahahah) hij zal waarschijnlijk een virusje hebben opgepikt waardoor zijn imuunsysteem weer op volle toeren gaan draaien, en dat was aan de middelandse zee ook gebeurd.
Dus dat is ook weer opgehelderd, over een weekje weer de bloeduitslagen en dan gaan we maar weer gewoon verder, hij mag en kan alles weer.. dus vrolijk naar groep 1 volgende week!
groet, polly
31-08-2010 om 19:33
Veel plezier in groep 1
Voor Ruudje. Zijn juffen weten neem ik aan dat hij reuma heeft en dat ze hem niet moeten forceren bij gym enzo en pijn serieus moeten nemen? Nou ja, het lastigste is meestal om een enthousiaste kleuter af te remmen en de pijn-smoes bij niet willen te onderscheiden van echte pijn. Hier een hypermobiele zoon die ook ietwat in de gaten en afgeremd moet worden. Maar hij is gelukkig niet zo hyper dat het echt een probleem is, en hij heeft de pech dat mama ook hypermobiel is en de meeste smoezen wel doorziet .