Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Vandaag 2de

deel van het gesprek met school... ik ben heel benieuwd. Mocht iemand toch al een kaarsje opsteken, denk misschien ook even aan ons. We hebben het hard nodig.

*spanning*

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

05-10-2010 om 08:25

Sterkte

Veel succes vandaag Judith, ik duim voor je. Jullie kunnen het gebruiken!

Bastet

Bastet

05-10-2010 om 08:44

Ik duim

Ik lees dit toevallig,zal voor je duimen!

Pippin

Pippin

05-10-2010 om 08:46

Ook

*duim duim*

Guinevere

Guinevere

05-10-2010 om 09:56

Jawel

Kaarsje aan...

Philou

Philou

05-10-2010 om 10:36 Topicstarter

Argh!

Dank je wel, het heeft ook vast geholpen maar wat was dit een vreselijk gesprek! Ik moet het even laten zakken want ik kan er nu niet over praten. Argggg! Hier word ik zo verdrietig van.

Pippin

Pippin

05-10-2010 om 11:56

Judith

Meid, wat vervelend, sterkte!

Ach

Ik zit bijna mee te snikken en ik weet niet eens wat er aan de hand is! Sterkte hoor, feel free om even alles van je af te blaten

Moek

Moek

05-10-2010 om 13:33

Ik ook...

Hier komt ook alles van vorig jaar weer terug. Ellende, onbegrip, woede... Wat kunnen mensen elkaar toch aandoen als iemand niet helemaal in de hokjes past. Ik denk wel eens: gingen we nog maar mammoeten jagen, daar was zoon vast goed in geweest. Dan zeurde er niemand meer over hokjes, maar waren ze blij dat de hele stam weer te eten had.

Wat mij heeft geholpen is te proberen de problemen van school bij school te laten. Dus als ze me beschuldigend aankijken alsof ik alles op mijn geweten heb, dan zeg ik: tja, wat vervelend voor jullie, en hoe lossen JULLIE dat nou op? Uiteindelijk is het toch wel mijn probleem, dat weet ik wel, maar school is vaak wel wat erg makkelijk met afschuiven richting Moek.

Philou

Philou

13-10-2010 om 11:04 Topicstarter

Dank

Voor jullie steun en kaarsje . Het was een vreselijk verdrietig gesprek en ik ben er ook nog lang niet over uitgedacht. En ze blijven maar zeggen dat ze het beste voorhebben voor ons kind. Ik heb gezegd dat wij dat hebben en dat zij meerdere belangen hebben (personeel). En dan lees ik jullie reacties en dat is een steun en tegelijkertijd vreselijk om te lezen. Hoe zorg je dat je niet elke keer met je mond vol tanden staat ? Ik heb het idee dat ik een snelcursus aan het volgen ben en ondertussen examen moet doen. Kortom ik heb het idee dat ik achter de feiten aanloop.

Philou

Philou

17-10-2010 om 09:44 Topicstarter

Nog iets

Ik weet niet of ik nu een nieuw draadje moet beginnen. Ik wil jullie ook een update geven vanwege jullie fijne raad en begrip.. ware het niet dat het allemaal heel verwarrend is. School wil niet van juf veranderen en in plaats daarvan moet juf nu volledig in de steiger worden gezet en zal de voortgang van onze zoon moeten aantonen of de juf haar werk (goed) doet. Er wordt wel een handelingsplan op gezet. Juf heeft al bij zijn vorige werkjes gezegd dat ze hem heel erg mee hielp. Als je naar de werkjes kijkt, is het groep 3-niveau: rekenen, tekenen etc.

Of wij niet meer met de juf willen praten maar alles via school willen doen. Dat kan natuurlijk niet. Ondertussen heeft juf van andere zoon de magische woorden gesproken: "goh ik merk een achterstand in X, zal ik een handelingsplan opstellen". Ik was verbaasd en stamelde, ja, ok, graag!

Banaan

Banaan

17-10-2010 om 10:22

Judith

Ik begrijp wel dat je niet te veel in details wilt treden. Maar je post wordt daardoor een beetje cryptisch. Wel fijn dat je een update geeft.
Wij hebben ook een jaarlang via de directie van school met de leerkracht over onze zoon gecommuniceerd. Bij ons was het op ons (mijn) initiatief. Juist bij een kind met grote problemen op school is er veel communicatie nodig, maar ik ging eraan onder door. Stond die ***juf weer aan het hek op mij te wachten om mij te vertellen hoe slecht mijn zoon was en wat hij nu weer zo kwetsend tegen haar had gezegd. Ik kreeg al hyperventilatie als het tijd werd om de kinderen van school te halen.
Later trof zoon een lieverd van een meester, die consequent elke week met mij sprak en dan juist en vooral de dingen vertelde die zoon goed had gedaan.
Maar goed, we hebben dus maanden email contacten gehad. Het grote voordeel ervan is, dat je heel goed kunt nadenken wat je vertelt. Er is dan veel meer ruimte voor nuance.
Nu ja. In ieder geval sterkte met alles.

Philou

Philou

22-10-2010 om 14:35 Topicstarter

Wat duidelijker dan

Hoi Banaan,

Ik was inderdaad wat vaag he.. iets te vaag.

Ik heb een tweeling. Zoon B en zoon A. Het gaat om zoon A: school wil niet van juf veranderen. School wil meer begeleiding aan de juf geven en dan zien of ze het wel kan. Maw de voortgang (in ontwikkeling) van zoon A moet bij wijze van spreken aantonen of juf wel haar werk goed doet. In de praktijk houdt dit in dat iedereen zich een slag in de rondte werkt om een handelingsplan te maken waar juf tevreden mee is. En school monitort de uitkomst daarvan. Ik zou zelf, de gang van zaken inventariseren en hoe zij het handelingsplan uitvoert.. maar dat gaan ze niet doen, zei school. In dat plan van school (waarvan een deel onzichtbaar is voor ons als ouders, als het gaat om het functioneren van de juf) is geen contact tussen ouders en juf onderdeel. Dat vinden wij onacceptabel. Daarnaast hebben wij vragen over de uitvoering van het handelingsplan aangezien juf heeft gezegd dat ze deze zoon heel veel helpt bij (het invullen) van zijn werkjes. Werkjes die overigens niet op niveau groep 2 zijn (maar groep 3).

Mijn kinderen zitten in verschillende klassen.
Hoe anders gaat het bij jufB van zoon B. Die zegt, "goh ik merk een achterstand in X.. zal ik eens een handelingsplan maken?". Ik val zo ongeveer van m'n stoel. Niemand hoeft verder wat te doen.. therapeut niet, school niet, wij ouders niet !

Zo kan het dus ook!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.