Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-06-2011 om 16:43
het was me het dagje wel, vandaag had ik namelijk ook het gesprek op school voor zoon 2. Uitslag van de observaties en iq test.
Zoon 2 zit op een gemiddeld iq. Wel is bij hem het verbale iq hoger dan het performale iq. Een onderdeel van het verbale zat hij nogal laag en dat haalt dat deel ook flink naar beneden, anders zat dat op bovengemiddeld waarschijnlijk.
We hebben bij hem dus te maken met een kloof die een hogere verbale geeft, bij oudste was dit precies omgekeerd, ik heb nog niet goed in beeld wat dat precies inhoudt bij hem.
Zij denken wel erg sterk aan ADHD en niet zozeer aan ASS, maar ze leidt dat vooral af aan het feit dat hij wel wederkerigheid toont, inlevingsvermogen en oogcontact maakt. Ik weet inmiddels dat dat nou niet echt representatief is, maar goed, ik kan hier in elk geval verder mee naar de GGZ om te kijken of we een definitieve diagnose kunnen krijgen, zodat, als het inderdaad ADHD wordt, we snel met medicatie zouden kunnen starten om te kijken of dat inderdaad soelaas biedt.
Zijn concentratie is echt erbarmelijk slecht, dat hebben ze ook getest. En hij hoort E C H T A L L E S!!!
21-06-2011 om 19:28
Anna
Tja, inhoudelijk niet echt een reactie, maar het is een roerige tijd voor je zeg.
Wel op zich herkenbaar hoor, wat je schrijft: wederkerigheid, inlevingsvermogen, oogcontact, slechte concentratie en alles horen
Sterkte er mee. Ik hoop dat er iets uitkomt waar jullie iets mee kunnen!
Erg zo op het eind van het jaar als alles tegelijk komt!
22-06-2011 om 00:18
Klopt
en dan heb ik nog niet eens alles hier gemeld ivm herkenbaarheid....maar dit is niet mijn jaar tot nu toe, alleen maar ellende op ellende...ik hoop dat de 2e helft wat beter verloopt.
22-06-2011 om 12:06
Kloof?
Hoe groot is de kloof? Er wordt officieel pas van een v/p kloof gesproken als er een verschil is van minstens 15 punten. Onze dochter heeft een V/p kloof met een verschil van 30 punten, maar ik ben er nog niet helemaal achter of daar haar frustratie vandaan komt.
Een V/p kloof (met verbaal de hoogste score) wordt vaak omschreven als een snelle computer, met een langzame printer.
En, uiteraard veel succes met de eventuele diagnose en medicatie. Begrijp ik goed dat de observatie en iq-test door school is verzorgd? Bij ons werd dat door de GGZ-instelling gedaan.
22-06-2011 om 15:41
Ach, die kloof....
Die kloof hebben we hier ook, zelfs bij een van de NADH kindjes. Mij zegt het niet zoveel.
Wat betreft de concentratie: Ritalin schijnt bij kinderen met ASS i.h.a. minder goed aan te slaan dan bij die met ADHD, maar bij ons werkt het als een tierelier! Dus ook als het geen ADHD is, zou ik dat in het achterhoofd houden.
22-06-2011 om 22:54
Mamamiekie
ja, het verschil was wel meer dan 15 punten in elk geval, heb nu even niet bij de hand, maar ook de orthopedagoog zei dat het een groot verschil was.