Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Verborgen regels

Vanmorgen kreeg ik het boek Verborgen regels van Brenda Myles in de brievenbus. Ik heb het in 1 ruk uitgelezen en ben zeker voornemens er wat mee te doen. Elke dag een regel is haalbaar om te bespreken zo meld de auteur. Wie is bekend met het boek en brengt het in praktijk? Ik ben benieuwd naar de manier waarop je het dan brengt naar je kind en of het werkt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

06-03-2011 om 12:28

Nee,

niet bekend...........vertel eens?

Ja nikus

Ook benieuwd hier. Al is het alleen maar om zelf te lezen en tekst aan te kunnen reiken aan je kind.
Veel regels gaan bij mezelf vaak intuitief en het was dan ook voor mij de kunst om dat voor mijn kinderen onder woorden te leren brengen. Nog steeds.

Sancy

Sancy

06-03-2011 om 15:33

Kijk eens

hier:
http://www.uitgeverijpica.nl/index.php/ontwikkelingsstoornissen/135-een-leuk-boek
voor een beeld en wat recensies van het boek.

Nikus

Nikus

06-03-2011 om 17:35 Topicstarter

Sorry

late reactie, zie de link van Sancy.

Soorten regels

Zijn het verborgen sociale regels of allerlei soorten verborgen regels.. Mijn zoon is, als hij het moeilijk heeft op school bijv, heel erg bezig met wat mag en niet mag. Ik wil aan de ene kant het liefst dat hij wat sterker wordt en eens zou vinden dat hij fouten mag maken en dat dat ok is. Aan de andere kant merk ik ook een soort onvermogen om te beoordelen wanneer een situatie niet handig of gevaarlijk is. Hij is 5 dus voor een groot deel is het logisch en mag het (nog) allemaal. Maar dingen gooien naar een glazen lamp en dan totaal verbaast zijn dat die kapot gaat.. dat inzicht mag hij bijv nu wel hebben. Of verwacht ik teveel van een 5 jarige ?

Nikus

Nikus

08-03-2011 om 13:18 Topicstarter

Judith

Als jij hem niet hebt verteld dat je een glazen lamp stuk kan gooien dat weet hij dat niet.

Voorbeeld: Zoon heeft een nieuwe 2ehands fiets waar hij wat op mag crossen. Echter zit er een terugtraprem rem op. Ik sufferd, ging ervan uit dat hij wel wist hoe dat werkte. Zoonlief heeft alleen nog maar fietsen met handrem gehad en stond hevig verontwaardigd voor mij na een proeftritje. De fiets deugde niet want er zat geen rem op. Zoon is 13.

De een wel

maar de ander niet *zucht*.

Kobalt

Kobalt

20-03-2011 om 20:16

En...

Nikus, hoe gaat het met het boek, heb je er al iets aan. Bij ons speelt het niet zo erg, met die verborgen regels, maar ik ben wel erg geinteresseerd in het onderwerp. Ik zat bij bol naar het boek te kijken, is het wat?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.