Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-01-2012 om 16:43
Onze 12-jarige autist (en niet eens heel erg zwaar autistisch) maakte ons laatst weer aan het lachen.
De wc is verstopt, dus papa loopt de kamer in en vraagt aan de kinderen: 'wie heeft de wc verstopt?', waarop knul heel verbaasd uitroept: 'is 'ie weg dan???'
Heerlijk!
05-01-2012 om 22:27
Ach gut...
wat lief hè...
Die van ons werd boos omdat we op visite nog even bleven kletsen bij de deur. Kletsen doe je namelijk in de huiskamer, de deur is er om door binnen te komen of weg te gaan.
07-01-2012 om 22:44
Leerling
Uit mijn klas keek me verschrikt aan toen ik in de gang tegen een collega zei: en dan gooi ik snel dochter in bed en rij ik terug.
Uurtje later zat hij weer in mijn les en kwam toch even bezorgd vragen of ik niet te hard gooide...
17-01-2012 om 23:38
Zoon 2
met het vermoeden van autisme:
mam, die filmpjes en stripboeken waarin staat, handen omhoog, dat klopt niet hoor!
Ik: o, hoezo niet dan?
Zoon: nou, (en hij gaat staan, armen langs zijn magere lijf), Dít ís handen omhoog (en hij tilt zijn handen een stukje omhoog, maar zijn armen blijven dus hangen).
Ik: o echt? En hoe noem je dit dan? (ik steek beide armen hoog de lucht in)
Zoon: ARMEN OMHOOG natuurlijk!!
Tja, tegen zoveel logica kun je niet op...
18-01-2012 om 23:50
Zoenen en haaien
Zoon vindt zichzelf sinds een tijdje te groot voor zoentjes maar af en toe ontsnapt er eentje aan mijn lippen, hij is namelijk met zijn zes jaar nog gek op knuffelen.
Zegt hij vanavond na een dikke smakkerd van mijn kant:
"Als je dat nog 1 keer doet gooi ik je bij de haaien in Sea Life."
Mijn antwoord: "Ja maar weet dat ik jou dan nooit meer zal kunnen zoenen als die haaien mij opeten."
Zoon: "Het is goed, dan hou ik je wel."