Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Fianna

Fianna

17-10-2010 om 20:51

Wat is er toch met onze 5-jarige?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

19-10-2010 om 21:40

Exbaby hier

Onze ex-baby van nu 8 wilde ook met 6 weken alleen maar stáán op schoot. Liggen was voor watjes. Met 2 maanden was ie al druk in de weer met zijn babygym. Rustig is ie alleen maar geweest als hij sliep, van zijn geboorte af. Gelukkig ligt hij nu weer te slapen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-10-2010 om 23:23

Slapen

Fianna, je kunt je kinderen niet vergelijken. Het kan heel goed zo zijn dat het gedrag van je kind veroorzaakt wordt door stress maar het zou ook kunnen zijn dat ADHD/ASS-kenmerken extra versterkt worden door de spanningen en als zodanig nu zichtbaar worden. De enige manier om er achter te komen is te laten testen. Maar dat wist je al
Overigens was die van mij een huilbaby; bijna anderhalf jaar lang. Slapen deed hij nauwelijks. Slapen in de auto? Nooit. Slapen in de kinderwagen? Echt niet. Altijd die oogjes en oortjes wijdopen. Ik heb echt bijna 10 jaar lang geen nacht fatsoenlijk kunnen slapen omdat hij niet kon/wilde (door) slapen. Pas sinds ongeveer een maand, mbt melatonine en integratieve kindertherapie slaapt hij goed. Het is een godswonder en een zegen; nog nooit heeft hij zolang achter elkaar zonder problemen geslapen.
Maar nu heb ik het probleem dat ik niet meer zorgeloos kan slapen/door slapen omdat ik niet meer weet hoe... M'n hele systeem is ontregeld na die 10 jaar. Maar daar ben ik nu druk mee aan de slag om ten goede te keren. Mbt melatonine en dezelfde therapeut (die ook hypnotherapie/stressreductie doet).
Maar ook jij weet hoe dat niet slapen er in kan hakken...

Fianna

Fianna

20-10-2010 om 21:58

Elisa

Ja, ik snap het, maar hij gedraagt zich ook vaak zo in tijden dat er geen stress is hier. Maar goed, de vraag hoe zorgelijk is zijn gedrag? Om een of andere reden ben ik er terughoudend in om hem te laten testen. Dus ga ik denk ik gewoon vrijblijvend met hem naar een -oog, zonder te vragen: heeft hij ADHD of ASS of wat dan ook, maar: hoe kunnen wij hem helpen en bijsturen.

Dat niet slapen in de kinderwagen en auto enz herken ik maar al te goed van mijn oudste, echt vrijwel nooit. Dochter heeft dat ook wel gehad ja, maar niet zo erg als oudste. Ik denk dat dat slechte slapen van mij zeker ook ten dele wordt veroorzaakt door ruim 7 jaar gebroken nachten gehad te hebben. Op een gegeven moment weet je niet meer hoe je moet slapen. Maar feit is ook dat ik voordat ik kinderen had ook wel een matige slaper was, niet zo erg als nu.

Fianna

Fianna

01-11-2010 om 13:23

Update

Kort nadat ik deze berichtjes had geplaatst begon zoon zich veel 'normaler' gedragen (zal je altijd zien). Volgens zijn juf is hij op school nu vooral erg ondeugend maar kan zij hem wel aan, zolang hij maar voldoende structuur krijgt. Dat verklaart denk ik vooral de problemen met overblijf en bso: geen structuur.
Thuis gaat het ook beter, alhoewel hij zeer overbeweeglijk is, maar je lijkt beter tot hem door te dringen en hij is beter bij te sturen. Ik laat hem even lekker voor wat hij is

Lieve fianna, laat hem even voor wat hij is maar ga door met zoe

Fianna,
Ga wel verder met uitzoeken hoor...ik herken heel erg mijn kind in jou verhaal. Het bleek maar mooi wel autisme te zijn.....het doof zijn, niet samen kunnen spelen, wijst er allemaal op. Het gaat niet alleen om structuur, kinderen met autisme hebben samenhang nodig van de omgeving, meer uitleg. niet alleen structuur maar vooral voorspelbaarheid. Ik wil je het op je hart drukken!!! Met mijn dochter was ook zogenaamd niets aan de hand. Autisme kon het niet zijn want ze was niet houterig. Ze maakte contact. Wat er over de kenmerken van autisme geschreven wordt, hoeft niet allemaal bij jou kind te kloppen en hij kan toch autistisch zijn.
Wij hebben nu goede hulp en eindelijk begrijpen wij hoe we tegen haar moeten praten zodat ze ons wel 'hoort'!
Succes, laat het er niet bij zitten in het belang van je kind.

Fianna

Fianna

07-11-2010 om 21:47

Pluto

Dank voor je berichtje. Ik houd hem in de gaten hoor. Heb nu ook echt even niet de energie om iets met hem te doen. En over dat samen spelen, met zijn broer kan hij dat wel, heel apart.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.