Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Wat moet ik doen??? Zo moeilijk.....


Poepiedoepie

Poepiedoepie

10-05-2022 om 10:31 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 10-05-2022 om 10:13:

Jullie hadden pleegzorg al moeten inschakelen toen pleegdochter voor problemen begon te zorgen tussen jullie. Want nu hebben jullie in niemands belang gehandeld. Volgens jou is dit ook de reden van jullie scheiding. Dat is achteraf de koe in de kont kijken dus om verdere escalaties te voorkomen zou ik pleegzorg alsnog inschakelen.

Dat heb ik ook meteen gedaan, maar ex bagaliseerde elke keer de problemen als ik ze aangaf, en pleegzorg had gewoon  niet zoveel haast. 

Ik was er na 2 jaar trekken , vragen,  zeuren helemaal klaar mee.

En nu loopt het dus vast.......

LostJellyfish83

LostJellyfish83

10-05-2022 om 10:32

Wat een puinhoop. 
Ik zou biodochter bij jou laten wonen,  pa maakt er een zooi van en zij is nu de dupe daarvan. Dat heeft toch niks te maken met 'hem terug willen pakken' ergens voor. 

Poepiedoepie

Poepiedoepie

10-05-2022 om 10:38 Topicstarter

Mug schreef op 10-05-2022 om 10:32:

Wat een puinhoop.
Ik zou biodochter bij jou laten wonen, pa maakt er een zooi van en zij is nu de dupe daarvan. Dat heeft toch niks te maken met 'hem terug willen pakken' ergens voor.

Dat is het ook niet,  ik hou niet van terug pakken en moddergooien,  dat is niet aan mijn besteed. 

Ik maak me puur zorgen om mijn biodochter die eigenlijk overal tussen in valt. 

Maar ik wil het niet moelijker maken of de druk op ex nog extra verhogen door te gaan " snitchen" bij pleegzorg

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

10-05-2022 om 10:47

Poepiedoepie schreef op 10-05-2022 om 10:38:

[..]

Dat is het ook niet, ik hou niet van terug pakken en moddergooien, dat is niet aan mijn besteed.

Ik maak me puur zorgen om mijn biodochter die eigenlijk overal tussen in valt.

Maar ik wil het niet moelijker maken of de druk op ex nog extra verhogen door te gaan " snitchen" bij pleegzorg

Die kan toch gewoon zeggen dat ze bij jou wil wonen?? 

En ik veronderstel dat pleegkind familie van je man is? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het probleem niet echt zie. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

10-05-2022 om 10:48

Battle-Royale schreef op 10-05-2022 om 10:47:

[..]

Die kan toch gewoon zeggen dat ze bij jou wil wonen?? En ik veronderstel dat pleegkind familie van je man is? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het probleem niet echt zie.

Ik eerlijk gezegd ook niet.  Biodochter wil bij haar moeder gaan wonen, dat is alles. Nou, dan doet ze dat toch..

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

10-05-2022 om 10:53

Mug schreef op 10-05-2022 om 10:48:

[..]

Ik eerlijk gezegd ook niet. Biodochter wil bij haar moeder gaan wonen, dat is alles. Nou, dan doet ze dat toch..

Ik lees biodochter is pissed omdat pleegdochter het aangelegd heeft met een gast die zij zelf toch niet wilde, pleegdochter wilde testen of er echt geen gevoelens waren en heeft een soort val opgezet waar biodochter wel/niet is ingetrapt, ze is er in elk geval pissed over. En pa doet een paringsdansje met de moeder van het vriendje van pleegdochter wat gewoon kan gezien pa vrijgezel is. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

10-05-2022 om 10:59

Battle-Royale schreef op 10-05-2022 om 10:53:

[..]

Ik lees biodochter is pissed omdat pleegdochter het aangelegd heeft met een gast die zij zelf toch niet wilde, pleegdochter wilde testen of er echt geen gevoelens waren en heeft een soort val opgezet waar biodochter wel/niet is ingetrapt, ze is er in elk geval pissed over. En pa doet een paringsdansje met de moeder van het vriendje van pleegdochter wat gewoon kan gezien pa vrijgezel is.

Ik las het ook. Echt puberdrama 🤣

Ik denk maar zo dat Biodochter niet voor niets vraagt om bij ma te komen wonen. Dan doet ze dat toch gewoon. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

10-05-2022 om 11:02

Mug schreef op 10-05-2022 om 10:59:

[..]

Ik las het ook. Echt puberdrama 🤣

Ik denk maar zo dat Biodochter niet voor niets vraagt om bij ma te komen wonen. Dan doet ze dat toch gewoon.

Ik denk eerder dat biodochter en pleegdochter niks aan elkaar onderdoen qua dramagedrag. En pleegdochter voelt na 2 jaar serieus al als een zusje voor biodochter? 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

10-05-2022 om 11:04

Battle-Royale schreef op 10-05-2022 om 11:02:

[..]

Ik denk eerder dat biodochter en pleegdochter niks aan elkaar onderdoen qua dramagedrag. En pleegdochter voelt na 2 jaar serieus al als een zusje voor biodochter?

Oh, ik denk ook zeker dat ze allebei voor drama zorgen. Des te beter om ze (voorlopig) niet bij elkaar te laten wonen toch? 

goed idee dat ze uit elkaar gaan wonen. Simpelste oplossing

Verder waarom toen de keuze om aan pleegzorg te gaan beginnen?

Mug schreef op 10-05-2022 om 11:04:

[..]

Oh, ik denk ook zeker dat ze allebei voor drama zorgen. Des te beter om ze (voorlopig) niet bij elkaar te laten wonen toch?

Zeker. Maar vlak de drama verhogende moeder niet uit. Iemand die termen als snitchen bij pleegzorg gebruikt en precies weet wat de inhoud van de relatie tussen de ex en zijn nieuwe vriendin (op haar beurt weer een vriendin van moeder en moeder van vriendje) is niet echt bezig om rust in de tent te krijgen. 

Het leest als een gtst seizoen. Haal je dochter bij je in huis en probeer samen het drama los te laten. Leg uit aan pleegzorg waarom je je dochter daar weghaalt, zodat pleegzorg zelf kan besluiten of pleegdochter meer nodig heeft dan alleen een pleegvader. En probeer  wat meer  een moeder ipv  een beste vriendin te zijn voor je biodochter. 

To, het heeft allemaal wel een heel hoog gehalte: iedereen doet het fout behalve ik. Jullie maken er als volwassen mensen een puinhoop van. Een moeder van twee dochters die niet bij haar wonen, dat heeft ook een reden. Ik zou eens beginnen met wat zelfreflectie, want met al dat gewijs ga je ook de oorlog niet winnen. 

MoederBarberin schreef op 10-05-2022 om 09:25:

[..]

Dochter is 15 en mag zelf kiezen. Ik denk ook dat het goed is voor haar om zelf bij vader aan te geven dat ze bij jou wil wonen. Zo leert ze dat ze zichzelf niet weg hoeft te cijferen om andermans gevoelens te sparen en dat ze voor zichzelf op mag komen. Als ze het moeilijk vindt kun je mee ter ondersteuning

dat ze 15 is betekend NIET dat ze zelf mag kiezen, als de ouders er niet uitkomen kunnen ze door een rechter gehoord worden en wordt hun mening meegenomen bij het besluit. Maar zelf kiezen nee, dat is pas als ze 18 zijn. 

Behalve bel maar wanneer je contact wil; wat zou je zelf nog kunnen doen om op een positieve manier bij te dragen aan het leven van deze twee meiden?

Viva-amber schreef op 10-05-2022 om 11:22:

To, het heeft allemaal wel een heel hoog gehalte: iedereen doet het fout behalve ik. Jullie maken er als volwassen mensen een puinhoop van. Een moeder van twee dochters die niet bij haar wonen, dat heeft ook een reden. Ik zou eens beginnen met wat zelfreflectie, want met al dat gewijs ga je ook de oorlog niet winnen.

het zou in de beleving helemaal niet uit moeten maken of kinderen bij vader of moeder wonen. Maar ook hier wordt een moeder weer veroordeeld omdat de kinderen niet bij haar wonen. Aan de andere kant wordt er geklaagd dat vrouwen altijd maar de kinderen krijgen. 

Kinderen wonen daar waar het gezien de omstandigheden het best past in geval van gescheiden ouders. Moet niet uitmaken of dat vaders of moeders zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.