Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Wat vinden autistische jongens tussen 12 en 18 leuk?

Hmm, mn vraag is wel heel algemeen gesteld maar ik doe toch een poging.

Mijn vriendin werkt in de kinderpsychiatrie, dagbehandeling voor autisten tussen de 12 en 18 jaar. Veelal jongens met Asperger.

Ieder jaar wordt er voor ongeveer 150-, a 200-, euro beschikbaar gesteld om nieuwe spullen van te kopen waar de jongens zich mee kunnen vermaken (spreek je nog van spelen op die leeftijd?).

Zo is er al een spelcomputer en een tafeltennistafel aangeschaft. Dit jaar hebben ze minder inspiratie. Heeft iemand van jullie een goede tip? Waar wordt graag mee gespeeld? Sportspullen? Technisch Lego?

Alvast dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Spelletjes?

http://www.smartgames.eu/ heeft uitdagende leuke spellen.. !

Annet

Annet

08-10-2010 om 20:04

Ja, leuke spellen

Ik zou op zoek gaan naar uitdagende spellen van 1-4 personen.
Zelf ken ik twee aspergers van 13 (1x jongen, 1x meisje, beiden zeer intelligent) en ze houden allebei van spellen doen, na moeten denken bij het spel.
Vergeet niet de spellen die ze alleen kunnen doen. Dat is ook wel eens prettig.

Roos Vicee

Roos Vicee

08-10-2010 om 22:18

Hier

Ik weet niet wat voor spelcomputer er al is aangeschaft, maar als ik kijk naar mijn eigen zoon (16) zeg ik: PS3 met Fifa 2011 (of andere spellen)
en een dartbord

Muziekinstrumenten

Onze zoon is helemaal gek van gitaar spelen!

Idee van nikus

is het allerbeste: muziek doet iets in de samenwerking tussen beide hersenhelften. Vraagt wel weer om begeleiding. Het is iets dat je alleen kan doen of in samenwerking met anderen.. elk niveau kan meedoen. Vraag eens aan stichting Papageno, stichting van Jaap van Zweden en zijn vrouw. Zij weten vast meer of hebben tips oid.

fladder

fladder

09-10-2010 om 12:25

Die van mij...

De oudste (15) XBox met legerspelletjes. Niet mijn ding, maar daar is een online game-community waar hij voor het eerst werd geaccepteerd zoals hij is en gerespecteerd wordt. Vanuit die basis is hij nu bezig eindelijk vertrouwen in de echte wereld te krijgen.
De jongste (12) houdt van Lego, tekenen en (strip)verhalen verzinnen, Roblox spelen op de computer en Wii (Super Mario).
Ik merk dat ze hun sociale contacten vooral halen uit gamen (online) en de DS.

Libertine

Libertine

10-10-2010 om 17:11 Topicstarter

Super!

Dank voor de tips! Vooral die van de instrumenten Nikus. Daar was ik zelf nooit opgekomen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.