pemm
28-09-2009 om 09:05
Wat zouden jullie doen?
Ik heb zo mijn twijfels en mogelijk kunnen jullie mij helpen een keuze te maken,het gaat om het volgende:
Ik heb een verwijzing gekregen voor mijn zoon (7Jaar)om hem te laten testen bij een instelling voor kinderen met leer/gedrag problemen.
Nu heb ik gevraagd aan de HA of de verwijzing naar 2 instellingen gestuurd kon worden ivm de lange wachttijden.
Ik had zo het idee,wie het eerst een afspraak maakt daar gaan we heen.
Maar nu hebben we van beide instellingen al een ontvangst bericht gekregen en bij 1 instelling zit een gedrag-lijst die we moeten invullen.
Het voelt een beetje alsof hun dan al bezig zijn met mijn zoon terwijl ik nog niet zeker weet wie de eerste daadwerkelijke afspraak maakt.
Mijn vraag is dus,wat is jullie mening.Moet ik die lijst gewoon invullen en vervolgens gewoon afwachten welke instelling als eerste komt met een afspraak?
Alvast bedankt voor jullie mening/advies
Groeten Pemm

maggietel
28-09-2009 om 11:03
Het schijnt dat
je officieel niet bij twee instanties op de wachtlijst mag (als je even doordenkt is dat ook logisch, hoe zullen die lijsten eruit zien als iedereen bij 1, 2 of nog meer instanties inschrijft??). Het invullen van een lijst wil nog niet zeggen dat de vervolg afspraak ook snel komt. Wel is het vaak mogelijk om telefonisch te vragen hoe lang de wachttijd ongeveer is. Succes.

pemm
28-09-2009 om 11:36
Ik heb het gedaan....
...op advies van het Cedin (educatieve dienstverlening)die samenwerkt met de school waar mijn zoon op zit.
Vond het zelf ook een beetje twijfelachtig maar wil natuurlijk graag dat mijn zoon zo snel mogelijk getest kan worden.
De wachttijden van beide instellingen zijn lang,gemiddeld 4 tot 6 maanden.
Dat het niet mag,dat wist ik niet.Als dat echt zo is zou ik dit graag willen weten want dan bel ik 1 van de instellingen af.
Jeetje,begin nu zo te twijfelen of ik er wel goed aan heb gedaan.
Mvg Pemm

Roos Vicee
28-09-2009 om 12:36
Wachten
Ik zou mijn twijfels toch eerst even bespreken met het Cedin. Vind het eerlijk gezegd ook raar dat zij adviseren om bij twee instellingen in te schrijven, al kan ik me dat ook wel weer voorstellen.
Zo'n twee jaar geleden hadden wij ook best 'haast' en hebben er toen voor gekozen onze dochter in te schrijven bij een particuliere instelling. Die wachtlijst was aanzienlijk minder lang en we waren binnen 4 weken al aan de beurt. Ik weet natuurlijk niet waar jij hebt ingeschreven maar misschien is dit nog een overweging waard?
Verder zou ik persoonlijk met die vragenlijst nog even wachten. Zo lang van te voren opsturen lijkt me onzinnig. Wanneer je een uitnodiging krijgt zit daar meestal ook een aantal dagen (mss weken) tussen en dan is het vroeg genoeg om hem op te sturen. Eerder kijken ze er m.i. toch echt niet naar hoor. En als dat wel het geval is krijg je mogelijk nog wel ene herinnering en kun je hem altijd nog opsturen.

pemm
29-09-2009 om 09:43
Heb gebeld..
..en het was geen enkel probleem dat hij ingeschreven staat bij 2 instellingen.
Ze vertelde dat het juist heel begrijpelijk was dat je als ouders je kind bij 2 of meer instellingen aanmeld aangezien de wachttijden zo lang zijn.
Alleen verwachten ze wel dat als er een afspraak gemaakt is bij 1 van de instellingen dat je de ander even afmeld.
Pffftt wat een opluchting,voelde me er niet fijn bij.
Bedankt voor jullie advies.
MVG Paula