Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Quin van der Veer

Quin van der Veer

26-10-2011 om 11:25

Welk alarmhorloge (oid)

Voor zoonlief (9) wil ik voor 5-12 een horloge met alarmfunctie aanschaffen. Dan kan ik het alarm instellen zodat hij zijn medicatie zelf kan nemen bij de VSO, voordat school begint, maar later dan hij het nu krijgt. Zodat het dan namelijk maximaal lang doorwerkt tijdens de schooldag en niet uitwerkt voor half 4. Dit omdat hij meestal al om half 8 bij de VSO zit en de les een dik uur later pas begint, zonde van de werkingstijd van de medicatie vind ik dat.
Ik vond bij Neckermann.com een paar kinderalarmhorloges die me aardig lijken, maar wellicht hebben jullie nog tips en ideeën. Eigenlijk zou ik ook meerdere alarmen willen kunnen instellen met een beschrijving erbij. En wie weet zijn er wel veel handiger apparaatjes dan zo'n alarmhorloge. Digitaal klokkijken is overigens geen probleem voor hem.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

26-10-2011 om 11:48

Maar eh quin

ik ben blont hè houd dat even in gedachten.

Kun je niet op dit moment al met de vso afspreken dat zij hem op tijdstip x herinneren aan zijn medicatie?

Doet natuurlijk niets af aan dat een horloge met alarm een leuk kado is.

Quin van der Veer

Quin van der Veer

26-10-2011 om 11:56

Blont

Eh, nou, dat gaat niet werken bij de VSO, Blontje, daar zit elke ochtend een andere moeder. Geen prof dus waar ik wat meer eisen aan kan stellen. En ik vind 9 jaar ook wel een mooie leeftijd voor meer zelfstandigheid op dit vlak.

anna van noniemen

anna van noniemen

26-10-2011 om 12:35

Casio

heeft hele mooie met alarmen, soms meer dan 1. Wel prijzig.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

26-10-2011 om 12:42

Horloge

Mijn zoon (10, ADHD) had een jaar geleden van oma een alarmhorloge gekregen. Simpel ding, gewoon op de markt gekocht voor 25 euro ofzo. Helaas vergat zoon altijd om het alarm te zetten en prutste hij aan de knopjes zodat het alarm als het wel was ingesteld door mij toch niet afging. Het heeft hier dus niet gewerkt
Gewoon even googlen op kinderhorloge met alarm en je kunt een leuk, betaalbaar horloge kopen.

Quin van der Veer

Quin van der Veer

26-10-2011 om 14:34

Of iets anders?

Of hebben jullie nog een ander idee? Een I-phone met allerlei agendafuncties ofzo? Hoewel me dat momenteel eigenlijk wat tever gaat.

Alcedo atthis

Alcedo atthis

26-10-2011 om 15:22

Gewoon horloge met alarmfunctie

Zoon was net 8 toen hij startte met medicatie. We hebben hem vanaf het begin zelf verantwoordelijk gemaakt voor de slikmomenten. Hij heeft een 'gewoon' digitaal horloge met 1 alarm. Als hij zijn medicijnen heeft gehad, zet hij zelf de tijd vooruit naar het volgende slikmoment. Is hier steeds heel goed gegaan. Ik vind het niets om steeds anderen in te moeten schakelen om aan de medicijnen te moeten herinneren, dat maakt je (en je kind) erg afhankelijk.
de echte alarmhorloges vond ik erg prijzig, vandaar wij een gewoon horloge met alarm hebben gekocht. Tussen de 10 en 20 euro is er een groot aanbod. Wij waren in de veronderstelling dat we een horloge hadden gevonden met meerdere alarmen ('multi-alarm' stond erbij), maar dat bleek helaas niet zo te zijn. En toen bleek dat zoon met liefde en plezier steeds zelf het alarm instelt, prima dus

Evanlyn

Evanlyn

26-10-2011 om 15:25

Iphone, cool!

Dat heeft natuurlijk een enorm hoge cool-factor. Alleen, als hij op mijn zoon lijkt, is-ie die binnen de kortste keren kwijtgeraakt in de kleedkamer bij gym, of zo. Net als vesten, gymschoenen, huiswerk....

Time timer

Heeft ook een (kinder)horloge. Er komt een update van (laat nogal op zich wachten0 maar misschien kan je 'm ergens scoren? Er is er een met alleen time timer functie maar ook een icm gewone tijd weergave.

Tijgeroog

Tijgeroog

27-10-2011 om 18:11

Goedkope telefoon

Je hebt geen Iphone nodig om (meerdere) timers in te kunnen stellen. Dat kan mijn heel eenvoudige telefoon ook. Volgens mij kan dat zelfs zonder simkaart.

Hendrina Rietveld

Hendrina Rietveld

30-10-2011 om 21:02

Welk alarmhorloge (oid)

Aan Quin van der Veer

Medos kinderhorloge met 6x (tril) alarm.
Uw kind vergeet nóóit meer de medicijnen in te nemen!

U kunt ze nu gerust naar school laten gaan.- 2 tijdszones
- 6x alarm in 24 uur. Geluid of vibratie
- ook mogelijkheid alarm op datum en tijd
- stopwatch
- countdown, count up en count repeat
- verlichting van de display

Voor een discreet alarm. Prima voor op school en in een lawaaierige omgeving.
Veel gebruikt door kinderen met ADHD, diabetes en zindelijkheidstraining.Ook zeer geschikt voor doven en slechthorenden.
Dit horloge heeft een klittenband als bandje en past altijd. U kunt het bandje zelf op maat afknippen.
In Nederland is de ambulancedienst op de hoogte gesteld van de werking van dit horloge

www.lydion.nl

Tango

Tango

30-10-2011 om 21:52

En wat mag dat kosten?

Dat vraag ik me dan af als ik zo'n reclame-achtig bericht lees zoals dit hierboven.

anna van noniemen

anna van noniemen

30-10-2011 om 21:59

Niet goedkoop

en de kinderversie is nog duurder dan de volwassenversie

Annet

Annet

30-10-2011 om 22:49

Ik lees niets wat een simpele mobiel niet kan

Dus Quin, ik zou gewoon een simpele mobiel nemen. Voor de lol van je zoon koop je er een met prepaid. Kosten ongeveer 25 euro. Meerdere alarms zijn in te stellen, er is geen maximum aan het aantal alarms per dag, alarmsignaal is zelfs op trillen te zetten zodat alleen je zoon het merkt (discreet in de broekzak), display is verlicht, countdown zit volgens mij ook op de meeste mobiele telefoons (zou niet weten waar je dat voor nodig hebt in combinatie met medicijnen).
Ik denk dat je zoon veel liever een kekke mobiel heeft dan een alarmhorloge.

Alcedo atthis

Alcedo atthis

31-10-2011 om 07:37

Een mobiel kan niet om je pols

En dat zou voor mij een reden zijn om dus voor een gewoon horloge te gaan. Het gaat om een kind van 9, dat kan niet steeds met een mobiel rond lopen. Een kind van 9 is aan het buiten spelen, speelt bij vriendjes, is aan het voetballen etc. Volgens mij loop je de hele dag achter je kind te jagen: "vergeet je mobiel niet!"

Quin van der Veer

Quin van der Veer

31-10-2011 om 20:27

Toch maar horloge dan

Denk dat ik dan toch maar kies voor een gewoon horloge met een lage prijs. Misschien blijkt onze zoon ook wel zo netjes te zijn dat hij het eventuele volgende alarm zelf instelt. Je weet maar nooit. Een mobiel laat hij waarschijnlijk in het water vallen als hij gaat vissen, of hij stopt 'm in zijn tas en gaat 20 meter verderop staan met zijn hengel (terwijl het alarm af gaat als teken dat ie naar huis moet komen). Misschien over een jaar, dan kunnen we hem ook evt. bellen ter herinnering aan van alles en nog wat. Hopelijk is hij dan wat gesettelder dus dan verliest hij een mobiel minder snel.
Voordeel van het horloge dat Hendrina aandraagt is trouwens wel dat het op geluidsalarm of op trilfunctie kan. Dat laatste hebben de gewone horloges niet.
Bedankt voor de reacties, altijd leuk om te lezen hoe anderen hiermee omgaan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.