Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-11-2008 om 23:08
Mijn mcg-dochter van 7 krijgt nu 2x per week een half uurtje fysiotherapie op haar KDC. Ik wil heel erg graag proberen of méér fysio haar vooruit zou kunnen brengen o.g.v. lopen. Wie weet er, in de regio Noord/Zuid-Holland een kei van een kinder-fysio? De lokale kinderfysiotherapeuten kan ik altijd nog benaderen, ik wil eerst wel eens horen of er niet iemand echt hele goed ervaringen met een bepaalde therapeut of methode heeft. Mijn dochter is ernstig motorisch vertraagd, kan kruipen en loopt een beetje, heel instabiel, met hulp. We zijn bij Cepamed geweest, maar die methode bleek te moeilijk voor een kind dat weinig gesproken woord begrijpt.
Ik ben heel benieuwd of ik via deze weg tips kan krijgen!
Alvast bedankt.
27-11-2008 om 16:23
Adl
Niet alles uit je berichtje begrijp ik (mcg? en KDC?) maar je kunt je richten op fysio die gericht is op verbetering in het uitvoeren van de handelingen voor het algemeen dagelijkse levensverrichtingen(ADL)waaronder dus lopen met of zonder hulpmiddelen, zitten, eventueel fietsen.
Dan kan je in overleg met de therapeut de urgente behandeldoelen opstellen. Anders zit er geen eind aan de behandeling.
Ik heb goede ervaring met behandelaars bij een revalidatiecentrum. Daar zijn ze ook kundig met het proberen en aanmeten van hulpmiddelen.
27-11-2008 om 17:50
Vraagje
Heb je geen prognose gekregen over het te verwachten ontwikkelingsniveau? Functioneert ze op het niveau van die prognose?
Om de 7 jaar worden er weer nieuwe benamingen gangbaar en ondertussen is me te binnen geschoten waar MCG en KDC voor staat....
01-12-2008 om 10:40
Joio
Mijn dochter heeft een zeer onbekend syndroom, met tot nu toe 176 gevallen bekend in de hele wereld, waar weinig prognoses aan vast te plakken zijn. Er zijn kinderen die lopen en anderen niet. Op het Kinderdagcentrum proberen ze haar te laten lopen met een speciale rollator en staat ze dagelijks in de statafel, dus aan hulpmiddelen ontbreekt het niet. Het gaat mij er meer om dat er zo weinig tijd voor is. 2x een half uurtje per week, en dan alles zooooo voorzichtig en owee als ze moe is dan doen ze maar weinig en het valt zo vaak uit of er is weer een wisseling in personeel. Er zit weinig continuiteit in en ik denk dat ze die wel nodig heeft. Regelmatige en exra deskundige begeleiding, dat is wat ik zoek. En dan maakt de methode me niet zoveel uit, als ik er van overtuigd kan raken dat het haar vooruit zal kunnen helpen. Primaire doel is voor mij lopen. Als dat toch eens zou lukken ooit.......
02-12-2008 om 16:50
Ik weet niet waar je woont
Ik weet niet of je in de buurt van ons woont, maar in Tuitjenhorn (Noord-Holland)zit een hele goede kinderfysiotherapeute. Zij heeft ook op scholen fysiotherapie gegeven en geeft fysio aan kinderen op Midgart (verstandelijk gehadicaptenzorg). Daarnaast heeft ze nog een praktijk waar ze (o.a.) kinderen behandelt.
groetjes, Sonja