Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Suze

Suze

16-04-2015 om 07:40

Wigwamvakanties

Speciaal voor ouders met zorgenkinderen: (geestelijk) gehandicapt, autisme, adhd etc, meld ik even dat ik toevallig laatst in een ouder tijdschrift een artikel tegenkwam over Wigwamvakanties (in Z-Limburg).

Voor zover jullie er nog niet mee bekend zijn is dit misschien interessant voor jullie.

Voor wat ik in het artikel las lijkt het me ook zeer betaalbaar, ook omdat er met vrijwilligers gewerkt wordt.

Ik heb geen aandelen, belangen, ook zelf geen zorgenkinderen, maar wilde deze info niet aan jullie onthouden.

ZOooooo leuk !!!

Suze, wij gaan dit jaar weer met WigWam op vakantie en nee ik heb ook geen aandelen maar ben ontzettend enthousiast over deze organisatie!
Ja, ze werken met vrijwilligers die allemaal ontzettend betrokken zijn en zelf ook een leuke vakantie met z'n allen hebben. Het zijn allemaal vrijwilligers die 'iets' hebben met gehandicapte kinderen, hetzij met hun studie (arts, pedagogiek, logopedie), of zelf een broer of zus hebben die gehandicapt is en waar ze vroeger zelf mee op vakantie gingen (al dan niet met WigWam).
Twee weken lang hebben ze een programma voor de kinderen, helemaal toegespitst op elk kind wat die aan kan en wil, want dat is onderdeel van de intake, je wordt gevraagd hoe je kind in elkaar zit. De leiding van WigWam selecteert dan (echt persoonlijk) welke vrijwilliger het beste past bij jou kind en die krijg je dan toegewezen. Ook voor de brusjes is het een leuke vakantie, die mogen ook mee doen met het programma onder begeleiding van de groepsvrijwilligers die er speciaal voor de brusjes (broertjes en zusjes) zijn.
Daarnaast zijn er vrijwilligers die koken, schoonmaken, het programma opstellen, de dagelijkse nieuwsbrief maken, hand en span diensten doen, etc etc.
Het aller aller mooiste van deze WigWam vakanties is dat je als ouder ook echt aan vakantie toe komt. Je hebt 6 uur per dag geen kind aan je kind, hoe zorg intensief die ook is. Mijn kinderen genoten, hadden enorm veel plezier, en ik kon gewoon in de zon mijn boek lezen, wetende dat ze in goede handen waren.
Een hele enorme aanrader !!

groetjes,
Petra

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.