Nienke*
31-10-2010 om 12:45
Wtcg
Wij hebben een brief gehad dat mijn dochter recht heeft op een tegemoetkoming van 300 euro. Ik heb wat info op internet opgezocht en het lijkt toch wel te kloppen dat ze er recht op heeft. Ze had in 2009 de juiste indicatie om ervoor in aanmerking te komen. Hebben andere mensen dat ook gekregen? Ik denk dat ik het geld maar op haar spaarrekening stort.

Nienke*
31-10-2010 om 16:34
Koentje
Ik had inderdaad even moeten vermelden wat wtcg betekende
Maar het is geen TOG, die heb ik al en we hebben dus ook een PGB. Dit is volgens mij iets nieuws. Dus niemand anders heeft dit ook gekregen?

rozemarijn
31-10-2010 om 17:20
Dat was ik
't Gaat om een eenmalige tegemoetkoming voor chronisch zieken & gehandicapten.

Nienke*
31-10-2010 om 18:16
Bedankt
Ik heb het andere draadje even gelezen. Het zal dan dus wel kloppen. Ik begrijp het alleen niet zo goed dat we nu 300 euro krijgen en het PGB wordt met 3% gekort. Maar goed, ik zal er niet over gaan klagen

Elisa Gemani
31-10-2010 om 19:11
Wtcg
Geen idee of wij daar ook recht op hebben. Volgens de WTCG test niet ondanks dat wij wel nog de TOG hebben (die straks beeindigd wordt ivm geen geldige AWBZ-indicatie voor minstens 10 uur per week). Tot 16 november kan je een brief krijgen waarin staat dat je de WTCG krijgt; als je hem dan niet hebt gekregen heb je er waarschijnlijk geen recht op. Maar natuurlijk toch voor de zekerheid er achteraan gaan, je weet maar nooit