Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-12-2008 om 22:38
Hebben jullie dat ook dat je het idee hebt dat je kind met, in mijn geval ADHD en PDD , zo moeilijk verdraagt om ziek te zijn?
Of juist een beetje lichamelijk ongemak zoals verkouden zijn, niet kunnen slapen? Mijn zoon kan dan zo vreselijk chagrijnig doen en iedere keer schreeuwen bijv. als het snot weer uit zijn neus loopt en zich daar zo enorm over opwinden? Dat doet hij dus ook als hij niet kan slapen. Heeft de neigin g om na 5 min. al te roepen: ik kan niet slapen! En ligt zich dan boos te maken.
Ik zal jullie bekennen, en dan komt mijn ware-slechte -moederaard naar boven:'Ik heb dan nog liever dat hij echt flink ziek is, lekker hoge koorts waardoor ie enigzins versuft is, dan dat hij iets beter is en alle energie om te mekkeren erover........
Sorry voor ouders met kinderen met een echt ziek kind, dat is natuurlijk niet leuk, maar oh... dit is soms zo tenenkrommend.
Het kan te maken hebben met zijn autistische stoornis; je lichaam voelt anders doet anders, dat is moeilijk te verwerken. En met het ongeduld van zijn ADHD kant, ik snap het wel maar.... soms kan ik ff niet meer!
23-12-2008 om 12:30
Nee, andersom
Hier net andersom: ADHD-zoon klaagt pas als ie ongeveer halfdood is. Voor de rest stormt hij gewoon door zijn ziekteperiode heen. Dus ik hoor alleen dat hij zich niet lekker voelt als het echt serieus is. Hij heeft gewoon geen tijd om ziek te zijn, gelukkig.
23-12-2008 om 13:03
Dat
herken ik wel in die zin dat koentje zoon pas aan ziek zijn toegeeft, in de vorm van gaan liggen, als hij halfdood is, ja. Maar klagen over ongemakjes... dat is weer een ander verhaal
Vandaag heb ik hem wel gewoon concerta gegeven en dat scheelt enorm in het kunnen accpeteren van het ziek zijn.
23-12-2008 om 14:00
Oh, de medicatie
Ik geef gewoon Ritalin hoor, ook als meneer eens een keertje ziek is! Maar ja, meestal is deze ijzersterke beer maar een paar uurtjes ziek, dus alles gaat gewoon door. Beterschap in elk geval en sterkte met het gemopper. Misschien komt het gemiep wel omdat het een man is???
23-12-2008 om 20:18
Ooh, hier een miepig meiske...
Ieder ongemakje staat gelijk aan bijna dood gaan; snotneus, muggebult, blauwe plek... gelukkig mankeert ze niet vaak iets, want ik vind het gezever ook tenenkrommend! (oh slechte moeder)
Mijn zoontje daarintegen hoor ik nooit... als hij ziek is slaapt hij veel en wordt wat stilletjes, maar hij ploegt verder overal doorheen.
groetjes Tess