Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
04-05-2010 om 09:24
het gaat zo goed met zoon! Er gaan momenteel weken voorbij zonder dat we grote ruzie of toestanden hebben. Ik geniet er van en zorg dat hij ook gestimuleerd wordt in dit gedrag door hem te belonen en complimentjes te geven. Maar ik kan er niet achter komen wat het is. En dat zou ik zo graag willen weten. Vooral omdat je het vast wil houden! Het is heerlijk als je niet steeds van die knallende ruzies hebt en goed met hem afspraken kan maken. Zo hebben we onlangs ook zijn kamer vreselijk uitgemest... normaal was het allemaal heel moeilijk, maar nu gaat dat in harmonie en bovendien mocht veel speelgoed van hem weg. Hij is er echt uitgegroeid, dus dat speelt dan mee. Maar toch: hij doet dus ook gemakkelijk afstand van dingen, terwijl hij normaal erg aan vastigheid hecht!
04-05-2010 om 10:58
Super
Dat hij afstand van dingen kan nemen is gewoon al een teken volgens mij dat hij zelf goed in zijn vel zit.
Dan heeft hij die vastigheid niet zo nodig,heeft vertrouwen in zichzelf en kan veranderingen dan beter aan.Zie dat ook bij mijn zoontje.hij zit nu ook in en goede periode,hij gaat zelfs buiten spelen,raakt neit in paniek als een ander kind iets lelijks tegen hem zegt.We weten niet wat ons overkomt.
Geniet ervan,en hopelijk is hij zo gegroeid dat het blijvend is????Maar wel super voor jullie.
06-05-2010 om 17:12
Dat
doen we zeker. En in echt blijvend geloven we niet, maar we overwegen wel een medicatievermindering. Hij krijgt namelijk concerta en resperidon: dat laatste kan er misschien wel vanaf .....