Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Zo slecht slapen 5 jaar

Mijn zoontje wordt rond 4 a 5 uur wakker en is dan wakker, ADHD.
Hij gaat 7.30 uur naar bed en valt pas om 21.00 uur of later in slaap. Is dit herkenbaar? Ik heb klassieke muziek bij hem voor het inslapen, masseer hem ook. Meer kan ik niet bedenken, dus tips zijn welkom.
Als hij wakker wordt, slaapt hij bij ons, want omdat hij klaarwakker is kan hij echt hard gaan schreeuwen als ik hem weer in bed leg.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Medicatie

wil je misschien liever niet en eerst iets anders proberen. Maar anders toch wellicht eens overwegen.
Melatonine voor het inslapen en ook rustiger slapen. Of anders Circadin (is melatonine waarmee ook doorslapen beter gaat) zodat hij wellicht om 5 uur weer verder gaat slapen.

koentje

koentje

19-08-2010 om 12:13

Helaas

hoor je vaak dat kinderen met adhd niet veel slapen, onrustig slapen, slecht inslapen. Hier ook zo'n wakkere schat...
Zeker als ze concerta of ritalin krijgen!
Een idee is dan inderdaad melatonine gebruik.

Guinevere

Guinevere

19-08-2010 om 13:45

Moe?

De vraag is niet hoe laat hij wakker wordt, de kwestie is eerder of hij genoeg slaap krijgt. Dus hoe komt hij de rest van de dag over, en heeft hij bv. kringen onder zijn ogen?
Als ie niet moe is, zou ik 'm persoonlijk gewoon later naar bed laten gaan.

Fianna

Fianna

19-08-2010 om 14:01

Ik herken dat probleem. Mijn zoon met adhd had dat op die leeftijd dus ook, werd extreem vroeg wakker, vaak rond 5 uur. Het probleem bij hem is dat als hij voor 4-en wakker wordt hij nog wel weer in slaap kan vallen, maar vaak er na niet meer. Nu gaat het wel beter, maar ook nog soms dat hij om half 6 wakker wordt en echt niet meer kan slapen.
Hier heeft niks geholpen voor het doorslapen (voor het inslapen wel: melatonine), lampjes, stickers plakken enz.
Nu gaat het wel beter hoor. Helaas heeft mijn dochter van 3 dit nu, was ook vanmorgen om 5 uur wakker, ging echt niet meer verder slapen.
Zoon toen en ook nu dochter waren en zijn dan echt niet uitgerust. Sliepen / slapen duidelijk te weinig.

lilajolie

lilajolie

21-08-2010 om 08:55 Topicstarter

Later naar bed

Dat was trouwens wel een eye- opener, Guinevere, dacht echt met vier kinderen dat ze op rij van leeftijd naar bed moesten. Beetje hospitalisatie...
Anyway, gisteren heb ik hem om 21.00 uur naar bed gebracht en alhoewel hij huilde dat hij niet kon slapen, viel hij toch gewoon in slaap! Hij werd om 7.45 uur wakker, dus dat is echt goed gegaan.
Ik las ook dat het écht donker moet zijn in de slaapkamer, maar ja, die angsten zitten in de weg. Er hangt een dromenvanger er zijn beschermknuffels, maar feit blijft dat hij wil logeren bij zijn zusjes, alleen slaapt hij als een ADHD- er en dat wil je niemand aandoen!
We gaan hem zeker later naar bed doen. Het is wel moeilijk om te zien wanneer hij moe is, want hij wordt drukker in de avond (nóg drukker

Fianna

Fianna

21-08-2010 om 20:24

Fijn

Dat dat goed ging zeg!
Hier werkt het helaas alleen maar averechts, maar wie weet komt het nog goed

Hier wil ook

visolie helpen. Als ze een drukke week hebben, geef ik ze meer. Het haalt hier de scherpe kantjes er vanaf halen waardoor ze zichzelf iets beter rustig kunnen maken. En verder is vanaf het avondeten alles ingesteld als een soort cooldown van de dag. Wij gebruiken hier fishtwist. Een slok op een borrel!

lilajolie

lilajolie

22-08-2010 om 11:33 Topicstarter

Visolie

Ik lees op i-net dat het staartje omgedraaid moet worden om de olie er uit te krijgen: hoe geef je ze dat dan?
Helpt het echt??
Helaas vannacht weer wakker en dan moet het licht aan, dat is natuurlijk ook niet bevorderlijk..

Ja helpt echt

De truc van visolie zit 'm in de combinatie van een aantal soorten. Mijn ha vertelde dat fish twist een hele goede was. Ben er niet verder ingedoken. Je draait het staartje er af (ik geloof dat het een citrus smaak heeft) en dan doe je het in een toetje of in wat drinken. Ik geef het met een kleine beker chocolade melk (vol vette want dan merk je niet zo snel dat er olie in zit (roer ik wel altijd goed) en ik deed het ook wel eens in een toetje, al dan niet chocolade of eentje met een frisse smaak. Met toetjes met frisse smaken heb ik nog niet veel geëxperimenteerd omdat 1 zoon zo'n heel klein scala aan voedsel tot zich neemt..

Verwacht niet dat na 1x je al resultaat ziet. Ik heb wat moeten zoeken naar hoe en wat.. bij ons: niet elke dag (sommige mensen geven het wel elke dag).. als ik het in de avond geef dan slapen ze onrustig.. dus ik geef het nu 2 a 3x in de week, liefst in de ochtend, in een beker chocolademelk (geen volle beker.. als ze het op hebben mogen ze nog een beker). Overigens: het kan zijn dat je kind niet goed tegen rode en gele kleurstoffen kan (als je gevoelig bent kan je van rode hyper en van gele agressief worden.. als ik het nog goed heb).. dan moet je weten dat rode kleurstoffen heel veel in chocolade dingentoetjes, melk, repen, etc etc etc wordt gebruikt.. in allemaal wel). Zeker kinderen met iets in het ADD/ADHD/Autisme spectrum *kunnen* daar gevoelig voor zijn.

Oeps..

Lilajolie schreef:
"Ik lees op i-net dat het staartje omgedraaid moet worden om de olie er uit te krijgen: hoe geef je ze dat dan?"

Misschien heb ik je vraag verkeerd begrepen.. je draait het staartje eraf en vervolgens kan je de ampul leeg knijpen.

lilajolie

lilajolie

23-08-2010 om 07:28 Topicstarter

Goed uitgelegd

Ik begrijp het, hoor. Ik ben bezig met een diëtist om de voeding meer 'basic' te maken, dus inderdaad geen kleurstoffen, suiker, langzamere koolhydraten en vette boter en vis. Heel lastig, vooral drinken zonder suiker is moeilijk. Ik hoopte eigenlijk dat die capsules zo in te nemen waren.
Ik kan alleen maar water bedenken, melk is geen succes, thee gaat er ook niet altijd lekker in.

Vast ook capsules

Er zijn vast ook capsules. Toenertijd wees mijn huisarts op een aantal soorten vetten die er in moeten zitten, in een bepaalde verhouden. Die zijn er vast ook in capsules. Misschien heeft ortica ze ook ? (sorry voor de wat late reactie).

lilajolie

lilajolie

31-08-2010 om 07:24 Topicstarter

Net toen ik dacht...

Ik ga ff kijken hoor voor de capsules. Ik dacht ik doe hem gewoon later naar bed. Vannacht is hij de hele (!) nacht wakker geweest! Niet alleen vreselijk zielig, maar ook slopend. Veel te druk in zijn hoofd, zei hij en ook:"Dat komt omdat ik ADHD heb" 5 jaar... Echt sneu

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.