Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
pascale

pascale

26-04-2009 om 16:07

Zoek hulp voor collega met zorgkind

Hoi,ik zoek een beetje hulp voor een collega van me haar zoon van 6 jaar heeft ADHD,autisme en Gille de la tourette.Ze werkt thuis heel gestructureert en al bij al kan ze het thuis goed redden alleen de maaltijden.
Haar zoon doet vrij lang over een maaltijd omdat alles perfect moet liggen met de juiste verhoudingen naar elkaar toe ,zijn bestek moet in zijn normen rein zijn (soms gaat hij het nog eens 5x afwassen voor hij het gebruikt)de schaduw van de zon mag sommige dingen niet raken want anders ligt alles niet meer in verhouding met elkaar.Je snapt dus dat dit onmogelijk voor haar wordt.Als zijn jongere broer iets aan tafel laat vallen dan gooit hij ook iets op de grond omdat het anders niet eerlijk is tegenover hem en geraakt alles uit ballans voor hem.Ze krijgt veel begeleiding voor zijn autisme en ADHD maar voor de tics van La Tourette heeft ze geen achtergrond waarop ze kan voort werken .
Zijn er mensen die ook zo'n kind hebben zodat ze eens contact kan zoeken voor eventueel tips of bestaan er een website die haar wat meer op weg kan helpen .
Ze heeft zoals ik al zeg ondersteuning van psychologen en therapeuten voor haar kind maar ze zoekt mensen die in hetzelfde schuitje zitten .

Bedankt alvast !

Pascale

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Juanna

Juanna

26-04-2009 om 18:32

Medicatie?

Heeft hij al medicatie? Ik weet natuurlijk niet of het bij alle kinderen zo werkt, maar bij mijn zoontje zijn dit soort dwangmatigheden sterk verminderd sinds hij Risperdal gebruikt. Misschien zou je vriendin dat eens kunnen aankaarten bij de kinderarts? Het werkt ook goed om de tics te verminderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.