Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-10-2011 om 12:49
Hoi, Ik gooi dit maar hier neer en niet bij Pubertijd. Dit omdat wellicht zijn diagnoses ermee te maken hebben.
Zoon is bijna 10 (in februari) en heeft een leuk alfabet aan diagnoses: CP, Hypermobiel, ADHD en impulsstoornis NOS (GEEN PDD-NOS, maar iets met zijn impulsbeheersing). Psych vertelde ons enkele maanden geleden dat hersenafwijkingen/aandoeningen etc kunnen leiden (of lijden ) tot een vroeg intreden van de pubertijd. O... dat is nog lang niet. Dacht ik. Daarom heir de vraag wie dit herkent bij haar/zijn zoon van zo'n leeftijd met diagnoses.
Kenmerken: zoon is bazig, kan momenteel weinig geduld opbrengen met zijn zusje , vind van alles stom en kinderachtig. Brutaal, zelfs tegen oma en opa wat hij anders nooit deed, in discussie treden etc.
Lichamelijk: zag ik zonet dat op zijn bovenlip bij de mondhoeken de haren verraderlijk donkerder waren dan de andere haren op zijn gezicht... (hij heeft zeer donker haar) ze zijn wel zacht en nee het was geen vuil helaas. Ze zijn ECHT donkerder... En heb onder het mom van een geintje onder zijn oksels gesnuffeld en trof daar een duidelijke zweetlucht aan. Dat was iets waard e psych het over had gehad, dat er op een gegeven moment een dringende behoefte aan okselfris zou ontstaan.
Oh HELP... zou zoon"lief" dan echt al vroeg aan het puberen gaan???
20-10-2011 om 18:20
Nou...
Ik snap je schrik. Mijn jongens waren allebei vroege pubers, en het hoogtepunt is toch wel hun zusje van 11, die nu net begint. Zucht. Maar mijn oudste van 19 is allang compleet uitgepuberd en zijn broer van 14 heeft ook het ergste gehad. Always look on the bright side....