Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Fianna

Fianna

14-04-2011 om 16:51

Zoon geschorst van schoolzwemmen en maatregelen van zijn juf

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

18-04-2011 om 10:00

Pelle

Er is van elke groep maar 1. Er is in het verleden sprake geweest dat de school zou sluiten. Dat is uiteindelijk niet gebeurd en ik geloof dat ze nu met een nieuwe directeur aardig op de rails weer zitten, maar zeker weten doe ik het niet. De kleine groepen is geen beleid van de school, maw ze houden de groepen niet bewust klein. Om een of andere reden krijgen ze minder aanmeldingen en kiest iedereen voor de school er naast, waar mijn kinderen nu op zitten. Ouders die ik spreek die kinderen op die school hebben, zijn echter heel tevreden, dus waarom ze minder aanmeldingen hebben??
Er is een combigroep, nl groep 4 en 5. Omdat in groep 4 maar 9 kinderen zitten. dat is inderdaad een nadeel, want daar komt zoon terecht.

Fianna

Fianna

18-04-2011 om 10:10

Pelle

ik heb even een nieuw draadje geopend in ouders en school nav jouw ideeen over een (te) kleine school. Wil nl graag de discussie verder voeren. Heb je geciteerd, hoop dat je het niet erg vindt!

Fianna

Fianna

19-04-2011 om 13:38

Besluit genomen

We gaan van school wisselen en inderdaad meteen na de meivakantie. Heb de inschrijfformulieren ingevuld an ga ze zo langs brengen op de nieuwe school. Ik vind het wel heel spannend merk ik, maar heb er toch wel een goed gevoel over! Heb meerder ouders gesproken over deze andere school en hoor zo veel positieve ervaringen!
Nou nog mijn zoon vertellen...

Guinevere

Guinevere

19-04-2011 om 13:55

Goed!

Heel goed Fianna! Ik begrijp dat het een moeilijke stap is, maar ik heb al zóveel ellende en onmacht gelezen over die school dat ik je beslissing alleen maar kan toejuichen.
En zeker weten dat je zoon zich straks veel fijner voelt.

Keigoed fianna

en wat iemand tegen me zei: voor ouders is dit moeilijker dan voor kinderen. Die passen zich gewoon weer aan. Terwijl ouders zich eindeloos verantwoordelijk blijven voelen...

Misschien heb je daar nog wat aan de komende tijd!

Wij zijn voor oudste van school gewisseld, daar twijfel ik niet over, maar dat we het voor jongste niet gelijk ook gedaan hebben daar blijf ik over dubben. Zo zie je maar.

anna van noniemen

anna van noniemen

19-04-2011 om 15:46

Heel goed!

Hoop dat ze snel wennen!

Karmijn

Karmijn

19-04-2011 om 15:48

Fijn

Voelt het al een beetje opgelucht?
Ik ben vanaf hier wel blij hoor, dat je deze keuze nu gemaakt hebt, maar het lijkt me inderdaad heel lastig als je er zelf voor staat. Ik hoop dat je zoon het positief oppakt.

Fianna

Fianna

19-04-2011 om 16:37

Opgelucht

Ik voel me opgelucht! Zo fijn om na zeuren ook actie te ondernemen
Oudste vindt het overigens helemaal geen goed plan en is erg boos op me. Hij is nu even bij een vriendje, maar ik verwacht een hoop heibel straks, maar dat is logisch.
Hij heeft eventjes om aan het idee te wennen én hij komt straks bij zijn beste vriendje in de klas.
Ik denk dat het even wennen wordt voor hem, maar dat hij zich toch thuis zal voelen daar.
Andere zoon vindt het prima!

Fianna

Fianna

19-04-2011 om 18:19

Lieve meester

Mijn zoon ging net zijn vriendje (pdd-nos) vertellen dat hij bij hem in de groep komt, vriendje roept uit: oh leuk, en we hebben een hele lieve meester!!
Zoon begon te stralen, terwijl hij daarvoor echt even boos was. Zo''n reactie van vriendje helpt hem wel.

Fiorucci

Fiorucci

19-04-2011 om 18:33

Mooi!

Ah, de stap is gezet, gefeliciteerd. En gelijk na de meivakantie, dat is spijkers met koppen slaan. Spannend!!

Asa Torell

Asa Torell

19-04-2011 om 20:43

Goed!

En nu je na de meivakantie gaat heeft de nieuwe school ook nog eens meer tijd om zelf te bedenken of je tweede naar groep 3 kan.

Fianna

Fianna

19-04-2011 om 21:11

Ja, spijkers met koppen!

No time like the present, zeg ik dan altijd maar.
Grappig, begin van de avond kwam klasgenootje van zoon naar me toe en vroeg of het waar was dat zoon van school ging (lopend vuurtje), ik bevestig het en hij zegt zelf: komt zeker omdat er zo veel ruzie in onze klas is. Ik vraag daar een beetje op door, vooral omdat zoon mij nooit wat vertelt en uiteindelijk blijkt dat de juf de laatste tijd vaak boos is op zoon, zoon vaak boos is op school en zelfs wel eens gaat slaan (dat vind ik zorgwekkend, niks voor hem), dat hij het knutselwerkje voor moederdag heeft verpest en dat de juf daar boos om werd. Ik weet het dit is info van een kind, maar meer dan dat ik van mijn zoon te horen krijg. En inderdaad, hij is de laatste 2 weken veel bozer thuis. En nu kan hij uiteraard niet slapen van alle commotie en zit op de bank met pappa

Fianna

Fianna

19-04-2011 om 21:14

Asa

Dat is precies wat de directeur en ib-er van nieuwe school zelf zeiden. Ik weet overigens dat ze idd soepel met de 1 okt grens omgaan (Dus niet alleen woorden...) want ik ken een kind van 1 nov die 2 jaar heeft gekleuterd en er zijn meer van dat soort gevallen, itt huidige school, geen enkel kind van na 1 okt...
Ben ook erg benieuw wat er uit komt wat dat betreft.

Goed zo!

Ik wens jullie nét zo'n succesverhaal als dat van ons na het wisselen van school !! Hoewel de eerste weken even slikken waren (en voor mama ook moeilijk : gaan ze er "tussen" komen, gaat het qua niveau goedkomen ?) heb ik er nog geen moment spijt van gehad !!

Veel succes en plezier op de nieuwe school !! Een goede school kan - zo heb ik gemerkt - nog veel plezier teruggeven aan de kinderen !

Martine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.