Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

18-01-2011 om 10:46

Zoon kan niet zelfstandig werken op school

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

06-02-2011 om 16:49

Ja nou

Ja, nou, die kinderen zijn lichtelijk HB en zwaar geïnteresseerd in alles en nog wat. Prima, maar ga niet doen alsof wij te weinig hebben geïnvesteerd in de ontwikkeling van ons kind. :-p

Liedje

op zo'n moment zing ik altijd in mijn hoofd dat liedje...fuck you, lalalala...klinkt zo onschuldig, maar voelt echt heerlijk. En het liefst zing ik dan hardop mee...lekker tegen de wind in op de fiets.

Mensen hebben soms niet door hoe kwetsend ze kunnen zijn.

groetjes van Purk

Hier helpt maar één ding

..en dat is een lieve oma of moeder die zegt wat je zelf al denkt:"Laat ze maar praten". Volgens mij had mijn oma nog een betere spreuk.

Of die van mijn overgrootmoeder "De Here God heeft een grote dierentuin".
Ja, die is vriendelijker en toch direct. Het origineel was "Der Herrgott hat einen grossen Tiergarten!". Het gaat natuurlijk om de toon waarop je dat dan zegt.

Jij weet wat je doet met je kind en waarom. Dat is genoeg.

Guinivere

Het is eigenlijk geen onbegrip maar volgens mij komen zulke opmerkingen voort uit jaloezie van competitief ingestelde mensen. Je hebt ze overal en ze maken overal een opmerking over of jouw auto, over jou, maar ook over jouw kinderen. Zo was er een moeder die vond dat haar dochter met 4 jaar in groep 2 hoorde. Dat kreeg ze niet voor elkaar maar dochterlief 'kon wel al schaken hoor'. Krijg ik de neiging van om te zeggen dat 'die van mij met 1 jaar al loeiden als ik ze hun flesje gaf'. Later vertelde de vader dat 'ach schaken ? ze kent van een paar stukken de regels van het bewegen over het bord'. Ach ja.

Purk

heerlijk liedje is dat.. Ok, nog 1 keer youtube dan!

Guinevere

Guinevere

07-02-2011 om 21:06

Tnx

Tnx dames, voor de ondersteunende woorden. Kennelijk heb ik mijn ongenoegen over de opmerking nogal laten blijken. Ik kan ook erg slecht mijn gezicht in de plooi houden als iets mij stoort. Dus ik heb vandaag een hele grote bak vol met excuses ontvangen voor de ondoordachte opmerking.
Ik moet ook wel zeggen dat het me meer stoorde dan anders. Ik liep al bijna een week op mijn tenen wegens een zwaar adhd-ende zoon, en dan bedoel ik het klassieke adhd-gedrag (reactie op stormachtig weer??).

Moek

Moek

08-02-2011 om 11:31

Excuses

Dat vind ik wel netjes, excuses! Guinevere, zo'n gezicht heb ik ook. Misschien maar goed ook, want als ik kwaad ben kom ik niet meer uit mijn woorden. En fysiek geweld kan echt niet meer op mijn leeftijd...

Peetje

Peetje

09-02-2011 om 21:40

Guinevere; kort....

Hi,

Heb niet verder gelezen dan je Paf Paf, dus weet niet wat anderen nog voor zinnige dingen gezegd hebben. Had vandag nog een bijzonder eeeh... interessant gesprek met IB-ster. Was in drie keer stampen thuis (is toch eigenlijk 15 minuten lopen).
Wat ik na een uur of wat denk is wat ik eerder hier op het forum heb gelezen (mogelijk in geheel andere context): wij zijn de koningin: lachen en zwaaien...
En dan weer opnieuw beginnen, terug naar mijn waardes, wat is opbouwend, verrijkend en kijkt naar mogelijkheden. Het kan me soms een helder inzicht geven in het funktioneren van mezelf, kind, school, de wisselwerking op elkaar. en dan vind ik nog minder woorden om te zeggen waar het over gaat, wat van belang is.

Wij zijn al meer dan drie jaar op school 'bezig' met het realiseren van de simpelste dingen. Zoon zakt af ("zie je wel, zegt juf"), terwijl het zo'n zachtaardige, creatieve en intelligente knul is. Hartverscheurend en tegelijk word ik heel geraakt door zijn doorzettingsvermogen, sociale vaardigheden (kan menigeen nog wat van leren) en vertrouwen.
Schaakt niet, niet hoogbegaafd, zeker geen encyclopedie-lezer, maar bedenkt en maakt zelf een lego-spel, schrijft (dyslectisch en al) daar zelfbedachte spelregels bij. Belt rond om afspraken te organiseren op een manier die ik maar weinig ben tegengekomen.
Niemand onder de indruk? Pfoeoeoeoeo, de groeten; hij maakt de wereld een stukje mooier!

Sterkte meid, ik ben er van overtuigd dat je kind het heel erg treft met jou als ouder!
groet,
peetje

Guinevere

Guinevere

10-02-2011 om 11:17

Peetje

Zo te lezen heb jij een geweldige zoon!!! Hij klinkt een beetje als de mijne.

ayla

ayla

10-02-2011 om 12:17

Ach guinevere

met mijn toch wel vrij slimme dochter keek ik ook gewoon teletubbies en nijntje met 2 jaar

ayla

ayla

10-02-2011 om 12:18

Zelfs

ze heeft zelfs deze week nog ademloos teletubbies zitten kijken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.