Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Zoon van 10 met adhd en een school die hier niet mee om kan gaan.

Mijn zoon heeft ADHD met ODD. Tot groep 4 ging het allemaal redelijk. Vanaf vorig jaar stond er een juf voor de klas die hier niet goed mee om kon gaan, maar met veel praten en uitleggen is hij dat jaar doorgekomen. Dit jaar staat er een juf voor de klas die niet alleen hem niet aankan, maar de hele klas niet. Dit heeft tot gevolg dat mijn zoon meer buiten de klas zit dan erin. Zijn cijfers zijn niet geweldig hij, en zn juf staan bol van de frustaties.
Gisteren is dit volledig uit de hand gelopen. De hoofdmeester heeft ruim 20 minuten tegen hem aan staan schreeuwen.... de ramen stonden bol en kinderen uit zijn klas kwamen me waarschuwen dat het op school uit de hand liep. Ik ben naar school gegaan en heb dit een poosje aangehoord. Ondanks het feit dat hij zag dat ik voor de deur stond hield hij niet op. De juffen stonden erbij en deden er niets aan. Ik heb later met hun en de meester gesproken. De meester vond dat hij in zn recht stond, en geeft ons een ultimatum...of het gedrag van onze zoon veranderd, of hij stuurt hem van school.
Ik begrijp dat hij het bloed onder iedereen zn nagels vandaag kan halen... maar ik vind dat de meester tever is gegaan... Ik ben vanmorgen de school ingelopen, hij heeft me 2x gedag gezegd, maar ik vind dat hij zijn verontschuldiging aan moet bieden...!!!!??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

21-04-2009 om 11:47

Hoofd- en bijzaak

Luckysyl:
"Ik begrijp dat hij het bloed onder iedereen zn nagels vandaag kan halen... maar ik vind dat de meester tever is gegaan... Ik ben vanmorgen de school ingelopen, hij heeft me 2x gedag gezegd, maar ik vind dat hij zijn verontschuldiging aan moet bieden...!!!!??"
Je kunt eindeloos praten over de vraag of die meester nou wel of niet excuses moet aanbieden, maar dat lijkt me uiteindelijk bijzaak. De hoofdvraag is; hoe gaan jij en school (jullie samen dus) ervoor dat het niet nog een keer zo afgrijselijk uit de hand loopt?

Jade

Jade

22-04-2009 om 10:14

Ook eens...

...met Tinus.

De meester stond niet in zijn recht om 20 minuten tegen een kind aan te schreeuwen. De meester is veel te ver gegaan en ik zou zeker geen genoegen met deze vorm van chantage.

Wat verschrikkelijk voor jouw zoon, toegebulderd worden door de hoofdmeester met in zijn kielzog juffen, die niet ingrepen.

koentje

koentje

22-04-2009 om 22:04

Jade/luckysyl

Je moet wel goed lezen. Je bent het helemaal niet eens met tinus. Jij legt ook de nadruk op de directeur die fout zou zijn. Daar gaat het dus niet om. In deze situatie gaat het erom.. hoe verder.

Beste Luckysyl,
Hoezeer ik ook begrijp dat je een naar gevoel hebt over de meneer die zich de longen uit het lijf schreeuwde tegen jou zoon, hou op met het vergrootglas op deze man te leggen. Dat is niet zinvol. Enige wat zinvol is, moet zinvol voor jouw zoon zijn.

Je moet je ernstig afvragen of jouw zoon op deze school geholpen kan worden. Blijkbaar is hier op deze school te weinig knowhow om jouw zoon goed te kunnen begeleiden. Er is nu een hoop onmacht ten toon gespreid; een schreeuwende man en een aantal lamgeslagen juffen. Ze kunnen voor jouw zoon niets betekenen. Alleen negatieve ervaringen.
Zoek een school met deskundige docenten en gun hem die succeservaring!

Jade

Jade

23-04-2009 om 22:05

Koentje,

het enige wat ik aangaf was dat ik geen genoegen mee zou nemen met die vorm van chantage (´zoon moet veranderen, anders moet ie van school´), de rest waren mijn eigen gedachten. Ik vind best dat ie daarop aangesproken mag worden, maar het belangrijkst is dat er samen gezocht wordt naar een oplossing.

Dat stukje is inderdaad anders dan wat Tinus schreef. Ik had dus beter kunnen schrijven: ik ben het bijna eens met Tinus.

Tinus_p

Tinus_p

24-04-2009 om 11:25

Tegenvraag

Koentje:
"Je moet je ernstig afvragen of jouw zoon op deze school geholpen kan worden. Blijkbaar is hier op deze school te weinig knowhow om jouw zoon goed te kunnen begeleiden. Er is nu een hoop onmacht ten toon gespreid; een schreeuwende man en een aantal lamgeslagen juffen. Ze kunnen voor jouw zoon niets betekenen. Alleen negatieve ervaringen."
De tegenvraag is, of Luckysyl die negatieve ervaringen ook op een andere school bespaart zullen blijven.
Een frisse start kan om diverse redenen een voordeel zijn, en betere docenten ook. Maar tegelijk neemt het kind van Luckysyl ook zichzelf mee, met zijn eigen problemen.

Luckysyl

Luckysyl

27-04-2009 om 12:34 Topicstarter

Tinus

Dat is inderdaad de overweging. Het probleem in de eerste instantie is dat mijn zoon ADHD heeft. Dat gaat niet weg als je naar een andere school gaat. Ik weet ook niet of de leraren op een andere school hier beter mee om kunnen gaan.
Ondertussen heb ik met de meester en één juf gesproken en weer duidelijk proberen te maken wat de beste manier is om met hem om te gaan. Ze hebben beterschap beloofd... de tijd zal het leren of er echt iets gaat veranderen...we houden gewoon goede moed.!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.