Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
18-10-2010 om 21:07
Heeft iemand zijn zorgenkind op particulier onderwijs zitten?
In mijn zoektocht naar onderwijs voor mijn kind en de onmogelijkheden ben ik benieuwd naar ervaringsverhalen.
Double4
19-10-2010 om 00:45
Ik heb wel gekeken.
Niks gevonden. Particulier basisonderwijs is meestal iets Iederwijs-achtigs. Daarna heb je natuurlijk Luzac en zo, maar daar ben ik nog niet aan toe en ik kan het waarschijnlijk niet betalen. In het buitenland kiezen mensen vaak voor thuisonderwijs voor zorgenkinderen, maar dat moet je ook maar net kunnen betalen (omdat je dan niet kan werken. Bij een van mijn kinderen kom ik al heel ver met eens per week particuliere bijles.
19-10-2010 om 12:17
Double
Hoi,
Onze dochter zit er niet op, maar we zijn wel al wezen praten op een particuliere school. Op het moment gaat het op de reguliere school goed met dochter, maar als het echt niet meer goed gaat zullen wij waarschijnlijk haar op die school doen.
Onze dochter heeft DCD en is hb en heeft waarschijnlijk ook selectief mutisme. Wij wilden haar op die school doen i.v.m. het sociale, maar nu met het selectief mutisme gaan we op de school waar ze nu zit mee aan de slag.
We hopen dat we niet naar de particuliere hoeven, maar ik vind het wel fijn om te weten dat er in ieder geval nog een school is waar we naartoe kunnen. En ja, gelukkig kunnen we het betalen, want dat speelt natuurlijk ook mee. Oja, onze dochter is 7.
Ben benieuwd waarom jullie aan particulier onderwijs denken?
Gr. Salie