Rainbowforyou
27-08-2025 om 16:02
Botox en zwanger willen worden
Wij willen gaan proberen om een derde kindje te krijgen. Vanaf deze maand willen we het gaan proberen. Ik heb een tijd geleden botox gekregen om wat rimpels tegen te gaan. Ik merk dat ik de behandelde spieren inmiddels weer kan bewegen en een nieuwe behandeling is weer nodig. In theorie zou ik echter snel zwanger kunnen raken dus ik twijfel wel of het slim is om nu weer mijn botox te gaan halen. Aan de andere kant kan het ook weer even duren voordat ik zwanger raak en ik wil niet langer dan nodig is met rimpels rondlopen. Ik voel me nu zo gelukkig met mezelf.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik hier het beste mee om gaan?

OnherkenbaarAnoniem
27-08-2025 om 16:22
Toen ik zwanger was had ik ook een wat voller gezicht en zag ik er mooi strak uit. De paar kilo die ik was afgevallen voordat ik zwanger werd hadden een paar kleine plooitjes veroorzaakt dat was helemaal weg doen ik zwanger was. Na de zwangerschap weer wat kilo's kwijt nooit meer het lage gewicht bereikt dat ik voor die tijd had en ook geen plooitjes gekregen. Ben 58 inmiddels maar behalve wat grijze highlights zie ik er nog jong uit zonder rimpels.
Ik zou nooit met botox in mijn lijf zwanger hebben willen zijn.

Madamecannibale
27-08-2025 om 16:46
Waarom het risico lopen? Die paar maanden/dat jaar (in veel gevallen) zijn toch wel te overzien.

Diezijnvanmij
27-08-2025 om 16:52
Dan maak je nu toch een afspraak, eventueel voor een mini dosis? En als het nog lang duurt voor je zwanger bent laat je het straks nog een keer bij prikken.

Alias1
27-08-2025 om 17:15
Er schijnen geen data te zijn over de risico's bij zwangerschap, want nooit getest. Maar als jij het (tijdelijk) niethebbenvanrimpeltjes belangrijker vindt dan de (levenslange) gezondheid van je kind, ja, dan zou ik toch vooral wel even laten botoxen.

Vrijevlinder
27-08-2025 om 17:19
Alias1 schreef op 27-08-2025 om 17:15:
Er schijnen geen data te zijn over de risico's bij zwangerschap, want nooit getest. Maar als jij het (tijdelijk) niethebbenvanrimpeltjes belangrijker vindt dan de (levenslange) gezondheid van je kind, ja, dan zou ik toch vooral wel even laten botoxen.
Dit. Ik kan me nooit zo goed voorstellen dat je zoiets zo belangrijk vind.

Rainbowforyou
27-08-2025 om 17:25
Nu ben ik nog niet zwanger, maar ik vraag me af stel ik laat het nu zetten en ik word snel zwanger dan zit het nog wel in mijn lichaam. Als er een risico is dat het een nadelige invloed heeft op het kind dan zou ik het absoluut niet doen natuurlijk. Is het zeker safe zo vlak voor een zwangerschap dan zou ik het nu nog even gauw laten doen. Maar dat weet ik dus niet.

Temet
27-08-2025 om 17:33
Alias1 schreef op 27-08-2025 om 17:15:
Ja, ga vooral even op moeders schuldgevoel werken, een vrouw die zwanger is of hoopt te worden moet elk denkbaar of denkbeeldig risico mijden, want "dat heb je toch wel over voor je kindje". Probeer vooral niet om je eigen leven zoveel mogelijk voor je eigen lol vorm te geven, want dan ben je een slechte (aanstaande) moeder.
Ik zou zeggen: vraag advies aan de arts. Die heeft er hopelijk voor doorgeleerd.

Rainbowforyou
27-08-2025 om 18:07
Temet schreef op 27-08-2025 om 17:33:
[..]
Ja, ga vooral even op moeders schuldgevoel werken, een vrouw die zwanger is of hoopt te worden moet elk denkbaar of denkbeeldig risico mijden, want "dat heb je toch wel over voor je kindje". Probeer vooral niet om je eigen leven zoveel mogelijk voor je eigen lol vorm te geven, want dan ben je een slechte (aanstaande) moeder.
Ik zou zeggen: vraag advies aan de arts. Die heeft er hopelijk voor doorgeleerd.
Dank je. Dat ga ik sowieso ook doen. Ik vroeg me af of er ook mensen er zelf ervaring mee hadden met hoe ze zelf daarmee om waren gegaan toen ze zwanger wilden worden.

Anoniemvoornu
27-08-2025 om 18:41
Temet schreef op 27-08-2025 om 17:33:
[..]
Bij ivf etc. wordt de man ook gevraagd niet te roken, drinken enz voor ze beginnen, denken aan de welzijn van je kind kan beginnen al voor de conceptie zelf 😁

rionyriony
27-08-2025 om 18:47
Ik denk niet dat het kwaad kan maar ik denk wel dat het belangrijk is voor een jong kindje dat ze de mimiek van heel je gezicht, ook de fijne fronsspiertjes en lachspiertjes leert kennen. Maar als daar heel veel tijd tussen zit en je voelt je gelukkiger met een iets minder beweeglijke mimiek, dan zou je botox kunnen laten doen. Een goed humeur is ook wat waard.
Ik denk dat het om heel minieme doses gaat die kleine spiertjes in hun werking belemmeren. Als het schadelijk was dan had men dat allang verboden. Het is heel wat anders dan botulisme oplopen in een stilstaand vijvertje of door middel van een bedorven blik vlees of vis. Dat lijkt me inderdaad schadelijk. De prikjes niet.

letterkoekje
27-08-2025 om 19:07
Als je overweegt nog een kind te krijgen, dan zullen die rimpels ook wel meevallen! Wat ga je doen als je ooit op het punt staat om oma te worden?

Diezijnvanmij
27-08-2025 om 19:33
Rainbowforyou schreef op 27-08-2025 om 18:07:
[..]
Dank je. Dat ga ik sowieso ook doen. Ik vroeg me af of er ook mensen er zelf ervaring mee hadden met hoe ze zelf daarmee om waren gegaan toen ze zwanger wilden worden.
Ik heb mijn fronsrimpel voor de zwangerschap laten inspuiten. Tijdens de zwangerschap niet. En toen na de borstvoeding weer.

RoodVruchtje
27-08-2025 om 20:04
letterkoekje schreef op 27-08-2025 om 19:07:
Als je overweegt nog een kind te krijgen, dan zullen die rimpels ook wel meevallen! Wat ga je doen als je ooit op het punt staat om oma te worden?
En dan vind je dat ik altijd lullig reageer?

Aviendha
27-08-2025 om 20:41
RoodVruchtje schreef op 27-08-2025 om 20:04:
[..]
En dan vind je dat ik altijd lullig reageer?
![]()
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook dacht; huh maar hoe oud ben je dan. Inhoudelijk heb ik niets nuttigs te zeggen hierover.