Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
peggy

peggy

22-08-2011 om 14:15

Valkyre

Valkyre hoe is toe met jou? Ben je bezig met de onderzoeken? Ik denk aan je en duim voor je. Mocht je de onderzoeken ondergaan er is hoop hoor. Kijk maar naar hij. Xxx


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

22-08-2011 om 18:48

Peggy

We hebben half september een afspraak in het ziekenhuis. Man moet nog bloedprikken; bij mij is alles normaal (het bloed dan). Verder doe ik deze maand de ovulatietesten, maar ik heb nog steeds geen ei gespot (dag 22!) Wel 1 dag gemist met testen, maar ik neem aan dat je de dag daarna ook nog verhoogde waardes zou moeten kunnen zien. Dus dat baart me wel zorgen... Maar goed, deze maand oefenen we nog even vrolijk verder...

Ik ben echt heel blij voor je, meis! Fijn dat IVF niet hoeft

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

peggy

peggy

22-08-2011 om 23:07

Valkyre

Ik hoop voor iedereen dat ze gauw zwanger mogen worden maar jou toch wel in het bijzonder. Als het kon zou ik je een dikke knuffel willen geven om je te laten weten dat ik aan je denk en om je te steunen x

Valkyre

Valkyre

23-08-2011 om 21:24

Peggy

Dankjewel Ik ben op dit moment nog rustig, maar die laatste week, twee weken (zo erg wisselt mijn cyclus) zijn altijd lastig...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

27-08-2011 om 14:10

Pms

Ik vrees dat 't weer niet gelukt is... Moet vandaag steeds huilen om (bijna) niks en voel me rot, dus het zal wel weer PMS zijn... ;-(

Bah. Ik ben maandag jarig, en wil het liefst de hele dag in bed blijven... Maar vandaag moet ik door. Man is de hele dag, avond en deel vd nacht weg ivm werk. Mijn moeder komt nog langs straks, maar zij is ook niet de meest meelevende persoon die er is. En dan dat rotweer! Bah. Ik zit er even helemaal doorheen...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

kaatje1972

kaatje1972

27-08-2011 om 17:45

Balen

Dat is balen!! Nog even een kleine geruststelling dan maar? Ik heb mijn hele zwangerschap last gehad van PMS (nou ja, het waren natuurlijk gewoon de hormonen dus dat je huilerig bent zegt helemaal niks volgens mij
Ps ik ben toevallig ook jarig maandag!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Asa Torell

Asa Torell

27-08-2011 om 20:54

(((valkyre)))

Wat naar, ik hoop dat het gewoon toch andersom blijkt te zijn en je een prachtig verjaarskado krijgt. Anders is de timing wel flink beroerd .

peggy

peggy

28-08-2011 om 08:31

Ach gossie

Lieve schat, wat vind ik dit naar voor je. Ik had het je zo gegund. Ik sla bij deze een arm om je heen en geef je een dikke knuffel. En voor je verjaardag een klavertje 4 voor wat extra geluk. Maar geef de hoop aub niet op. Wie weet lukt het onverwachts nog wel. Ik gaf de moed ook bijna op en kijk nu eens. Sterkte me is. Ik denk aan je. Dikke x

Valkyre

Valkyre

28-08-2011 om 20:50

Het grote wachten

is weer begonnen. Hoe lang zou mijn cyclus deze maand zijn? In ieder geval langer dan 28 dagen dus... Als ik pech heb, zit ik nog 10 dagen in spanning. Zucht. Ik voel me in ieder geval totaal niet zwanger, en heb ook geen ei gespot deze maand (per ongeluk 1 dagje overgeslagen met testen, zou dat nou problematisch zijn?)

Had ik al gezegd dat ik wachten HAAT? Grrr....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Asa Torell

Asa Torell

29-08-2011 om 11:21

Valkyre

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Die je je natuurlijk zo heel anders zou wensen... Sterkte met het wachten en ik blijf duimen dat het wordt beloond.

Valkyre

Valkyre

29-08-2011 om 18:43

Asa

Wat lief dat je eraan denkt, dankjewel! We wachten nog even af - de huilbuien zijn weer over...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

31-08-2011 om 00:58

Wacht wacht wacht

Dag 30. Meneer van Dalen wacht op antwoord... Nog niks gehoord van "aunt Flo". Maar ik geloof er niet meer in.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

peggy

peggy

31-08-2011 om 11:10

Balen

He meis, das balen joh als je niet weet wanneer je nou ongesteld moet worden. Ik leef met je mee omdat ik net zoals jij ook niet wist wanneer ik ongesteld moest worden. Mijn cyclus varieerde van 29 dagen tot 56 dagen. Kan me voorstellen dat je er gek van wordt. Dankzij die iuibehandelingen wist ik gelukkig wel wanneer ik ongesteld moest worden. Jij zat toch ook te denken aan zo iets of heb ik het verkeerd? Misschien is dit voor jou ook wel wat ui. Zeker omdat je zo met je cyclus loopt te klieren. Is makkelijk gezegd maar blijf hoop houden me is. Jouw tijd komt echt wel. Juist toen ik de hoop begon te verliezen en das meerdere keren gebeurd, bleek ik zwanger te zijn. Ik had maar 10% kans met deze behandelingen maar nu groeit er toch een wondertje in mijn buik. Ik gun het je zo. Dikke x en knuf van mij

Valkyre

Ik blijf voor je duimen. It ain't over till the fat lady sings...

Precies

ik heb geen dikke vrouw horen zingen namelijk. Het kan, je lijf heeft het eerder gedaan.

Asa Torell

Asa Torell

03-09-2011 om 13:44

Valkyre

Je zult inmiddels vast wel gek worden van het wachten... ik duim nog gewoon door!

peggy

peggy

03-09-2011 om 15:53

Ik doe ook mee

Mijn duimen maken overuren voor je xxxx

Valkyre

Valkyre

03-09-2011 om 19:03

The fat lady wacht

Nog steeds. Dat wil zeggen, deze fat lady (nou ja, valt mee) heeft gisteren gezongen, maar ik wacht nog steeds. Het is intussen dag 34, maar ik ga pas testen als er met 38 dagen nog niks gebeurd is. En verder probeer ik er even niet aan te denken. Ik geloof er eerlijk gezegd niet meer zo in - misschien ook uit zelfbescherming, ik weet 't niet.

Jullie zullen wel kramp hebben van het duimen intussen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

kaatje1972

kaatje1972

03-09-2011 om 19:42

Rsi

We hebben inmiddels bijna rsi-duimen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

04-09-2011 om 21:18

Rust maar even uit

...the fat lady has sung

Volgende week eerste afspraak bij de gyn.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Asa Torell

Asa Torell

04-09-2011 om 22:12

Oh nee

Wat erg Valkyre, ik had zo gehoopt dat het toch echt raak was dit keer. Wat zul je je vreselijk voelen, bah. Ik duim evengoed gewoon door voor de volgende ronde.

Valkyre

Valkyre

05-09-2011 om 00:13

Gek genoeg

Ben ik niet eens zo verdrietig dit keer... Ik had het wel een beetje verwacht. Ik voelde ook totaal geen symptomen, terwijl die bij Spruitje meteen vanaf de innesteling heftig waren. Nou ja, op naar de gyn dus. Ik wil nu ook weleens weten waarom het niet wil lukken - zit er iets "verstopt," ben ik te oud, gewoon pech?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

05-09-2011 om 06:55

Valkyre

Als je boven de 35 bent, kun je eigenlijk pas na 2 jaar vruchteloos proberen zeggen dat het niet lukt. Het is heel normaal dat het langer duurt. Ik begrijp je behoefte om alles te laten nakijken, herinner me goed hoe hard ik de klok hoorde tikken toen ik 37 en vervolgens 38 werd en maar niet zwanger werd, maar het zit er dik in dat er niets is waar iets aan gedaan kan worden. Veel succes, hopelijk ben je vanzelf zwanger nog voordat er een behandeling ingezet is (ik had een positieve test op de dag voordat we een afspraak bij de fertiliteitspoli hadden).

peggy

peggy

05-09-2011 om 08:49

Verdrietig

Jeetje valkyre, ik vind dit ontzettend rot voor je. Kan me heel goed voorstellen hoe jij je voelt. Ik duim ook mee voor je. Ik gun het je echt van harte. Ik weet dat de hoop in de schoenen begint te zakken maar ergens ligt er misschien toch iets moois in het verschiet en zul je ooit een mooi kindje vast kunnen houden. Made by you! Het is makkelijker gezegd als gedaan, ik weet er alles van, maar geef de moed niet op schat! Dikke x en knuf voor jou

Jammer

die dikke zingende vrouw is toch nog langs gekomen. Goed plan om naar de gyn te gaan, standaard een riedel aan testjes, echo, uitstrijkje, zaadjes tellen en bekijken, rontgenfoto eileider doorgang etc.

en dan kan er indd uit komen dat er niets aan de hand is. Maar het kan ook best zijn dat er iets met de zaadjes is of dat er een eileider dicht zit. Je weet het gewoon niet en dat is zo balen...

nou ik blijf duimen en weet zeker dat er nog een kindje komt !!!!

krin

krin

05-09-2011 om 15:33

Balen

die teleurstelling elke keer. En dat je dan weer diep ademhaalt en door moet met de volgende ronde...
Zet 'm op.

Valkyre

Valkyre

12-09-2011 om 12:09

Gyn

We zijn net terug van het eerste gesprek met de gyn, waar we beiden een beetje melig van werden... Ik kreeg meteen een inwendig onderzoek en een uitstrijkje, brrr. Ik vond het wel fijn dat het een vrouwelijke arts was (arts-assistent). Verder gewoon de vragen beantwoord, zelf vragen gesteld over leefregels en over de procedure. De vragen leverden geen gekke dingen op, behalve dan dat er een kleine kans bestaat dat ik endometriose zou kunnen hebben. Dat zou dan met het onderzoek naar de "doorstroming" van mijn eileiders nog kunnen blijken. De leefregels passen we allemaal al toe, alleen zou ik nog kunnen proberen iets af te vallen. Ik heb een BMI van 25, dus net binnen de grenzen, maar iets lichter is wel beter. (Ben wel 8 kilo lichter dan voor mijn eerste zwangerschap, maar ja... Ook 5 jaar ouder). Gewoon weer lekker sporten en het snacken onder controle houden dus! Wel lastig met een knieblessure...

Dus nu gaan we het traject in: zaadjes tellen, echo, belafspraak. Als we alle uitslagen hebben, gaan we ons bezinnen: wat willen we wel, wat willen we niet. Ik weet niet of ik IVF zou willen bijvoorbeeld, maar voor die tijd kan er nog vanalles gebeuren. En intussen natuurlijk hopen dat ik nog spontaan zwanger word!

Wat fijn om het hier van me af te kunnen schrijven. Er zijn wel mensen in onze omgeving die weten dat we "bezig" zijn, maar om nu alle details te gaan bespreken...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

12-09-2011 om 12:24

Oh ja

Een cyclus van ca 26-35 dagen met hier en daar een uitschieter naar 38 dagen noemde de gyn nog "regelmatig!" Dat is dus geen reden voor zorg. De huisarts had al bloedonderzoek gedaan, maar ik moet na de vermoedelijke eisprong nog 1x bloed prikken (progesteron) om te zien of ik wel een eisprong heb gehad.

Wat ik achteraf vreemd vond, is dat ze niets zei over temperatuurlijsten bijhouden ofzo. Maar ik ga in ieder geval deze maand weer de ovulatie in de gaten houden - vind het wel fijn om enige data te vergaren, om te weten of ik steeds rond dezelfde dag ovuleer of niet, enz.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Petr@

Petr@

13-09-2011 om 12:39

Goed idee

om die lijsten bij te houden. Dan krijg je misschien een beter inzicht in jouw cyclus én je bent actief bezig i.p.v. alles te moeten ondergaan.
Ik duim voor een wondertje!

liefs,
Petr@

Ja ik zou

ook 3 maanden temperaturen, dus zelf even doen, de temperatuurkaartjes kan je downloaden. Eerst gewoon afwachten wat de testen te melden hebben, de rontgenfoto voor doorgang van de eileiders kan overigens ook nog eens er voor zorgen dat de boel weer schoon gespoeld wordt, ik hoorde in die tijd dat er vaak vrouwen vrij snel na die eileiders foto's zwanger werden. Je hoeft nog lang niet na te denken over ivf. Alleen als beide eileiders niet open zijn moet je aan ivf denken. Ik denk eerder dat je aan 6x iui moet denken.

Asa Torell

Asa Torell

14-09-2011 om 09:59

Valkyre

Ik blijf duimen dat het gauw zo zal zijn dat je helemaal geen hulp meer nodig hebt! Maar wel heel goed om de boel eens uit te laten zoeken. Het verbaast me wel enorm dat een bmi van boven de 25 al een probleem wordt gevonden!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.