Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
peggy

peggy

22-08-2011 om 14:15

Valkyre

Valkyre hoe is toe met jou? Ben je bezig met de onderzoeken? Ik denk aan je en duim voor je. Mocht je de onderzoeken ondergaan er is hoop hoor. Kijk maar naar hij. Xxx


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

14-09-2011 om 10:32

Asa

Dat BMI is niet per se een probleem, maar hoe gezonder het gewicht, hoe meer kans. Dus...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

even zo

even zo

15-09-2011 om 14:53

Valkyre

ik kan je vertellen (bevestiging van wat Manda (gelofo ik) ook al zei) dat ik persoonlijk een stel kan die na 5 jaar proberen, de onderzoeken in gingen en na het onderzoek van de doorstroming van de eileiders heel snel zwanger waren!
ik gun jou dat ook van harte!

Ervaring

Ook ik was de cyclus na het doorspuiten van de eileiders in verwachting....na heel veel hormonen en andere toestanden!
Dus.....wie weet!

Asa Torell

Asa Torell

16-09-2011 om 12:26

Ach valkyre

dat was ook maar makkelijk roepen door mij vanaf de zijlijn. Natuurlijk doe je er alles aan hoe klein ook. Bah, ik hoop zo dat het nu eens gauw mag gaan gebeuren!!!

Valkyre

Valkyre

22-09-2011 om 09:52

Testing, testing

Ben weer begonnen mijn eten op te schrijven - dat helpt altijd wel om weer een beetje normaal te eten (niet bizar diëten, maar ook niet teveel snacken). En gisteren zoals elke woensdag een circuitje gedaan in de sportschool. Spierpijn!! Het zou wel fijn zijn als ik de 6 kilo die ik intussen alweer ben aangekomen er weer af zou kunnen krijgen.. Dan daalt mijn BMI toch weer een puntje (of twee?), alles is meegenomen.

Valkyreman heeft voor begin november een afspraak voor semenanalyse (zaadjes tellen); ik moet a.s. maandag nog een bloedtest ondergaan (om te zien of ik wel een ovulatie heb gehad), en dan begin oktober nog een echo en aansluitend een belafspraak met de gyn. Daarna natuurlijk ook nog wachten op de uitslagen van Valkyreman, maar ik verwacht niet dat daar het probleem zit, omdat we al een kind hebben natuurlijk.

Wat ik wel vreemd vind, is dat de gyn helemaal niets heeft gezegd over temperatuurlijsten bijhouden ofzo. Maar misschien dat ze dat dan tijdens die belafspraak gaat zeggen? Geen idee hoe dat dan werkt eigenlijk; moet ik dan 's ochtends voor het opstaan temperaturen?

Nou ja, genoeg om over na te denken weer. Als het goed is, zit ik nu net in m'n vruchtbare periode, maar ik heb nog geen positieve ovulatietest gehad (ik vraag me nu af of het aan mij ligt, aan het tijdstip van testen, of aan die MatCare tests. Moet ik toch maar weer die dure ClearBlue dingen gaan gebruiken?? Met CB had ik toen wel een positieve test). Het is ook niet makkelijk te bedenken wanneer ik ongeveer ovuleer, want er zit een variatie van wel 12 dagen in mijn cyclus. Dus ik blijf maar testen...

Sascha2

Sascha2

22-09-2011 om 19:36

Valkyre

Ik heb geen advies voor je, maar wil je gewoon heel veel succes wensen. Jullie gaan een heel traject in en dat zal veel energie kosten. Ik hoop op een tweede spruitje dat zich volgend jaar laat zien.

Biene M.

Biene M.

22-09-2011 om 21:19

Temperaturen

Temperaturen moet je elke dag om dezelfde tijd doen, voordat je opstaat. Even denken, hoe zat het ook alweer? In de periode tussen het begin van je menstruatie en je eisprong meet je je basaaltemperatuur. Die is meestal geloof ik rond de 36.5, maar bij mij bijvoorbeeld 36.1, dat is dus persoonlijk. Heb je je eisprong gehad, dan stijgt je temperatuur met 0.3 tot 0.5 graden. Ik zag de dag daarvoor altijd nog een dipje, dan was mijn temperatuur 0.1 graag lager, maar ik geloof dat dat niet bij iedereen zo gemeten wordt. Je temperatuur daalt weer rond de eerste dag van je menstruatie.

Vroeger moest je altijd eerst drie maanden temperaturen voordat je naar de fertiliteitsarts ging, maar tegenwoordig is dat geloof ik niet meer.

Het voordeel van temperaturen tov ovulatietests vind ik dat je je eisprong niet kunt missen. Ik bedoel, je kunt de dag waarop het gebeurt natuurlijk wel missen, maar aan de hoogte van je temperatuur kun je altijd aflezen of hij al geweest is of nog moet komen. Nadeel is dat je je wekker in het weekend om 6.00 uur moet zetten als je doordeweeks om die tijd wakker wordt.

En wellicht ten overvloede: de zaadjes van je man moeten bij je komen logeren tussen een week voor en 24 uur na je eisprong (en de kans op bevruchting is groter als ze er al zijn op het moment van de eisprong).

Het leukste is natuurlijk als je gaat temperaturen en op een dag merkt dat je temperatuur maar niet daalt, terwijl je eisprong twee weken geleden was. Dan ben je zwanger

Biene M.

Biene M.

23-09-2011 om 07:20

P.s.

Ik heb drie maanden getemperatuurd en hoewel het leuk was om zo veel meer inzicht in mijn cyclus te krijgen, vond ik het erg vervelend dat dit het zwangerworden nog meer tot een issue maakte. Dat ervoer ik ook als contraproductief.

Sunja

Sunja

23-09-2011 om 21:37

Matcare

Hoi Valkyre, even een kleine opmerking over de matcare-testen: heb je daar uberhaupt al een keer een positieve ervaring mee gehad? Een vriendin van mij heeft ze allemaal weggegooid omdat ze het gewoon niet deden. ClearBlue was veel duurder maar werkte wel. Ikzelf heb geloof ik gewoon Predictor-ovulatietesten gebruikt, ook stervensduur trouwens - maar werkte wel. Maar goed, kan persoonlijk zijn. Maar als je zit te zenuwen erover is misschien een andere test wel de moeite van het proberen waard. Temperaturen vond ik trouwens nog vervelender dan veel geld uitgeven aan domme stickjes. In elk geval veel sterkte en vooral succes natuurlijk!
Sunja

Valkyre

Valkyre

24-09-2011 om 01:47

Ben er nog niet uit

Met die testen. Met Matcare nog geen positieve test gezien.. Ik denk dat ik vanaf de volgende cyclus maar ga temperaturen. Ik vrees alleen dat er dan nog steeds niks te voorspellen valt, want er zit zo'n 12 dagen variatie in de lengte van mijn cyclus. Dus ipv 8 "waarschijnlijk" vruchtbare dagen heb ik er twintig.. Hmmm.

Ik vind van beide methodes het nadeel dat je er zo op gefocust raakt. De gyn zei ook dat we in de vruchtbare periode om de dag moeten vrijen - dat is nog best lastig, want man en ik zijn niet zo vaak tegelijk thuis terwijl Spruitje slaapt.. Daar word ik dus een beetje iebel van, dat georganiseer rondom de sex, pffft... Nou ja.

Maandag moet ik een bloedtest doen die zal aantonen of ik wel of niet geovuleerd heb deze maand (misschien dat er daarom niet om temperatuurlijsten werd gevraagd?)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

24-09-2011 om 22:21

Gefocust

Het is best lastig om er niet obsessief mee bezig te zijn en je moet voor jezelf de afweging maken waar je de grens trekt. Ik heb er destijds bewust niet hier over geschreven en met niemand, zelfs niet met mijn man, over mijn cyclus gesproken.

Dat om de dag, tja, dat zeggen ze. Maar voel je niet mislukt als dat niet lukt. Ik weet van alle 6 de keren precies wanneer "het" is gebeurd, omdat ik, toeval of niet, iedere keer zwanger raakte in een maand waarin we juist maar één keer in de vruchtbare periode gevreeën hadden. En in de 15 maanden waarin ik niet zwanger werd, deden we het juist om de dag. Zal misschien ook weer te maken hebben met het focussen.

Als ik jou was, zou ik denk ik één cyclus lang temperaturen om uit te vinden wat je temperatuur is. Dat is met die onregelmatige cyclus misschien wel handig, zodat je er altijd achter kunt komen of je voor of na je eisprong zit.

Valkyre

Valkyre

26-09-2011 om 11:25

Maar biene

Wat heb ik er nou aan om maar 1 cyclus te teperaturen? Als de eisprong ongeveer 14 dagen voor de menstruatie komt, is dat dus de ene maand op dag 12, en de andere maand op dag 24. Dus als ik 1x op dag 16 een dip heb gezien, zegt dat toch helemaal niks over de volgende cyclus? Dan vrij ik liever een week of twee, drie om de dag

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

26-09-2011 om 11:30

Zojuist

Bloedgeprikt (progesteron?) om te kijken of ik wel een ovulatie heb gehad. En chlamidia ook geprikt, maar daar verwacht ik niks van. Ben immers vijf jaar geleden probleemloos zwanger geraakt, en ben al die tijd keurig getrouwd, dus hoe zou er nu ineens schade kunnen ontstaan van een infectie van ik-weet-niet-hoeveel-jaar-geleden? (En word je tijdens de zwangerschap niet ook automatisch getest op SOA's?)

Volgende week vrijdag de echo, en een belafspraak met de gyn. Allemaal om het lesgeven heen gepland, bah!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tja

het is allemaal maar vaag en onzeker en vervelend nu. Je moet opeens allerlei dingen, seks om de dag, afvallen zonder dat je zekerheid krijgt.

oh ik heb zo in dat zelfde schuitje gezeten, jarenlang. Stoppen met roken, gezond eten (niet om af te vallen, ik kan mezelf juist wel eens verwaarlozen qua eten...), tientallen artsen, onderzoeken, gedoe gezei en vooral veel stress en verdriet.

Ik wens je gewoon heel veel succes, rust ook, vertrouwen dat het goed komt. Ik zit aan de andere kant, al meer dan 2 jaar, ik geniet elke dag, el-ke dag van mijn jongste, we noemen haar ook ons grote wondertje, toch gekomen we zijn alle 3 enorm blij met haar. Ik denk zelden aan de ivf tijd, alleen als ik hier op oo mee schrijf, dus hier geen trauma's.

Ja het was een rottige periode, nu ligt het al 2 jaar achter mij. Ik wens je het zelfde, en dan niet 4 jaar zoals ik heb moeten wachten en strijden maar veel korter. het is gewoon moeilijk en zwaar maar toch geloof ik er helemaal in dat jullie nog een kindje krijgen. Gewoon maar die lange wasstraat door en aan het eind een mooie zwangerschap met een baby, dan kijk je nog even terug af en toe naar die lange weg en dan leg je je daarbij neer. Althans zo voel ik dat nu. Ik heb gedaan wat nodig was en ik had geluk.

Oh ja, die hele ivf toestand en alles wat daar aan vooraf ging, onze relatie heeft een deuk gekregen, verplicht neuken als je geen zin hebt is ook niet echt bevorderend ;-( Any way het komt allemaal goed, echt waar.

oh oo zo grappig, we dachten in het begin van de zwangerschap dat het een tweeling was, man dat vond ik een heel bijzonder vrolijke gedachte. Het kan zomaar, zit je jarenlang te smachten om nog een baby, misschien krijg je er wel 2 bij joh !

hou hoop Valkyre, ik duim mij rot voor je !

Valkyre

Valkyre

26-09-2011 om 12:13

Oh manda

Een tweeling, ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken Maar het zou zomaar kunnen. "Spontane" tweelingen zitten in de familie; ik was zelf ook een tweeling, maar mijn broertje/zusje is vrij vroeg in de zwangerschap overleden (dat merkten mijn ouders trouwens pas bij mijn geboorte). Maar ja, mocht het zo gaan, dan zou ik het wel zien als een "bonusbaby."

Ik denk trouwens nog niet direct aan IVF; dat lijkt me ook enorm belastend. Maar we moeten nog maar zien wanneer we vinden dat we "genoeg" geprobeerd hebben. Misschien veranderen we nog wel van mening, geen idee. Het rare is dat ik me er nu even niks bij voor kan stellen, dat ik weer zwanger zou zijn.. Het is alweer zo'n tijd geleden, en we zitten volop in de kleuterperikelen en de speelafspraakjes...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

26-09-2011 om 21:22

Maar valkyre

Als je voor je eisprong elke dag op 36.3 zit en na je eisprong elke dag op 36.7 (en misschien eens iets hoger als je verkouden bent of zo) dan weet je toch genoeg? Dan hoef je de cyclus erop alleen maar te temperaturen om te weten of je je eisprong al gehad hebt en of het nog zin heeft om verplicht te vrijen.

Voorspellen wanneer je eisprong komt kun je nooit, ook niet na een jaar temperaturen, dus daar hoef je het niet voor te doen. En het heeft ook bijster weinig zin te weten wanneer je exáct je eisprong hebt. Dan heb je namelijk nog hooguit(!) 24 uur om zwanger te worden, dus je moet het hebben van de dagen die aan je eisprong vooraf gaan.

Valkyre

Valkyre

27-09-2011 om 00:36

Ja maar (biene)

Dan moet ik toch ELKE maand temperaturen? Want de ene maand is niet bepaald de andere bij mij. Of snap ik het nou weer niet?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

27-09-2011 om 06:51

Maar dan kun je incidenteel temperaturen, als je je afvraagt of dat ei nu al gesprongen is of niet, en hoeft het niet meer elke dag. Ik geef toe, het is maar een bescheiden hulpmiddel.

Valkyre

Valkyre

27-09-2011 om 21:09

Oh, op die manier!

Ik had 'm echt niet door, haha... Suf zeg.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

28-09-2011 om 17:06

Wachten

Vandaag is het dag 25. Als ik pech heb, moet ik nog 13 dagen wachten tot ik iets weet... Ik ga me maar 'ns op de tuin storten!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sunja

Sunja

28-09-2011 om 23:57

Wachten

ik denk dat ik dat het allermoeilijkst en allerzwaarst vond in dat hele traject van testen, iui, ivf etc.: altijd dat eeuwige WACHTEN. Wachten op uitslagen, wachten op een cyclus, wachten op groei van eicellen, wachten op een telefoontje van het lab (is er genoeg, is het goed gedeeld?) en dan uiteindelijk wachten op het al dan niet uitblijven van die dikke bitch he, dat is het allermoeilijkst en duurt het allerlangst!
Ja, in de tuin werken, heel goed idee! Heel veel succes

Valkyre

Valkyre

02-10-2011 om 13:27

Dag 29

Ik voel niks... Afwachten maar.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Asa Torell

Asa Torell

03-10-2011 om 21:38

Valkyre

Ook hier wordt mee gewacht en geduimd!

Betekent dat

Dat je ook nu zwanger zou kunnen zijn?? Spannend!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

04-10-2011 om 15:03

Heel misschien (vertigo) + vraag

Mijn cyclus schommelt ergens tussen de 26 en de 38 dagen, maar ja, het zou dus kunnen. Alleen voel ik me vandaag erg down, dus ik vrees nu een beetje dat het PMS is

Maar goed, het is dag 31 vandaag. Als ik over een week nog niet ongesteld ben, ga ik pas testen.

Ik heb voor vrijdag as een afspraak voor een echo op de fertiliteitspoli. Wie weet of die afspraak door kan gaan, mocht ik ongesteld zijn?

Biene M.

Biene M.

04-10-2011 om 17:05

Poli

Hebben ze gezegd dat je niet ongesteld mocht zijn? Zo niet, dan moet je gewoon gaan. Dat echo-apparaat kijkt wel door een beetje bloed heen. Maar laten we hopen dat er geen bloed is en dat er op de echo een vruchtzakje te zien is!

Sascha2

Sascha2

04-10-2011 om 19:30

Duimerdeduim

Ik duim voor een klein spruitje

krin

krin

05-10-2011 om 08:57

Ik duim mee

Hope springs eternal, nietwaar?

Valkyre

Valkyre

06-10-2011 om 13:03

Huh

De rubriek is van naam veranderd! Betekent dit dat het nu ook is voor mensen die (nog) een kind willen, maar niet actief bezig zijn met zwanger worden?

Mooi gezegd, hope springs eternal... Maar ik durf bijna niet meer te hopen. Het is nu dag 33, ben nog niet ongesteld, en ondanks mezelf gloeit er toch weer een sprankje hoop... Morgen dus die echo, maar al mocht ik zwanger zijn, dan zien we nog niks waarschijnlijk. Ik wacht maar eerst af tot dag 38. Irritant, zo'n onregelmatige cyclus!

groet, Valkyre

Valkyre

Valkyre

06-10-2011 om 16:40

Gyn

Wat raar: ik had een belafspraak morgen, maar de gyn (nou ja, de arts-assistent die ons begeleidt) belde vandaag al. Uitslag chlamidiatest is negatief, maar dat dacht ik al.

Ook raar: op dag 23 had ik een bloedtest gedaan (progesteron) om te kijken of ik geovuleerd had, en dat was niet het geval. Maar het kan natuurlijk dat ik met mijn onregelmatige cyclus gewoon later geovuleerd heb. In welk geval ik een hard hoofd heb in de "resultaten" van deze maand, want we zijn na dag 23 beide niet zoveel thuis geweest...

De gyn gaat vooralsnog van het laat-ovuleren-scenario uit, ook omdat ik een paar maanden geleden wel een piek had volgens de CB ovulatietest. (Ik wil maar even niet denken aan de mogelijkheid dat ik toevallig wat vroeg in de overgang terecht kom...) De gyn heeft nu voorgesteld dat ik op dag 1 bel om afspraken te maken voor een samenlevingstest. D.w.z. echo's om de dag om de follikels in de gaten te houden, dan ehm "samenleven" en dan de volgende dag het cervixslijm bekijken om te zien of er nog levende spermacellen inzitten. Ze willen dan op dag 13 al beginnen, dus als ik pech heb, moet ik wel 7 keer heen en weer, alleen voor die echo. Blegh.

Man vroeg nog of ik dat wel wil, maar dat heb ik er wel voor over natuurlijk. Weet alleen nog niet of ik ook aan de hormonen wil etc, maar daar denken we pas over na als het zover mocht komen. Over temperaturen heeft ze (de gyn) het nog niet gehad, dus ik geloof dat dat echt een beetje uit de tijd is.

Man is pas begin november aan de beurt voor het zaadjes tellen - de microscoop is tot die tijd volgeboekt! Nou ja. Morgen wel gewoon de echo trouwens (ongesteld of niet), niet voor de follikels, maar om te kijken of baarmoeder en eileiders er normaal uitzien. Ernstige endometriose kunnen ze daarmee ook zien, maar minder ernstige helaas niet.

Ik voel me raar, weet niet zo goed wat ik van dit alles moet denken, van dit hele circus rondom zwanger worden. De vorige keer ging het zo makkelijk! En ik voel me ook hormonaal/chagrijnig (PMS denk ik). Hoewel ik me in de zwangerschap eigenlijk ook continu voelde of ik PMS had...

Ik wil iets grappigs zeggen, iets luchtigs, erom lachen. Maar het lukt even niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.