Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Hoi!!!
Gaan we er weer voor met zijn allen? Vast wel he?!!
Iedereen welkom die zwanger wil worden...
Groetjes, Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vonda

Vonda

13-07-2009 om 15:10 Topicstarter

*** lijstje 13 juli 2009 ***

Jacky (39), NOD 30 juni, 2e kindje, oudste is 5. Helaas 5 mk gehad.
Nathalie (29), NOD 8 juli, 2e kindje, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 2 IUI pogingen gehad en nu 1 ronde RUST.
Noe (?), NOD 13 juli, 2e kindje, heeft een dochter van 10 maanden.
Vonda (43), NOD 15 juli, 2e kindje, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.
Madelief (35), NOD 26 juli, 2e kindje, dochtertje van 3. Bezig sinds december 2008. Twee vroege miskramen (dec 08 en mei 09).
Mette (27), NOD ?, 1e kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.
Marsja (38), NOD ?, 4e kindje, zoon van 11, dochter van 9, zoon van 1,5. Fijne miskramengeschiedenis. Bezig sinds juni 2009.
Mama-Kim (?), NOD ?, 2e kindje, heeft een zoontje van bijna 2.

Vonda

Vonda

13-07-2009 om 15:11 Topicstarter

Jacky? nathalie?

Misschien dat jullie ook in andere draadjes iets gemeld hebben maar hier dacht ik nog nite: hoe gaat het? Iets te melden???!!!

Groetjes!
Vonda

Jacky

Jacky

13-07-2009 om 19:22

Dus toch zwanger

Hi meiden, ondertussen 2 weken over tijd, dus kan het nu niet meer negeren; ben echt zwanger! Iedere dag erbij is er 1, dus ik neem het met de dag.
Ik ben wel extreem kort door de bocht en prikkelbaar (nu al?) maar kan ook vanwege de onzekerheid komen; zal het nu dus wel goed gaan?

Ieder bezoek aan de toilet is een ramp en sochtends houd ik het niet meer. 24 juli de eerste echt, zal dan rond 8 weken zijn...ben benieuwd. Nog wat tips deze onzekere dagen door te komen? Ben zo gewend aan teleurstellingen inmiddels na 5 miskramen, dat ik het bijna niet kan geloven dat het deze keer goed zal gaan....
Moet ik nu naar een nieuw draadje?

mama-kim

mama-kim

13-07-2009 om 20:40

Jacky

wauw jacky wat leuk voor je!! gefeliciteerd!!!!

zal voor je duimen dat alles goed verloopt!!

voormij was de hoop helaas voor korte duur
nu een cyclus gehad van 28 dagen, dus voor mijn idee een week te laat..
was er echt zeker van zwanger te zijn maar helaas test gedaan en helemaal niets..

op naar de volgende eisprong!
maar nu eerst een drukke week tegemoed gaan voor Saša, die wordt donderdag al weer twee, dus een hoop voor te bereiden!!

kusjes kim

Vonda

Vonda

13-07-2009 om 22:45 Topicstarter

Jacky

Je MAG naar een ander draadje, maar als je dat nog niet durft hoeft dat niet hoor... snap het wel.

En eh.... VAN HARTE!!!

Vonda

Vonda

Vonda

13-07-2009 om 22:46 Topicstarter

Hier

Lijkt het erop dat ik het eerste ongesteldheidsverschijnsel al weer merk: een soort ontsnappende luchtbelletjes, normaliter een zeker voorteken....

Vonda

Noe

Noe

14-07-2009 om 10:26

Jacky

Heej van harte Jacky!
we zullen met zijn allen duimen dat
het nu wel goed is!
Zelf ben ik ongesteld geworden en heb echt
vreselijke buikpijn, pfff.

Noe

Noe

14-07-2009 om 10:31

***lijstje 14 juli 2009***

Jacky (39), NOD 30 juni, 2e kindje, oudste is 5. Helaas 5 mk gehad. ZWANGER!!!

Nathalie (29), NOD 8 juli, 2e kindje, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 2 IUI pogingen gehad en nu 1 ronde RUST.

Noe (27), NOD 11 augustus, 2e kindje, heeft een dochter van 10 maanden. 2e ronde.

Vonda (43), NOD 15 juli, 2e kindje, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Madelief (35), NOD 26 juli, 2e kindje, dochtertje van 3. Bezig sinds december 2008. Twee vroege miskramen (dec 08 en mei 09).

Mette (27), NOD ?, 1e kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Marsja (38), NOD ?, 4e kindje, zoon van 11, dochter van 9, zoon van 1,5. Fijne miskramengeschiedenis. Bezig sinds juni 2009.

Mama-Kim (?), NOD ?, 2e kindje, heeft een zoontje van bijna 2.

mama-kim

mama-kim

14-07-2009 om 13:26

Leeftijd

hoi dames, ik zag in t lijstje dat ik og geen leeftijd heb, kben 24 (jaja de jongste )

mn ong zet maar niet door sterker nog het is al bijna weg, dat betekent dus dat ik 1 dag in totaal wat gevloeid heb, dus misschien heb ik nog hoop!!

liefs kim xx

Hedda

Hedda

14-07-2009 om 14:46

Jackie

gefeliciteerd met je zwangerschap. ik duim voor je mee dat het lekker bij je blijft voor 9 maanden en dat je je baby gezond en wel in je armen mag nemen. liefs hedda

Hedda

Hedda

14-07-2009 om 18:20

Therese

Lieve Therese,

Ik weet niet op welk draadje je schreef maar ik probeer het hier even.
Hoe gaat het met je?
Ik ken jou verleden niet goed maar heb je je al eens laten informeren naar je immuunstysteem dat ze je bloed daar op onderzoeken? Kijk eens op freya daar heb ik wel het 1 en ander gelezen. Ik raad je ook een boek aan van Alan Beer, Is Your Body Baby Friendly. Die kun je bestellen via bol.com.
Voor de rest wil ik me nergens mee bemoeien hoor maar het houdt me zo bezig. Ik gun het iedereen zo.

Liefs Hedda

Therese

Therese

15-07-2009 om 10:47

Hedda

Lief dat je nog zo aan me denkt. Het boek van Alan Beer heb ik al in de boekenkast liggen. Ik had het een poosje geleden besteld en op het moment dat ik het binnenkreeg was ik weer opnieuw zwanger en heb sindsdien er nog niet naar gekeken. Lijkt me nu wel een goed moment voor.
Ik ben momenteel ook bezig met het opvragen van mijn medisch dossier, om te zien waar ik allemaal nu wel en niet op getest ben. Ik weet dat ik op heel veel ben onderzocht, maar weet ondertussen niet meer wat op. Volgens de reguliere ziekenhuizen overal op, maar ja soms moet je verder kijken. Na onze vakantie heb ik weer een afspraak met dr. van Veenendaal en ben benieuwd of hij misschien nog iets voor ons kan betekenen. Het meeste vertrouwen heb ik momenteel in hem.

En hoe gaat het verder? We proberen het weer een plekje te geven. Met vallen en opstaan, maar we hebben eerder met het bijltje gehakt en weet dat er een moment komt dat we ons beter voelen. Vrijdagochtend hebben we weer een echo en dezelfde dag nog de curretage. Ik ben het ondertussen nogal beu om me zwanger en misselijk te voelen, terwijl ik weet dat het niet goed zit. Zou opgelucht zijn als het weg is. Daarna meteen vakantie, maandje rust en daarna gaan het weer opnieuw proberen. Er blijft altijd hoop dat het ooit een keer goed gaat. Ik heb hier op het forum weleens reacties gehad van vrouwen die ook na 7 miskramen nog een goede zwangerschap kregen. We blijven er gewoon voor vechten.

Wat ik nog kwijt wilde. Ik las dat je eerste echo goed was en dat jullie een mooi vruchtzakje hebben gezien. Hartstikke fijn en ik hoop dat je volgende echo nog mooier gaat worden.

Liefs Therese

Therese

Therese

15-07-2009 om 10:49

**lijstje 15 juli**

Jacky (39), NOD 30 juni, 2e kindje, oudste is 5. Helaas 5 mk gehad. ZWANGER!!!

Nathalie (29), NOD 8 juli, 2e kindje, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 2 IUI pogingen gehad en nu 1 ronde RUST.

Noe (27), NOD 11 augustus, 2e kindje, heeft een dochter van 10 maanden. 2e ronde.

Vonda (43), NOD 15 juli, 2e kindje, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Madelief (35), NOD 26 juli, 2e kindje, dochtertje van 3. Bezig sinds december 2008. Twee vroege miskramen (dec 08 en mei 09).

Mette (27), NOD ?, 1e kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Marsja (38), NOD ?, 4e kindje, zoon van 11, dochter van 9, zoon van 1,5. Fijne miskramengeschiedenis. Bezig sinds juni 2009.

Mama-Kim (?), NOD ?, 2e kindje, heeft een zoontje van bijna 2.

Therese (27), 1e kindje, bezig sinds november 2007, 7 miskramen gehad en heeft nu eerst een maandje pauze.

Therese

Therese

15-07-2009 om 10:55

Lijstje

Ik zag een hoop nieuwe namen op het lijstje staan en dacht laat ik me even opnieuw op het lijstje zetten met al mijn gegevens. Wij gaan hopelijk dit weekend op vakantie en daarna zal ik weer actief hier mee komen schrijven. Wil in ieder geval weer een menstruatie afwachten voordat we weer gaan proberen.

Iedereen veel succes en ik hoop dat het lijstje snel weer mag krimpen!

liefs

Vonda

Vonda

15-07-2009 om 21:37 Topicstarter

Therese

Veel sterkte de komende dagen...
Verder wens ik jullie een fijne vakantie toe. Tot over een tijdje!

Vonda

Elke

Elke

17-07-2009 om 19:08

Inbraakje therese

Lieve Therese,

Hoe gaat het nu met je? Als ik het goed heb, had je vandaag een echo. Hoe is het gegaan?
Ik heb afgelopen week zó vaak aan je moeten denken.

Liefs Elke

Hedda

Hedda

17-07-2009 om 20:49

Therese

Lieve Therese,

Hoe was het vandaag? Ik hoop dat het na alle omstandigheden goed met je gaat.

Liefs Hedda

Therese

Therese

18-07-2009 om 10:15

Curettage is goed gegaan

hi meiden,

Gisterenochtend inderdaad de echo. Er was geen hartactie meer en er was bijna niks meer van het vruchtje over. Ruim drie uur later mocht ik naar de ok voor de curretage. Alles is goed gegaan. Voel me nog wat moe en beurs, maar verder fysiek is alles goed.

Onze gynaecoloog bedacht gisteren weer een nieuw onderzoek. Hij verwacht er weinig van, maar ik heb gisteren meteen een afspraak voor gemaakt. We lopen alleen nu wel bij twee gynaecologen en aangezien ze beiden nog wat anders willen onderzoeken (de één vindt het ene onderzoek onzin en vice versa), houden we fijn onze mond. Je weet maar nooit wat eruit komt.

Nu eerst een paar dagen uitrusten en dan gaan we op vakantie! We kijken er beiden ontzettend naar uit en nu eerst op zoek naar een niet kind-vriendelijke camping .

liefs

Hedda

Hedda

18-07-2009 om 11:24

Therese

Gelukkig willen ze nog een aantal dingen onderzoeken en denken ze aan je. Ik hoop voor je dat Veenendaal ook nog veel voor je kan betekenen. Die man is zo begaan met iedereen. Fijn dat hij er is en dat je ook vertrouwen in hem hebt. Ik heb dat ook heel sterk met hem. Ga maar lekker vakantie houden. Hopelijk kun je de moed weer verzamelen en kun je weer positief denken om weer allemaal onderzoeken te moeten doen. Ik geloof echt dat het gaat lukken dat moet wel. Je hebt zoveel voor je kiezen gehad dat je echt beloond wordt, nu misschien niet maar dat komt heus voor jullie. Wij hebben dan wel geen miskramen gehad maar we hebben 6,5 jaar lang moeten vechten voor om zwanger te worden en we hopen dat het goed blijft gaan. Ik moet zeggen na het hartje te horen kloppen er echt positief over ben en dat zegt misschien niks hoor maar dit vruchtje moet wel z'on bikkel zijn om op eigen kracht dit al te hebben mogen bereiken. Ik ben eeuwig dankbaar dat we dit mogen meemaken. Wat een wereldwonder.
Ik wens je heel veel sterkte en ik blijf aan je denken.
Fijne vakantie!
Liefs Hedda

femmetje

femmetje

18-07-2009 om 15:58

Therese

Tjee... ik vindje weer zo sterk overkomen.
Ik had zo gehoopt dat het deze x dan weer raak zou zijn... Ik hoop voor je dat er wat uit de onderzoeken komt.

Wens je een HELE fijne vakantie en vooral een onbezorgde.

Liefs femmetje.

Lieve therese

Ik wens je ondanks alles een hele fijne en hopelijk piekerloze vakantie toe. Jullie hebben m verdiend...
X

Merel78

Merel78

18-07-2009 om 17:22

Therese

lieve meid, ik denk aan je. Ik hoop dat je even een onbezorgde vakantie kunt hebben en daarna weer nieuwe kracht voor de onderzoeken. Fijn dat er nog 2 verschillende onderzoeken gedaan kunnen worden.

Sterkte meid!

Merel

Vonda

Vonda

19-07-2009 om 00:42 Topicstarter

*** lijstje 19 juli 2009 ***

Madelief (35), NOD 26 juli, 2e kindje, dochtertje van 3. Bezig sinds december 2008. Twee vroege miskramen (dec 08 en mei 09).
Vonda (43), NOD 9 augustus, 2e kindje, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.
Noe (27), NOD 11 augustus, 2e kindje, heeft een dochter van 10 maanden. 2e ronde.
Mette (27), NOD ?, 1e kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.
Marsja (38), NOD ?, 4e kindje, zoon van 11, dochter van 9, zoon van 1,5. Fijne miskramengeschiedenis. Bezig sinds juni 2009.
Mama-Kim, NOD ?, 2e kindje, heeft een zoontje van bijna 2.
Therese (27), 1e kindje, bezig sinds november 2007, 7 miskramen gehad en heeft nu eerst een maandje pauze.
Nathalie (29), NOD ?, 2e kindje, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 2 IUI pogingen gehad en nu 1 ronde RUST.

Vonda

Vonda

19-07-2009 om 00:44 Topicstarter

Ik heb even

het lijstje wat geordend, met bekende NOD's op volgorde gezet, daaronder indien NOD (nog) niet bekend is. Hoop dat het zo naar ieders wens is.

Vonda

marsja

marsja

20-07-2009 om 12:08

Therese

Jee, wat een verhaal zeg. En dan voelde ik me al ellendig na 3 miskramen. Bij het AMC heeft een onderzoek gelopen naar het effect van fraxiparine en aspirine bij herhaalde miskramen zonder aanwijsbare oorzaak, die resultaten moeten begin 2010 bekend zijn. Misschien kan je daar wat mee als je tegen die tijd nog geen goede zwangerschap hebt. Ik had (gezien mijn leeftijd) geen zin om daarop te wachten, dus we gaan nu op goed geluk maar opnieuw proberen.

Bij mij is helemaal geen oorzaak gevonden en dat schijnt erg vaak te gebeuren. De gyn van het AMC wist mij wel te vertellen dat na meerdere miskramen de kans op een goede zwangerschap wel wat kleiner is, maar absoluut groot genoeg is om te blijven proberen.

Sterkte met verwerken!

marsja

marsja

20-07-2009 om 12:13

Afwachten

Eigenlijk had ik zondag mijn NOD, maar volgens mij is mijn eisprong wat later geweest, dus ik verwacht hem woensdag of donderdag. Spannend. Deze onzekerheid is echt niks voor mij. Ik werd de vorige keer steeds heel snel zwanger, maar helaas niet blijvend, dus ik verwacht eigenlijk dat het nu ook niet lang hoeft te duren. Maar ik wacht liever een paar maanden langer op een goede zwangerschap

Elke

Elke

20-07-2009 om 15:14

Liever therese

Lieve, lieve Therese,

Het is niet eerlijk verdeeld in deze wereld. Jullie moeten veel te veel ellende ondergaan om jullie wondertje te krijgen.
Als ik het iemand gun, dan zijn jullie het. Maar ja, met deze woorden heb je je wonder nog niet...

Fijn om te horen dat goed is gegaan en ik hoop dat je een beetje aan het bijkomen bent op jullie welverdiende vakantie.

Dikke knuffel van mij!!

Liefs Elke

Noe

Noe

21-07-2009 om 21:05

Fijne vakantie

Therese heel veel plezier op je niet-kindvriendelijke vakantie haha! Maak er wat van!
Liefs Noe

Jacky

Jacky

22-07-2009 om 14:38

Onzeker

Hallo, ik zag dat ik niet meer in de lijst van de NOD's sta, ws omdat die van mij 30 juni jl was. Ben inderdaad nog niet ongesteld geworden dus wat betreft zou je zeggen dat ik gewoon zwanger ben! As vrijdag de eerste echo (8 w) ik ben onzeker mede door mijn miskramen geschiedenis (5) maar ook door het feit dat ik echt geen overtuigende zwangerschapsverschijnselen (meer) heb. Gespannen borsten zijn afgenomen, ontlasting weer normaal en geen misselijkheid of i.d. Voor mij een teken dat er toch weer iets mis gegaan is, Logische denkend: verschijnselen zouden toch moeten toenemen ipv afnemen rond deze tijd in de zwangerschap? Ik begrijp dat nietmand mij daar antwoord op kan geven en ik dus vrijdag moet afwachten. Ik laat het weten wat de echo uitwees...

Noe

Noe

23-07-2009 om 08:54

Jacky

Heej Jacky,
ik begrijp je onzekerheid. gelukkig nog maar een dagje wachten en je weet meer.(wat overigens dan veel te lang kan duren!) ik zal aan je denken en hoop natuurlijk dat je een goede uitslag zult krijgen.

en wat de overige dames betreft, hoe zit het met jullie? er zijn er nl veel bij die een ? bij de nod zeg!

gr. Noe

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.