Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

2 streepjes!

Ik zit hier trillend achter mijn laptop met een test naast me waar 2 streepjes op staan: ik ben zwanger!!!!

Het voelt alsof ik ongesteld moet worden en mijn borsten doen ook niet zeer, voel me er erg onzeker bij..

Maar: het zijn echt 2 streepjes!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
notje

notje

20-09-2010 om 20:17

Joepie!!ik ben net zo blij als purk

Geweldig Regien wat een super bericht.Helemaal zwanger het is een heerlijk wonder.Geniet er van!
Liefs Notje

Gerdina

Gerdina

20-09-2010 om 20:43

Heerlijk regien

Dat ziet er goed uit! Ik ben ook heel blij voor je!

elsje78

elsje78

20-09-2010 om 21:35

Gefeliciteerd!

Het is je enorm gegund!! Wat heerlijk voor jullie?

Is het nu spontaan gelukt? want het ging niet zo vanzelf? Fijn hoor

liefs Elske

Regien!

Van harte gefelciteerd!!!!!
Helemaal super voor jullie! eindelijk, eindelijk! (doe ook een vreugdedansje)

Regien

Regien

20-09-2010 om 22:54 Topicstarter

Vreugdedansjes en elsje78

Wat lief dat jullie met mij meedansen

@Elsje78
Na tal van onderzoeken, hormoonkuren, pregnylspuiten en IUI behandelingen zijn we bij een professor in Genk terecht gekomen om te gaan starten met IVF....nu spontaan zwanger! Het is echt een wondertje!!!

Gefeliciteerd!

Hai Regien,
wat lees ik hier?! Wat goed zeg!! Echt een groot klein wondertje! Wat fijn dat de IVF jou bespaard blijft. Ik wens je een hele goede zwangerschap.
Liefs, Sonne

Wow!

Regien, wat lees ik nu!! Wat een fantastisch nieuws voor jullie! Wat een wonder, het is jullie zo gegund. Heel veel plezier deze zwangerschap, geniet ervan, het is zooooooooo bijzonder om mee te mogen maken. Hopelijk kom je de eerste maanden zonder teveel zorgen door.
Dikke knuffel,
Linnie

Massi Nissa

Massi Nissa

21-09-2010 om 17:11

O wat fijn

Genieten, genieten!
Groetjes
Massi

Regien

Regien

22-09-2010 om 17:07 Topicstarter

Eerste echo

Ik heb vrijdag 1 oktober mijn eerste echo. Ik ben dan 6 weken en 5 dagen 'onderweg'.

Vind het heel spannend en hoop dat we dan een klein kloppend hartje kunnen zien!!!

elsje78

elsje78

22-09-2010 om 18:51

Regien

jee dat is echt een wondertje! wat fijn voor jullie en ik duim mee naar de eerste echo!!

liefs Elske

Spannend!

Jee Regien, wat spannend! Ik herinner me die periode van wachten op de eerste echo als heeeeeeeeel lang. Vanaf morgen nog maar een weekje tot de echo voor jou!

Regien

Regien

23-09-2010 om 18:16 Topicstarter

Krampjes/steekjes

Ik heb een vraagje: hadden jullie in het begin van jullie zwangerschap ook 'last' van krampjes en steekjes onder in je buik? Is dat normaal of moet ik me zorgen gaan maken?

Van een onzekere pril-zwangere (5 wkn en 4 dgn)

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

23-09-2010 om 19:15

Ja hoor

Ik had ook allerlei steekjes, pijntjes etc. Sterker nog, ik had nog tegen m'n man gezegd: " het zit er deze maand weer niet in, hoor, want ik voel de hele tijd al alsof ik ongesteld moet worden". De huisarts zei later: " logisch dat je vanalles en nog wat voelt: er gebeurt nogal wat daarbinnen !"
En dat stelde me toen wel gerust. Maar ik kan me voorstellen dat een kloppend hartje op een echo pas echt geruststellend zal zijn.

elsje78

elsje78

23-09-2010 om 21:26

Banden pijn

Hoi

Ik had dat ook, erg onderin, bandenpijn zei de vk... Die beginnen langzaam te rekken wat je voelt als steekjes.

Wanneer heb je de eerste echo? Kan me voorstellen hoor dat je bij elk krampje schrikt! We tellen de dagen met je mee!

groetjes Elske

Regien

Regien

23-09-2010 om 21:48 Topicstarter

Elsje

De eerste echo is 1 oktober...nog een week!

Merel78

Merel78

23-09-2010 om 22:12

Gefeliciteerd

echt supergaaf vind ik het voor je!! En die krampjes...ja zoo herkenbaar...bij mijn eerste zowel als bij mijn tweede zwangerschap had ik dat. Vooral bij de laatste zwangerschap was ik alweer vreselijk chagrijnig omdat het vast weer niet mocht zijn (en daar zat ik dan te wachten op mijn ongesteldheid op een babyshower terwijl mijn beste vriendin net vertelde dat ze zwanger was. volledig overtuigd dat ik hartstikke ongesteld ging worden. Niet dus....).

het is hartstikke spannend die eerste weken, maar ik hoop zo dat je straks een prachtige echo hebt en over een paar maanden een heel mooi babietje. het is je zo gegund!

Liefs, Merel

elsje78

elsje78

23-09-2010 om 22:45

Jawel hoor regien

want zo heet ik gewoon haha

Regien

Regien

24-09-2010 om 06:56 Topicstarter

Elske-elsje

O ja, nu zie ik waar ik het vandaan gehaald heb
Leuke naam!

Regien

Regien

26-09-2010 om 17:29 Topicstarter

Beetje misselijk

De afgelopen dagen ben ik wat misselijk, zo'n weeïg gevoel in mijn buik.....bha!

Iemand tips?

Morgen nog eens bloed prikken voor het HCG en komende vrijdag de eerste echo, spannend!

Groetjes,
Regien

Wat bij mij werkte...

Hoi Regien,

Ik merkte dat ik vooral misselijk was, gek genoeg, als ik honger kreeg. Wat ik dus deed was vooral kleine beetjes eten over de dag verspreid. 's Morgens op bed een cracker, bij aankomst op mijn werk wat fruit, rond 11 uur bisuitjes, bij de lunch iets van een soepje of yoghurt, etc. Dus vooral kleine beetjes en regelmatig eten, zo om de twee uur.
Die misselijkheid is echt niet fijn, maar ik vond het ook een soort van geruststelling dat er blijkbaar van alles in mijn lijf gebeurde, wat een goed teken is.

Succes! Maanve

Als maanve

Bij veel mensen helpt eten inderdaad tegen misselijkheid. Ik ging de deur niet uit zonder sultana's op zak. Nog voor het opstaan een cracker is inderdaad een klassieker.
Andere bekende middeltjes zijn gember (hielp bij mij niet), cola (hielp bij mij wel) en salmiak (hielp bij mij ook, maar je moet er mee oppassen want als je er teveel van neemt word je juist weer misselijk. Geef je donkerbruin over )
Bepaalde wagenziektetabletten zijn veilig bij zwangerschap (haal bij de apotheek de folder 'reisziekte') en als het al te gortig werd nam ik ook wel eens zo'n pilletje.

Sterkte ermee. Meestal wordt het na drie maanden minder.

groeten,

Temet

Cola

kleine beetjes cola drinken hielp bij mij fantastisch. (en ik was helemaal geen cola tiepje)

Massi Nissa

Massi Nissa

27-09-2010 om 18:17

Cola?

Maar je mag tegenwoordig toch geen cola meer drinken tijdens de zwangerschap vanwege de caffeine? Sta ik nu helemaal voor niks al drie maanden droog?
Groetjes
Massi (voormalig cola light verslaafde)

dc

dc

27-09-2010 om 19:20

Pff

Ik ben gestopt met roken, ik ben gestopt met drinken, maar van m'n cafeine blijven ze af hoor! Ik heb bij alle zwangerschappen gewoon koffie en cola gedronken (maar wel wat minder).

Dus wat mij betreft sta je voor niets droog Massi, alleen moet je met cola oppassen op suiker. Ik drink daarom enkel nog cola zero (heel erg met mate, want aspertaam is nou ook niet echt goed).

En ik probeer nu al 3 maanden van alles uit tegen misselijkheid, en niets helpt. Cola beetje af en toe, polsbandjes draag ik, maar denk niet dat het echt helpt, maar je weet maar nooit, gember hielp niet, citroen helpt af en toe beetje, en als ik eet ben ik niet misselijk! Sterkte!!

Massi

Je moet sowieso stoppen met veel Cola light. Ik heb een aantal addicts in mijn vriendenkring en believe me, daar moet je echt mee stoppen. Sniegoed!!

Maar... tegen je zwangerschapsmisselijkheid daarentegen mag je best af en toe wat cola. Ze hebben van die miniblikjes bij de supermarkt, van .15 liter, die haalde ik af en toe in huis tegen de misselijkheid. Zoals ik ook maar 1 keer per week patat at, terwijl dat het enige was wat echt hielp... ja, dat snap ik achteraf ook niet van mezelf.

Maar die cola, die mag dus van mij - met mate. Seffe kijken of je nog van andere forummers ook absolutie krijgt, dan is het misschien zelfs genoeg voor een blikje van .33 liter, een keer in de week....

Niks mis mee toch?

Wat is er nou weer mis met cola? Die caffeine dus? Hoeveel koffie "mag" je ook alweer op een dag? en zit er in cola net zoveel als in koffie?

Ik heb er eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan, ik haal mijn caffeine voornamelijk uit thee (daar heeft niemand het ooit over, terwijl het daar toch ook in zit. De helft minder weliswaar, maar ik drink sloten), dat enkele glaasje cola per dag zal toch wel niet zo'n punt wezen.

Hoewel, dochter is tamelijk druk. Komt daarvan natuurlijk

Ik moet ineens denken aan Herman Finkers
"Ik mag geen suiker meer van de dokter.
Niet dat ik ruzie heb met de dokter; maar ik mag toch geen suiker meer van de dokter"

Groeten,

Temet

Regien

Regien

28-09-2010 om 08:04 Topicstarter

Cola

Nou, ik dronk voordat ik zwanger was veel cola-light. Gelukkig had ik zelf al het idee dat dat niet goed was, en ben er dus mee gestopt.
Gisteren een flesje cola gekocht op het werk en steeds een mini slokje genomen en dat lijkt te helpen, jihoe!

Maar nu werd ik vannacht wakker en was ik ineens kotsmisselijk....pffff. Ik dacht dat het ochtendmisselijkheid was waar vrouwen last van hadden maar midden in de nacht, gatver.
Overigens ben ik ook de hele dag door misselijk en niet alleen in de ochtend, dan gaat die 'fabel' ook al mank.

Wel heb ik ook een beetje last van hoofdpijn en moet ik vaak poepen, veel vaker dan eerst. Herkent iemand dat?

Vrijdag mijn eerste echo, spannend!!!

dc

dc

28-09-2010 om 15:34

Regien

Ik word ook regelmatig heel erg misselijk wakker, en kan dan van de misselijkheid niet slapen. En het gaat ook de hele dag door. De namiddag zelfs erger dan de ochtend.

Massi Nissa

Massi Nissa

28-09-2010 om 17:26

Geen cola meer

Ik moet zeggen, ik rookte voor de zwangerschap zo'n vijf sigaretten per dag. En die rookte ik eigenlijk allemaal met een glaasje cola light erbij (vaak een half glas, dat wel). Sinds ik niet meer rook vanwege mini moet ik zeggen dat de drang naar cola light ook is afgenomen. Lijkt wel of die twee elkaar een beetje in stand hielden, of klinkt dat nu heel gek?
Ik ben nu aan de appelsap, ik kan er een halve liter van wegklokken - en veel water. Thee lust ik eigenlijk niet zo en koffie hoeft ook niet.
En Regien, dat vaker naar de wc moeten herken ik!
Groetjes
Massi

Asa Torell

Asa Torell

28-09-2010 om 19:52

Regien

Het klinkt echt goed zwanger, ik duim voor je echo vrijdag!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.