Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

2 streepjes!

Ik zit hier trillend achter mijn laptop met een test naast me waar 2 streepjes op staan: ik ben zwanger!!!!

Het voelt alsof ik ongesteld moet worden en mijn borsten doen ook niet zeer, voel me er erg onzeker bij..

Maar: het zijn echt 2 streepjes!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

28-09-2010 om 19:52

Wat afschuwelijk dat je nog steeds alsmaar zo misselijk bent!

Massi Nissa

Massi Nissa

28-09-2010 om 20:47

Helemaal eens met Asa, wat akelig! Ik had je laatste berichtje niet gelezen voor ik mijn posting over cola de wereld in stuurde (ververs niet zo vaak). Dat niet slapen breekt ook enorm op, en dan de hele dag misselijk... meid, sterkte hoor. Ik hoop zo dat het afzakt! En snel een beetje a.u.b.
Groetjes
Massi

Regien

Regien

28-09-2010 om 22:10 Topicstarter

Dc en massi

Inderdaad wat ontzettend vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent, hoe ver ben je nu?

Vanochtend, en nu weer, was ik echt kotsmisselijk. Wat kan ik daar toch slecht tegen, tegen misselijk zijn. Het idee dat ik over moet geven (en dat gevoel heb ik dan dus) zorgt voor angst bij mij. Het is een oud gevoel van vroeger. Niet zo handig nu ik zwanger en misselijk ben.

Massi Nissa: ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor dat cola l en sigaretten elkaar in stand houden, het zijn beide een soort van genotsmiddelen. Hoe ver ben jij eigenlijk?

Groetjes,
Regien

dc

dc

28-09-2010 om 22:48

Boehoe

Ik hoop maar dat het het liefste kind van de wereld gaat worden, want anders krijgt hij of zij altijd maar te horen "als je eens wist wat ik voor jou doorgemaakt heb, dan zou je niet zo tegen me doen!"

Ik zit nu op 13 weken, en iedereen zegt dat het meestal over is voor 14 weken. Ik word elke ochtend met volle moed wakker, en na 5 minuten wil ik eigenlijk alleen nog maar terug naar bed. Ik ben ook echt niet gezellig meer voor mijn kinderen. Mijn man staat nu 's morgens om 5 uur op om te beginnen met werken, zodat hij eerder thuis kan zijn (6 uur in plaats van 7, jippie!). Ik trek het echt niet meer, en ik kan er met niemand in real life echt over praten. Ik wil het mijn familie niet vertellen, want dan voelen ze zich machteloos, en daar schiet niemand wat mee op, en echte vrienden heb ik hier nog niet. En ik wil niemand afstoten met een eindeloze klaagzang. Ik ben dus heel erg blij dat ik hier af en toe kan spuien.

Duim voor me dat het echt snel beter zal gaan (met een verdere goede zwangerschap natuurlijk)! En Regien, ik duim ook voor jou!

Merel78

Merel78

29-09-2010 om 08:40

Hoi Dc

ik wil je alleen ff heel veel sterkte wensen, misselijkheid en moeheid is zooooooooo naar. Ik hoop zo voor je dat het echt gauw over is en dat je gewoon een van degenen bent voor wie het tussen de 12 en 16 weken over gaat! Sterkte meid! En spui alsjeblieft hier, want het is heel vervelend en zeker als je het niet kwijt kan. Gek toch dat mensen dat soms niet schijnen te begrijpen hoeveel impact het heeft als je zo ontzettend misselijk bent.

Liefs van Merel (die helaas tegen beter weten in de hele zwangerschap gehoopt heeft dat het beter zou gaan)

Biene M.

Biene M.

29-09-2010 om 09:03

Wat balen dat je het zo zwaar hebt en dan helemaal alleen in het buitenland. Maar als je familie het zou weten en er zou iemand een weekje naar je toe komen om de kinderen en het huishouden even van je over te nemen, zou dat niet wat zijn?

Overigens duurden de misselijkheid (gelukkig veel minder dan bij jou) en vermoeidheid bij mijn meisjeszwangerschappen tot 16 weken, bij mijn zoontje was het met 11,5 weken in één klap afgelopen.

Was je al bij de huisarts geweest eigenlijk? Er zijn meerdere middeltjes tegen misselijkheid die je mag nemen tijdens de zwangerschap, al weet je nooit vooraf hoe goed ze aanslaan.

Sterkte!

dc

dc

29-09-2010 om 11:30

Bedankt

Dank jullie voor jullie aardige reacties.

Mijn familie kan niet over komen. Dat is helaas geen oplossing

Ik ben bij de dokter geweest, en die vond dat ik gewoon even moet doorbijten. Er wordt hier niet zo makkelijk iets voorgeschreven geloof ik. Maar als het volgende week niet over is, dan maak ik een nieuwe afspraak.

Massi Nissa

Massi Nissa

29-09-2010 om 12:09

Leuk, zo'n dokter

Mijn huisarts vindt ook dat ik voor mijn beknelde schouderzenuw geen paracetamol mag nemen, maar ik heb lekker vandaag van de verloskundige gehoord dat dat best mag en helemaal niet schadelijk is.
Terug naar die dokter, hoor, en anders misschien een andere huisarts? EHBO-post? Laat je niet afschepen, dit is zo vervelend en vermoeiend. He meid, ik zou willen dat ik een weekje bij je kon komen zitten, maar mijn baas ziet me al aankomen .
Sterkte ermee en ik duim dat het als bij toverslag verdwijnt.
Groetjes
Massi

Regien

Regien

29-09-2010 om 15:00 Topicstarter

O negatief

Jeetje Dc wat een ellende zeg, ik kan me voorstellen dat je er helemaal doodmoe van bent. Misselijk zijn is zo ontzettend slopend. Ik hoop van harte dat het snel over gaat!

Ik heb zojuist de uitslag van het bloed gehad:
Mijn hcg is nu 23.634 en daarmee heel goed gestegen (dat merkte ik natuurlijk ook al wel door mijn misselijkheid, helaas). De dokter vertelde ook dat ik 0 negatief bloed heb. Dit wil zeggen dat ik anti-stoffen aanmaak 'tegen' het bloed van mijn kindje. Nu moet ik vrijdag al naar de gynaecoloog maar ik maak me toch een beetje zorgen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Geen zorgen regien

ik zit hier helemaal illegaal, want niet zwanger, maar wil je toch even geruststellen. Als je O-negatief (of A- of B- of AB-negatief) bloed hebt, wil dat zeggen dat je een bepaalde stof - rhesusfactor D - NIET in je bloed hebt. Als bloed van iemand anders met wel dat stofje in aanraking komt met bloed in jouw bloedbaan, gaat jouw lijf daar antistoffen tegen maken - het is namelijks iets vreemds voor jouw lijf.
Als jouw man een positieve bloedgroep heeft, bestaat de kans dat jullie kind ook een posititve bloedgroep heeft. Als er dan bloed-bloedcontact is tussen jouw kind en jouw bloedbaan, gaat jouw lijf die antistoffen maken die ook bij je kind terecht komen - dat is niet goed!
Gelukkig komt dit bijna nooit voor, omdat de bloedsomlopen van moeder en kind goed zijn gescheiden. Maar: bij de bevalling bestaat er wel een redelijke kans dat er wat bloed van je kind met jouw bloedsomloop in aanraking komt. Daarom krijgen rhesus-negatieve moeders na de bevalling bijna altijd een prik met anti-D. Dit zorgt ervoor dat je lijf geen antistoffen aan gaat maken die schadelijk zijn voor een eventueel volgend kind. Lees ook op http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=ziektebeelden&ziektebeelden=ziektebeeld_item&item_id=420&letter=B
Nou, een heel verhaal, maar maak je niet te veel zorgen - is nergens voor nodig!

elsje78

elsje78

29-09-2010 om 15:55

Ik ben ook o negatief

Hoi Regien

Geen zorgen, ik ben ook O negatief en hier het volgende:

Rond 30 weken kreeg ik (beide keren) een injectie. Na de bevalling moet er bloed uit de navelstreng gecontroleerd worden. (als je thuis bevalt brengt iemand het naar het lab, kan je op wachten. Als je in het zh bevalt gebeurt het daar. Je krijgt van te voren daar een buisje voor van de verloskundige. die regelt dat ook allemaal)
Is het bloed van de baby positief krijg je nog een injectie, is het negatief dan niet.

Ik snap echt niet dat je daarvoor naar de gynecoloog moet, ik heb nog nooit een gynecoloog gezien in mijn leven en heb 2 kids die allebei positief bloed hebben, en ik niet..

groetjes ELske

Regien

Regien

29-09-2010 om 18:05 Topicstarter

Elsje78 en caroro

Dank jullie voor de geruststelling!

Voor de duidelijkheid: dit is niet de reden dat ik naar de gynaecoloog moet vrijdag, dit stond al gepland!

Vrijdag ga ik haar de oren van het hoofd af vragen

Groetjes,
Regien

dc

dc

29-09-2010 om 18:08

Vriendin

Een vriendin van me heeft het ook. Bij de eerste moest ze ook ingeent worden, maar bij de tweede heeft ze erop gestaan dat de bloedgroep van haar man gecontroleerd werd, en dat bleek ook negatief te zijn. Er was bij de tweede dus geen verdere actie nodig. Zorg dus dat je de bloedgroep van de vader van het kind weet!

elsje78

elsje78

29-09-2010 om 21:11

Dc grappig antwoord van de vk hier

Ik zei ook: wie zegt dat mijn man positief bloed heeft, als hij gewoon negatief is dan hoef ik die 2 spuiten niet...(hij is wel positief maar dat wisten we toen niet)

Antwoord vk: wij mogen er nooit vanuit gaan dat de partner ook daadwerkelijk de vader is...

dussss

Dc ik heb toch het idee dat je pech met je huisarts hebt. Toevallig vandaag nog iemand behandeld op de SEH die al weken af en toe cyclizine slikt vanwege misselijkheid (26 weken zwanger). Is redelijk veilig tijdens de zwangerschap en veel mensen die ik ken zeggen dat het goed werkt, ik heb het zelf nog nooit geslikt.

Als je een group practice hebt kan je proberen een afspraak met een andere GP te maken - kijken hoe die er tegenover staat. Andere optie is even bij een grote Boots of zo te gaan praten - pharmacists can be incredibly helpful!

Mariel (die zelf niet van pijn houdt en er dus iets anders naar kijkt dan sommige artsen uit dit draadje)

In vervolg op mariel

Dc, ik heb niet alles gelezen maar ik begrijp dat je hondsmisselijk bent en je huisarts er kennelijk een is die iets tegen medicijnen heeft? (kom eens meepraten in een Onno-draadje in "Gezondheid". zou ik zeggen - maar dat terzijde).
Je schrijft dat ie niks wil voorschrijven. Mariel noemt cyclizine. Dat zit in wagenziektetabletten die vrij verkrijgbaar zijn.
Er zijn twee middelen tegen wagenziekte die - althans volgens het foldertje van de samenwerkende apothekers - veilig zijn in de zwangerschap, en daar is dit er een van. De ander is meen ik cyclizirinne oid. Hoe dan ook: ik slikte dus af en toe reisziektetabletjes als het mij te gortig werd en toen ik dat later eens meldde bij de huisarts (die ik voor heel iets anders bezocht) vond hij dat prima.
gewoon naar de drogist voor reistabletten, zou ik denken. Kijk wel even naar de werkzame stof
(en kijk even op de site van Martijn Katan, www.mkatan.nl, die heeft laatst een column - op de radio meen ik - gehad over misselijkheid)

groeten,

Temet

Kama

Kama

30-09-2010 om 08:53

Regien anti stoffen

Beste Regien,
Ik heb veel ervaring met anti stoffen. Ik ben ook negatief, en bij mijn eerste twee kinderen netjes een spuit gehad na de bevalling. Toen checkte ze trouwens nog niet het bloed van het kindje, tegenwoordig doen ze dit wel.
Bij mijn derde zwangerschap ging ik toch anti stoffen d aanmaken. Ik werd elke week geprikt, een adcc test noemen ze dat en dan kijken ze of de anti stoffen stijgen. Boven een bepaald percentage word het onveilig voor het kindje. Mijn derde is met 37 weken gehaald en zag behoorlijk geel. De anti stoffen zorgen er namelijk voor dat de rode bloedlichaamjes bij het kindje worden afgebroken en die zorgen voor de zuurstof toevoer in het bloed. Gelukkig heeft mijn kindje na een aantal dagen onder de lamp er niks van over gehouden. Zodra ze namelijk geboren zijn is het gevaar geweken. Bij mijn vierde weer scherp onder controle maar de adcc testen nooit boven de 10% , dus dat is super. Waarschijnlijk ben ik met mijn derde ergens op mijn buikgevallen en is er bloed bloed contact geweest met de baby. Nu met mijn vijfde is alles nog rustig, adcc gewoon onder de 10% .

Bij een eerste kindje is er dus nog niks aan de hand, en het komt maar heel weinig voor dat de spuiten niet helpen bij een tweede kindje en je toch anti stoffen gaat aanmaken, ze stonden bij mij dan ook echt voor een raadsel. Het bloed van mijn partner is nog wel gecontroleerd, samen kunnen wij alleen positieve kinderen krijgen., maar ook hier werd bij gezegd dat de vader niet altijd de vader is. Gelukkig lijken ze alle vier erg op elkaar

De anti stof materi is best ingewikkeld, maar je hoeft je nu nog helemaal geen zorgen te maken. Op internet kun je er wel veel over vinden.grt Kama

ps dat je o negatief bent, wil trouwens helemaal niet zeggen dat je anti stoffen aanmaakt tegen het kindje, dus dat heeft de dokter niet helemaal goed uitgelegd. Je kunt pas anti stoffen aanmaken als je in contact komt met bloed van het kindje, en zo pril in de zwangerschap gebeurd dat niet, het zijn namelijk gesloten systemen.

Succes morgen!

lieve Regien, veel succes morgen. Ik hoop dat jullie een prachtig kloppend hartje zien en wie weet wel twee...., omdat je zo misselijk bent...hihi. Ik kon het niet laten om even te zeggen.

groetjes van Purk

Regien

Regien

30-09-2010 om 20:45 Topicstarter

Purk en kama

Purk, dank je wel voor je gelukwensen....een tweeling stel je voor. O wat zou ik al blij zijn met een kloppend hartje!!

Kama, dank je voor je uitgebreide uitleg!
Ik wist helemaal niet dat het twee gesloten systemen waren. Dacht dat het op een bepaald moment zo was dat mijn bloed wel bij het kindje kwam. Naief denk ik nu.

Regien

Regien

01-10-2010 om 13:50 Topicstarter

Kloppend hartje!

Er was een mooi kloppend hartje te zien op de echo!!
Ik ben heel blij. De gynaecoloog vond het er erg goed uitzien allemaal.

Over een weekje mag ik weer terug om nog eens te kijken!!!

Biene M.

Biene M.

01-10-2010 om 14:03

Hoera!

Geweldig nieuws, Regien!

Sascha2

Sascha2

01-10-2010 om 14:08

Yes!

O wat een mooi nieuws! Van harte gefeliciteerd. Veel geluk!

Gerdina

Gerdina

01-10-2010 om 14:09

Oh, regien

Geweledig meid! Wat heerlijk voor jullie! En fijn dat je volgende week alweer mag.

elsje78

elsje78

01-10-2010 om 15:47

Jaaaaaaaaaaaaaa

kipppenvel!

Gefeliciteerd!

Liefs Elske

notje

notje

01-10-2010 om 17:03

Super!

Goed zeg wat een geweldig nieuws!Geniet van het wonder in je buik!
liefs Notje

Petr@

Petr@

01-10-2010 om 17:10

Wat

een geweldig nieuws! Geniet ervan!

liefs,
Petr@

Rembrand

Rembrand

01-10-2010 om 19:26

Yeah,,,,,,,,,,,!

Geweldig nieuws Regien !!
Laat het maar goed tot je doordringen. Het hartje van jullie kindje klopt !!
M.

dc

dc

01-10-2010 om 19:39

Fijn hè?

Ben erg blij voor je!

Asa Torell

Asa Torell

01-10-2010 om 19:51

Joepie

Wow Regien, wat fijn, hoera hoera hoera!

Regien

Regien

01-10-2010 om 19:56 Topicstarter

Lief!

Bedankt voor al jullie lieve reacties!!!!

Kan het goed gebruiken, ik voel me met de dag misselijker en misselijker worden. Gatver!
Ik ga de echo maar eens in een lijstje doen, weet ik waar het allemaal om te doen is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.