Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

2 streepjes!

Ik zit hier trillend achter mijn laptop met een test naast me waar 2 streepjes op staan: ik ben zwanger!!!!

Het voelt alsof ik ongesteld moet worden en mijn borsten doen ook niet zeer, voel me er erg onzeker bij..

Maar: het zijn echt 2 streepjes!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Voor onder je riem

Hoi Regien,

Zwangerschap is voor de meesten een heel heftige tijd, vol ongemakken, twijfel, zorgen enz. Voel je vooral niet schuldig dat je (nog) niet rondzweeft..
Bij de 2e keer was ik de hele tijd brak en een beetje misselijk en ik en mijn man hebben het echt uitgezeten .. En zo ken ik echt veel mensen!

Veel succes en beterschap !!!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Asa Torell

Asa Torell

13-10-2010 om 22:41

Hoi regien

Ik zit hier zomaar even heel blij te wezen dat het gewoon gelukt is voor je! Wow, wat een wonder toch. Ik hoop heel erg voor je dat je je gauw weer beter voelt.

Regien

Hoe gaat het nu met je?

Regien

Regien

15-10-2010 om 12:59 Topicstarter

Anneque

Lief dat je het vraagt.

Het gaat niet zo goed. Kan nog steeds heel moeilijk eten en drinken en voel dat ook aan mijn lijf. Ik ben harstikke slap, douchen kost al teveel energie. Ik voel me ook heel somber en verdrietig..

Vanmiddag moeten we weer naar de gynaecoloog en dan kijken we samen even of het slim is om kort aan een infuus te gaan om weer even wat krachten op te doen.

Ik laat weten wat het geworden is.

Gerdina

Gerdina

15-10-2010 om 13:11

Hè regien

wat naar dat je je zo voelt. Ik hoop dat de gyn wat voor je kan doen. Is je HB al geprikt?
En blijf hier alles maar van je afschrijven, ik hoop dat het je een beetje oplucht.
Toen ik zelf zo beroerd was tijdens mijn zwangerschappen wilde ik daar niet over klagen want ik wilde dit toch zo graag ?? (duurde 3 jaar voor ik zwanger werd) Alsof je je alleen beroerd mag voelen en dat mag zeggen als je gelijk zwanger geworden bent. Maar goed dat zat alleen in mijn eigen hoofd, ik heb zulke reacties gelukkig nooit gekregen. Zwanger zijn is gewoon niet altijd leuk.
Sterkte ermee meid!

dc

dc

15-10-2010 om 21:50

Regien

Blijf het van je af schrijven!! Je bent niet alleen, ik weet hoe belabberd je je kunt voelen en hoe rot je kunt zijn van zwanger zijn.

Ik voel me nu stukken beter (richting 4 mnd), maar stond net weer een half uur naar de binnenkant van de wc pot te staren. Blugh. Maar het is heel wat beter dan toen ik de HEEEELE dag misselijk was!

Heb je trouwens het draadje met tips voor mij gelezen (je kunt even kijken in het archief). Er zaten goeie tussen. Een crackertje voor je uit bed komt hielp een beetje (en zoals je begrijpt is een beetje al heel erg fijn), polsbandjes heb ik gedragen, geloof dat het effect placebo was, maar misschien werkt het bij jou echt. En verder niet slechte resultaten met citroenen, radijs, melba toast en getoast brood. O ja, en patat. Verder ging ik van melkproducten echt heel snel over mijn nek. Cola kon ik vaak juist wel goed binnenhouden, maar water niet.

En nu ben ik niet misselijk meer, maar nog wel depri. Maar goed, er is een einddatum. En dan hebben we weer andere dingen om over te klagen, zoals slapeloze nachten

Sterkte sterkte sterkte!!

Regien

Echt rot, dat je je zo naar voelt. Hoop dat je snel wat op krachten kunt komen; als je je fysiek zwak voelt, heeft dat ook weer z'n weerslag op je psychische gesteldheid. Heb je nog iets gehoord van Eileen Engels?

elsje78

elsje78

16-10-2010 om 21:19

Regien

Ik hoop dat de gynecoloog je wat heeft kunnen helpen! Wat naar dat je je zo slecht voelt, als je je lichamelijk niet goed voelt, helpt dat ook niet om je wat minder somber te voelen!

Denk aan je!!

Liefs Elske

Asa Torell

Asa Torell

18-10-2010 om 10:22

Nagerekend

volgens mij zit je vandaag op 9 weken, toch? Ik hoop heel erg dat er snel verbetering aan zit te komen voor je, of dat de artsen iets kunnen doen! Sterkte!

Regien

Regien

18-10-2010 om 13:42 Topicstarter

Bericht uit het ziekenhuis

Ik lig sinds afgelopen vrijdag in het ziekenhuis aan een infuus. Eerst alleen maar anti-misselijkheid en vitaminen en mineralen. Gisteren voelde ik me een stuk beter. Toen besloten ze om de anti-misselijkheid er weer af te doen, en toen werd ik dus weer misselijk. Nu proberen wat wel en wat niet 'lekker' valt.

Nu ik me lichamelijk ook weer wat beter voel voel ik me psychisch ook weer wat beter, gelukkig. Hopelijk blijft dit zo want ik weet niet of ik het anders aan kan, hoe overdreven dat ook klinkt.

Van Eileen Engels heb ik niets gehoord, in de zin van dat ze mij hulp zou kunnen bieden, helaas.

Morgen komt de gynaecoloog weer langs, dan krijgen we een echo en misschien mag ik dan naar huis. We zullen zien.

elsje78

elsje78

18-10-2010 om 20:06

Regien

Hoi Regien

In het ziekenhuis nog wel! Het is niet makkelijk voor jullie zeg!!
Ik hoop dat het snel beter met je gaat en wens je een fijne echo morgen!

Liefs

Asa Torell

Asa Torell

18-10-2010 om 21:04

Ach bah

Wat ontzettend naar Regien, dat het allemaal zo loopt voor je. Ik ben wel blij te horen dat je je iets beter voelt, ik hoop dat het zo kan blijven.

Merel78

Merel78

18-10-2010 om 22:45

He meid

wat naar. ik hoop dat je je gauw beter voelt, je lichamelijk naar voelen is zoooo vervelend.

Sterkte!

Merel

Regien

Regien

19-10-2010 om 13:46 Topicstarter

Echo!

Zo'n echo is super!

Vanmorgen bewoog ons minimensje voor het eerst, het was zo bijzonder om te zien! Alsof hij/zij met zijn neusje naar zijn knieën bewoog. Ik ben even helemaal blij!!

dc

dc

19-10-2010 om 16:43

Fijn!

En hoe lang moet je nu nog in het ziekenhuis blijven?

Mariska

Mariska

19-10-2010 om 22:06

Regien

Ik heb ook in het ziekenhuis gelegen omdat ik helemaal niets binnen hield. Kots en kots misselijk was ik! Was in 1 week 6 kilo kwijt en dacht dat ik dood zou gaan. Vreselijk ellendig en lamlendig voelde ik me. En ik voelde me ook alleen in die misere. Waarom kunnen andere vrouwen wel zwanger zijn zonder zo beroerd te worden. Ik ben nooit goed geweest in zwanger zijn. De laatste keer was ik zwanger van een 2ling - dubbele dosis HCG. Alsof ik continue zeeziek was. En ik dacht ook ik trek het niet; schiet mij maar lek. In het ziekenhuis kreeg ik emesafene zetpillen. Die hielpen wel tegen de misselijkheid maar alleen als ik me verder koest hield. Knetter suf werd ik er ook van. Weken, dagen en uren heb ik in bed gelegen. Maar uiteindelijk werd het beter, voelde ik me steeds wat beter...

Misschien helpt het te weten dat je niet de enige bent? Iedere dag is er weer 1... en als je dan je ukkie ziet op die echo-beelden... ja, dan weet je dat het ergens "goed" voor is.

Hou je haaks! Groetjes, Mariska

Mariska

Mariska

19-10-2010 om 22:10

ik was 5 weken zwanger toen ik werd opgenomen... en na de 3e maand ging ik me beter voelen.

Vraag of je wat vaker die echo's mag als dat je goed doet! En probeer (ik weet dat het moeilijk is!) te berusten in hoe het is... en jezelf gerust te stellen door te zeggen dat het beter wordt - echt!

Biene M.

Biene M.

24-10-2010 om 08:30

Regien

Hoe voel je je nu, lichamelijk en geestelijk? Ben je weer thuis?

Regien

Regien

24-10-2010 om 16:54 Topicstarter

Biene m

Dank voor je interesse.
Ik lig helaas nog steeds in het ziekenhuis al lijkt de misselijkheid iets minder te worden. Zodra ik een dag geen last heb gehad van misselijkheid voel ik me geestelijk ook een stuk beter en kan ik warempel blij zijn met het feit dat ik in verwachting ben.
Nu wordt de misselijkheid weer erger en erger en zakt me ook de moed meteen weer in de schoenen. Het is dus maar een dunne lijn....

elsje78

elsje78

24-10-2010 om 22:37

Meid

het wordt je niet kado gegeven he, een blije zwangerschap! We denken aan je!

Liefs

Regien

Regien

25-10-2010 om 17:54 Topicstarter

Ben weer thuis

Sinds een paar uurtjes ben ik weer thuis, heb de boel alweer bij elkaar gehuild...pffff.
Het alleen zijn vind ik vreselijk, dat terwijl ik voor mijn zwangerschap me meer dan prima kon vermaken in mijn uppie. Hopelijk ben ik nu in ieder geval grotendeels van de misselijkheid verlost, dat zou al heel fijn zijn! Hormonen.....je zou ze wat!

Vanmiddag nog een echo gehad: ik ben nu vandaag precies 10 weken en ons kindje lag perfect op schema, hij/zij zag er goed uit...aldus de gynaecoloog!

Biene M.

Biene M.

25-10-2010 om 18:36

Welkom thuis

Welkom thuis weer Regien, al is het dus geen onverdeeld genoegen... Is de misselijkheid nu weg dankzij de medicijnen, of doordat je over de hCG-piek heen bent? Denk je dat je binnenkort weer kunt werken, of voel je je daar nog te rot voor? Fijn in elk geval dat jullie spontane wondertje het goed doet! Sterkte voor de komende tijd, hopelijk ziet het tweede trimester er zonniger uit voor je.

Asa Torell

Asa Torell

25-10-2010 om 22:59

Regien

Fijn dat je weer thuis bent, hopelijk met een vanaf hier stijgende lijn! Ik duim er voor!

100%mama

100%mama

26-10-2010 om 11:06

Fijn

dat je weer thuis bent en de echo er zo goed uit ziet! Wauw, machtig mooi! We hopen mee op een voorspoedige zwangerschap zonder kwalen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.