Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Therese

Therese

11-11-2009 om 18:58

Aftellen tot 26 december

Ik vind het niet echt gepast om te updaten in het nod-draadje, maar in een 'gezellig contact-draadje' voel ik me ook nog niet thuis. Iedereen duimt zo ontzettend hard voor ons dat ik toch graag wil vertellen hoe het gaat. Vandaar dit draadje en 26 december hopen we de magische 12-wekengrens te bereiken!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Therese

Therese

02-12-2009 om 14:34

Gisteren een spoedecho gehad

en alles was gelukkig nog steeds goed!! Het vruchtje werd bij de eerste meting wel twee dagen kleiner geschat, maar bij de tweede meting weer een dag ouder. Wel een bijzondere snelle groei binnen één minuut .

De reden van de spoedecho was omdat ik een nogal mutsenactie had uitgehaald. MvM kwam maandagmiddag langs en dan doen ze standaard een zwangerschapstest. Vorige week was mijn hcg-waarde ruim 106.000 en ik ging dan ook uit van een knaltest.

Dat viel behoorlijk tegen en in complete hysterische paniek heb ik het ziekenhuis gebeld (de kliniek is 's middags gesloten. Gisterochtend mocht ik langskomen voor een echo, maar de avond ervoor kwam ik er al achter dat de lichte streep mijn eigen 'schuld' was. Urine schijn je namelijk niet urenlang op een warme radiator te moeten bewaren. Ahum...

Lief heeft meteen twee identiek testen gekocht om het uit te testen en ja hoor met de oude urine een licht streepje en met vers van de pers urine binnen 5 seconden op zijn donkerst.

Hierdoor weer helemaal gerust gesteld, maar deze extra bonusecho mocht wel doorgaan. We hebben nu ook een prachtig fotootje gekregen en frommeltje staat nu ingelijst op mijn nachtkastje te prijken. Ik ben nu ook wat minder zenuwachtig voor morgen en dat is ook weleens prettig.

Wat ik heb begrepen is dat als je rond de 8 weken een goede echo hebt na herhaalde miskramen dat de kans 2% zou zijn dat het misgaat? Ik teken er meteen voor!

fryskdumke

fryskdumke

02-12-2009 om 19:11

Fijn!

Fijn dat alles goed was. Het was inderdaad een mutsenactie, ik moet er alleen wel erg om lachen. Geniet van de mooie foto van je frommeltje.

Kadonaj

Kadonaj

02-12-2009 om 19:34

Je moet t maar weten inderdaad

ondanks de stress heeft de mutsenactie toch weer een extra kiekje opgeleverd, elk nadeel heeft zn voordeel zullen we me zeggen

Merel78

Merel78

02-12-2009 om 20:24

Pffft

ik schrok al bij de titel. maar gelukkig is alles goed en heb je toch nog de extra echo gehad. Ik moest ook wel een beetje lachen om je verhaal (idd. mutserig )maar aan de andere kant, je hebt nu ook al wel een extra geruststelling en dat is jou zeker gegund gezien de extra spannende tijd die je doormaakt!!

en morgen dus weer een echo, met minder zenuwen, dus geniet ervan!!

liefs, Merel

Tink

Tink

03-12-2009 om 00:40

Oef

Ik schrok ook even. Dus dat jij in blinde paniek was kan ik me levendig indenken. Gelukkig was alles goed en heb je een mooi fotootje . Gefeliciteerd!

Tip: scan dat plaatje ook even in! Die echofotootjes worden vaak afgedrukt op een soort faxpapier en dat vervaagt al vrij snel.

En nu op naar de echo van morgen

Liefs Tink

Aïda

Aïda

03-12-2009 om 09:02

Therese

Ik steek eerst een kaarsje aan voor je, en kom daarna hierheen.. Ik schrik me even wild. Maar gelukkig
Je mocht al even om een hoekje gluren. En dan vandaag nog een keer!!

Ik wens je weer een mooie echo toe, en wederom blijf ik voor je duimen!!
26 december komt steeds dichterbij!!!

Groetjes Aïda (voorheen mee1977)

Therese

Therese

03-12-2009 om 10:00

Vijfde echo

Het kleintje zwaait naar ons!! Je zag twee keer een armpje bewegen. Echt zo bijzonder en het is vastgelegd op tape, dus we kunnen er zo vaak naar kijken als we willen. Ik begin er nu echt wat vertrouwen in te krijgen en ik ben verkocht. Wat is dit ongelooflijk bijzonder.

Volgende week woensdag heb ik mijn laatste afspraak in de kliniek en mag ik naar een 'gewone' gynaecoloog. De 12-weken komen inderdaad steeds dichterbij. Een grens die een paar weken geleden nog zo ireeel leek.

Liefs Therese (8wk+5 dagen!!)

Ps bedankt voor de echo-fototip. Ik ga meteen actie ondernemen, want ik ben er heel zuinig op.

Yes!

Hartstikke goed Therese, ik zit hier enorm hard te smilen achter mijn laptopje. Wauw, wat moet jij je geweldig voelen! Zo bijzonder om je kleintje naar je te zien zwaaien en in jouw geval is dat nog veel bijzonderder. Fijn dat je er zelf nu ook vertrouwen in begint te krijgen. Geniet ervan!

Wouw

Wat gaaf! Super gefeliciteerd! Bijna 9 week zeg wat goed. En wat super van je dat je mee doet aan MvM, wel even schrikkken met zo´n actie. Ik weet ook nog dat ik die test toen zag als een soort van extra bevestiging en dat ik bang was dat dat tegen zou vallen.
Ik vrees dat het poststuk niet goed is overgekomen?
Liefs Nina

femmetje

femmetje

03-12-2009 om 10:18

Oohhhh

Het is je zo gegunt meis!!!!!!!!
Bijna!! 12weken wat een feest moet dat worden bij jullie thuis!!!!

xxx

Super!

jeetje al weer bijna 9 weken, dan is de kans dat er nog wat mis gaat nog maar heeeeeeeeeel erg klein.

Joh, over een paar maanden loop je met een dikke buik rond en voel je de baby, oh geweldig therese, het is gelukt !

Zie nou wel, de aanhouder wint !

fryskdumke

fryskdumke

03-12-2009 om 10:51

Geweldig!

Wat fijn, dat het allemaal weer goed is. De 12 weken grens komt nu wel heel dichtbij!

Bellefleur

Bellefleur

03-12-2009 om 11:42

Therèse

Ik vind het niet leuk om in dit juichende draadje een ander geluid te laten horen. Maar ik doe het toch. Toen ik de 12e week door was, wist ik zeker dat alles goed was. En toen kreeg ik een miskraam in de 13e week. Omdat ik dat zo opvallend vond, ben ik er op gaan letten. En het valt me op dat een miskraam in de 13e week nog niet ongewoon is.
Ik hoop niet dat dit berichtje jouw extra spanning bezorgt. Want dat gun ik je niet. Ik hoop toch zo dat alles goed gaat!

liora

liora

03-12-2009 om 13:04

Therese

Hoi Therese,

Alweer een goede echo! En wat leuk dat de baby naar jullie zwaaide. Heel bijzonder. Geniet ervan en ik blijf meeleven en meeduimen.

Liora

hibiscus

hibiscus

03-12-2009 om 13:55

Bellefleur

En wat was precies je bedoeling met dit berichtje? Heeft dat nou echt nut?

Therese, laat je niet gek maken hoor, alles gaat zo goed!!

Hibiscus

Ik duim ook wat er te duimen valt

...

Bellefleur

Bellefleur

03-12-2009 om 14:12

Hibiscus,

Mijn bedoeling is Therese waarschuwen voor te groot optimisme. Omdat ik denk dat anders de klap te groot is.

Risama

Risama

03-12-2009 om 14:36

Bellefleur

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, het kan idd nog altijd misgaan. Het kan zelfs na 13 weken nog misgaan. Maar.... Therese is nog nooit eerder zo ver gekomen en dat lijkt me een bijzonder goed teken. Alle eerdere miskramen vonden rond dezelfde periode plaats (toch?) en dat is nu niet gebeurd. Alle reden tot heel veel optimisme dus! Nu valt Therese gewoon onder de gebruikelijke risico's die iedere zwangere heeft, eerder leek het risico gezien de voorgeschiedenis gewoon veel groter.

Dus we duimen hier met z'n allen gewoon heel hard door totdat Therese van de zomer een kerngezonde baby in haar armen heeft!

Risama

Therese

Therese

03-12-2009 om 18:24

Bellefleur

Na 7 miskramen werd ik als geen ander dat je geen enkele zekerheid hebt dat een zwangerschap goed gaat. Om heel eerlijk te zijn, vind ik je berichtje niet prettig en levert het me wel spanning op. Zwanger zijn is in mijn geval al behoorlijk stressvol en om het draaglijk te maken vermijd ik zoveel mogelijk de negatieve verhalen (en ja ik ben ook niet achterlijk en weet dat het op elk mogelijk tijdstip in de zwnagerschap alsnog mis kan gaan). Het is voor mij ook niet helemaal duidelijk wat je met je berichtje wil zeggen? Ik denk niet dat je je zorgen hoeven te maken dat ik er teveel vanuit ga dat dit goed gaat, want de paniekmomentjes zijn nog regelmatig aanwezig. Wat dat betreft sta ik nog wel met beide benen op de grond om zo nu en dan wel fijn op een roze wolkje te kruipen. Die momenten koester ik en hoop ik per week uit te breiden.

Therese

Therese

03-12-2009 om 18:29

Berichtje gemist

Sorry ik lees later pas dat je me wil behoeden voor teveel optimisme. Ik kan je geruststellen, maar daar heb ik zeker geen overvloed aan. Ik leef per dag en tel mijn zegeningen. Niemand kan mij ooit nog deze prachtige beelden afnemen en daar geniet ik van!

Therese

Therese

03-12-2009 om 18:36

Iedereen!

Bedankt voor al jullie lieve en meelevende brichtjes! Vandaag zweven we beiden toch behoorlijk weg op onze roze wolkje. De gynaecoloog gaf inderdaad aan dat de kans op een miskraam nog maar 1 á 2%. Ik weet niet zo uit mijn hoofd wie het schreef, maar dat is inderdaad gelijk aan elke zwangere! Is het niet geweldig om van ongeveer 80-90% naar zo 1 á 2% te gaan? Alles zag er perefect uit. Geen rare groeiachterstanden en schitterende bloedwaardes. We vinden het toch echt een wonder (en mijn gynaecoloog is een held)!

Liefs

Aïda

Aïda

03-12-2009 om 19:51

Therese

Jaa!!!! Wat fijn dat je echo weer zo mooi en goed was..
Ik duim weer verder tot volgende week, dat je dan weer een prachtig mooie echo mag hebben!!!

Duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim

Therese

Wat geweldig, een zwaaiend hummeltje! Nee, wat zeg ik: JULLIE zwaaiende hummeltje!!

Lijkt me moeilijk om onbezorgd te genieten, je hebt ook zoveel meegemaakt, maar je hebt groot gelijk dat je ieder moment koestert! Dat dat 9-maanden-dagboek maar een prachtige herinnering mag worden aan een geweldige 9-maanden-zwangerschap!

elsje78

elsje78

03-12-2009 om 21:15

Hoera

Therese, weer een stapje dichterbij de 12 weken! Ik blijf doorduimen hoor!
Wat heerlijk om je kleintje gezien te hebben!

Liefs Elske

Mayte*

Mayte*

03-12-2009 om 21:39

Oh wat geweldig!

Ik stuur alle goede vibes die ik in me heb jouw kant op. Dat frummeltje goed mag groeien in jouw buik en straks in het echt naar je gaat zwaaien!!!

Psssssssssttt

HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!! Blij blij blij! Loop hier te dansen, te springen en nog meer gekte uit te halen tot groot vermaak van onze hond die meteen door het dolle heen is...hihihi!

Hoe voel je je? En wat is nu je "Due-date"? En is de kinderkamer er al, heb je de Prenatal al leeg-geshopt en wanneer spreken we af om al mijn opgespaarde kadootjes te overhandigen?

Maar voor alles, lieve meid GENIET!

Liefs en mega knuffel vanaf hier.

Biene M.

Biene M.

03-12-2009 om 22:31

Therese

Prachtig! Ik ben erg blij voor jullie, dat jullie nu zo ver zijn gekomen is op zich al fantastisch nieuws. Enne, wanneer is de volgende echo?

X Biene

Therese

Alweer twee mooie echo's rijker! Wat fijn voor je. Dit gaat goed komen hoor, ik voel het gewoon.

Harde garanties krijg je helaas nooit, er zijn altijd wel verhalen te vinden van mensen waarbij het toch nog misgaat. Maar meid: hou je maar vast aan het feit dat dat echt hele grote uitzonderingen zijn. Dat valt echt niet in die 1-2% range waarin jij nu zit. Jij hebt gewoon een heeel heeeel grote kans dat dit hem gaat worden!!!

Zet je wapenfeiten maar even op een rijtje: je hebt al tig goeie echo's in je achterzak, deze zwangerschap laat tot nu keer op keer duidelijk zien dat het wel goed zit en je word begeleid door een supergoede gyn. Dan kan het toch bijna niet meer stuk. En die 1-2% zijn echt wel ergens op gebaseerd hoor. Als je het tot deze fase van de zwangerschap weet te volbrengen met een goeie echo is de kans gewoon echt heel groot dat het goed gaat. Dat hebben ze mij indertijd verteld en jou nu dus blijkbaar ook!

Meid klim lekker op je roze wolkje, schrijf je boekje maar mooi vol met alles wat in je opkomt en geniet je lekker suf. Zonder alle anderen te kort te willen doen, vind ik dat als er iemand is die het verdient dat jij dat wel bent.

Tink

Tink

04-12-2009 om 00:03

Geweldig

Een zwaaiend ukje!! Geniet jij maar lekker op je roze wolk, 8½ week is een prachtige termijn. Hier was dát, die goede echo bij 8 weken + 4 dagen, na 2 vroege miskramen juist het moment dat ik dacht: en nou komt het zeker goed. En dat deed het
Ik ben zooo blij voor je!
Liefs Tink

Asa Torell

Asa Torell

04-12-2009 om 09:35

Hoerahoera

Jeetje, wat ben ik ontzettend blij voor je Therese! Je hebt je kindje zien zwaaien! Wow!!!
(en wat betreft misgaan bij 12 weken... dat is ook vaak een veel vroegere miskraam die niet loskomt, dus zonder echo merk je het veel vaker pas rond die tijd, dan als je wel echo's krijgt).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.