MMcGonagall
06-12-2025 om 11:00
Babyshower kledingvoorschrift
In andere topics heb ik al eens laten weten wat ik van babyshowers vind en dat ik er nog nooit bij een geweest ben. Inmiddels heb ik dus mijn eerste uitnodiging ooit binnen. De dochter van mijn vriend krijgt een tweede kind en ik vind de uitnodiging echt heel leuk. Bij de vorige kon ik niet komen omdat zij toen nog rekening hield met haar moeder, maar de dochter heeft dit gedoe beëindigd door te stoppen met gescheiden feestjes. Heel fijn dus!
Ik was van plan om gewoon mijn beste beentje voor te zetten en het gezellig te hebben met alle dames. Wel spannend, want de moeder van dochter is een aanwezig sociaal type dat al die vriendinnen kent. Ik houd me dus wat meer op de vlakte als ‘stief’.
Alles leuk en aardig, maar nu kwam er net een kledingwens. Of we met zijn allen in het roze kunnen komen. En ik weet niet of ik door zo’n hoepeltje wil springen. Ik ben niet zo’n creabea vrouwenmens en van grote groepen word ik ook niet dolenthousiast, maar niet gaan is geen optie.
In hoeverre conformeren jullie je aan dat soort wensen?
letterkoekje
06-12-2025 om 16:39
Anoniemvoornu schreef op 06-12-2025 om 16:36:
[..]
Babyshower is niet hetzelfde als een genderrevealparty
Inderdaad! Stom van mij. Héél stom!
Jorni
06-12-2025 om 16:51
Ik zou gewoon even een roze iets erbij regelen. Oorbellen en een sjaaltje ofzo. Hartstikke leuk zo'n babyshower toch nog even iemand in het zonnetje zetten voordat ze bevalt.of je regelt een roze boa ofzo. Kost niet veel en dan oog je erg roze. Iedereen blij.
Jorni
06-12-2025 om 16:53
Renmuis schreef op 06-12-2025 om 14:05:
Ik dacht dat er iets heel absurds zou komen, maar het gaat dus gewoon om een kleur. Volgens mij hoef je je niet helemaal in zuurstok te hullen, maar is een roze t-shirt of roze accessoire ook al prima. Daar zou ik niet moeilijk over doen. Ik heb ook best wat roze in de kast (sommige mensen staat het wel
.
Nou heb ik een impopulaire mening maar ik vind babyshowers sowieso leuk. Fijn als de aanstaande moeder tijdens de zwangerschap in het zonnetje mag staan tijdens zo'n feestje en helpen met voorbereiden voor de komst van het nieuwe kindje. Ik heb ook een hekel aan kraambezoek - dat is juist de periode waarin je in mijn ervaring weinig zin hebt om gezellig te doen en gastvrouw te spelen en voor zo'n pasgeboren baby is het ook helemaal niks - dus dit is wat mij betreft een positieve ontwikkeling. Maar volgens mij ben ik de enige.
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik heb zelf ook babyshowers gehad en ook van anderen. Ik vind het geweldig. Zeker als het onverwachts is. Ik denk er ook zelf ook nog regelmatig met plezier aan terug. Nadat je bent bevallen heb je vaak wel wat anders aan jouw hoofd en heb je al de handen vol.
Rosemary00
06-12-2025 om 17:45
DeOnbekende schreef op 06-12-2025 om 16:33:
[..]
Zo'n ontzettend intieme gelegenheid is een babyshower nu ook weer niet. Thee drinken en eventueel wat domme quizvragen en/of spelletjes doorstaan, daar houdt het meestal wel op.
Ik dacht dat een babyshower hetzelfde was als kraamvisite
masatu
06-12-2025 om 17:53
Rosemary00 schreef op 06-12-2025 om 17:45:
[..]
Ik denk dat je in de war bent met een kraamborrel of babyborrel. Dat is inderdaad zoals kraamvisite maar dan met een grote groep tegelijk.
Een babyshower wordt georganiseerd voor de baby is geboren, meestal ergens vlak voor de moeder met verlof gaat.
DeOnbekende
06-12-2025 om 17:55
Rosemary00 schreef op 06-12-2025 om 17:45:
[..]
En TO had dan in haar handjes mogen knijpen dat ze na twee jaar relatie welkom is op kraamvisite? Oké.
Anoniemvoornu
06-12-2025 om 18:12
ToetieToover schreef op 06-12-2025 om 17:33:
roze, gevonden hoor!
https://www.moskito.nl/dameskleding/ambika-magdalen-top-hearts-fuchsia/?srsltid=AfmBOoqNdYtO8T62L14EEWlGCchFDBdA70RADIThB07OZDss88NIV6rz
🤣🤣🤣 dat moet echt je smaak zijn. Had wel een gezelliger topic geweest' leuke ideeen voor een roze outfit voor een baby shower had een hoop azijn gescheeld. Maar dat is de vraag van to niet ' die wilt liever niet door een hoepel springen en houd btw ook eigenlijk niet van grote groepen ' geen idee wat dat met de roze outfit te maken heeft maargoed.
Miepjecody
06-12-2025 om 18:21
letterkoekje schreef op 06-12-2025 om 16:30:
Is het geslacht dan al bekend omdat er naar roze wordt gevraagd?
Indien ja, wat is dan nog het nut van die shower?Je kan ook de ganse shower met een appel in je hand rondlopen: een PINK lady!
Een shower is geen gender reveal
Marty1984
06-12-2025 om 18:29
Ik heb het niet met baby-showers. Maar een baby-shower mét kledingvoorschrift stuur ik mijn kat naar.
Als je dat niet doet zou ik een roze sjaaltje om doen of een roze elastiekje in je haar steken. Dat volstaat qua gekkigheid.
En laat die ex dan maar zeuren dat je niet genoeg in het thema gekleed bent terwijl zij daar als Barbie in roze jurk staat
.
Herfstappeltaart
06-12-2025 om 18:33
Marty1984 schreef op 06-12-2025 om 18:29:
Ik heb het niet met baby-showers. Maar een baby-shower mét kledingvoorschrift stuur ik mijn kat naar.
Als je dat niet doet zou ik een roze sjaaltje om doen of een roze elastiekje in je haar steken. Dat volstaat qua gekkigheid.
En laat die ex dan maar zeuren dat je niet genoeg in het thema gekleed bent terwijl zij daar als Barbie in roze jurk staat.
Dan verwachten we natuurlijk wel dat die kat in een mooi, door jou gebreid, roze pakje verschijnt
Poezenmeisje
06-12-2025 om 18:46
Ik ben een oud wijf en heb tot nu toe maar één babyshower meegemaakt. "In mijn tijd" deed je dat nog niet in Nederland.
Chocolaatjes en andere dingen snoepen, thee drinken en cadeautjes voor de zwangere. O.a. een tegoedbon voor een zwangerschapsmassage.
Nog even verwend worden vóór je gebroken nachten.
MamaE
06-12-2025 om 20:28
Mijn probleem met een kledingvoorschrift is vooral dat ik het gedoe vindt en iets moet gaan regelen omdat een ander dat wil zonder dat ik er de meerwaarde van in zie.
Voor een cadeautje wil ik wel moeite doen om diegene iets te geven waar ze blij van wordt. Maar voor mezelf iets roze gaan regelen terwijl ik daar niet eens blij van wordt...laat mensen toch gewoon komen zoals ze zijn.
Nu heb ik zelf wel iets van roze kleding en een dochter die roze ademt en leeft dus een accessoire lukt ook wel. Maar als ik iets moet gaan kopen of lenen en daarna weer terugbrengen vind ik dat vooral veel gedoe zonder toegevoegde waarde.
Anoniemvoornu
06-12-2025 om 20:43
MamaE schreef op 06-12-2025 om 20:28:
Mijn probleem met een kledingvoorschrift is vooral dat ik het gedoe vindt en iets moet gaan regelen omdat een ander dat wil zonder dat ik er de meerwaarde van in zie.
Voor een cadeautje wil ik wel moeite doen om diegene iets te geven waar ze blij van wordt. Maar voor mezelf iets roze gaan regelen terwijl ik daar niet eens blij van wordt...laat mensen toch gewoon komen zoals ze zijn.
Nu heb ik zelf wel iets van roze kleding en een dochter die roze ademt en leeft dus een accessoire lukt ook wel. Maar als ik iets moet gaan kopen of lenen en daarna weer terugbrengen vind ik dat vooral veel gedoe zonder toegevoegde waarde.
Voor jou heeft het geen toegevoegde waarde voor de ander wel' en als de ander nou super blij wordt van een foto van iedereen in het blauw of roze waarom zo moeilijk erover doen? Jij hecht er geen waarde aan dus mag een ander het ook niet doen?
MamaE
06-12-2025 om 20:47
Anoniemvoornu schreef op 06-12-2025 om 20:43:
[..]
Voor jou heeft het geen toegevoegde waarde voor de ander wel' en als de ander nou super blij wordt van een foto van iedereen in het blauw of roze waarom zo moeilijk erover doen? Jij hecht er geen waarde aan dus mag een ander het ook niet doen?
Oh jawel hoor, je mag daar van mij best waarde aan hechten. Maar je zadelt mensen dus wel op met 'gedoe'. En het risico dat ze daardoor afhaken. Door zoiets te verwachten, maak je van jouw verwachting wel een verplichting voor een ander.