Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Dilemma familie, corona, zwanger.. :(


Duiveninhetnieuws schreef op 16-07-2021 om 18:33:

IIk vind dat je man zich moet inhouden. Hij is niet eens zwanger, maar jij, en als hij je niet vertrouwt met jullie ongeboren kind had je er nooit aan moeten beginnen.

Dit vind ik enorm kort door de bocht. Ja, zij  zwanger. Maar hij is nu al de vader van dat kind. Het is hun kind en niet alleen van haar. Natuurlijk mag hij meepraten/invloed uitoefenen op de gezondheidsrisico's. De (a.s.) moeder is niet allebepalend waar het de baby aangaat.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

16-07-2021 om 20:20

LoveCats! schreef op 16-07-2021 om 20:14:

[..]

Misschien is ze bang om haar familieleden te besmetten?

Dat schrijft ze toch helemaal niet. 

WollekeWiet schreef op 16-07-2021 om 20:01:

[..]

Maar met vaccinatie kun je nog steeds Corona krijgen en ben je ook besmettelijk voor anderen. Dus als zij een prik gaan halen, heb je nog steeds hetzelfde risico. Schiet mij maar lek, maar ik snap er dus helemaal niets van. Jullie zijn volledig beschermd, maar je kunt het nog steeds krijgen. Daar is je man zo angstig voor dat hij zich thuis opsluit? Geen boodschappen, niet naar werk, geen markten, geen contact met vrienden, of kan dat allemaal wel?

Zeker niet hetzelfde risico. Het risico is fors minder door de vaccinatie. 

Ik vind het dilemma herkenbaar en als het niet goed voelt moet je niet gaan. Zelf heb ik hier ook mee te maken, ik ben ook zwanger. Maar voor mij voelt het niet goed om in angst te leven. Ik gedraag me normaal (ik heb bijv de hele coronacrisis nog geen groot feest bezocht. Heb nog nooit een toegangs test hoeven doen) maar ik doe wel gewoon mijn dingen met de familie omdat ik het het allemaal niet meer waard vind als ik zodanig beperkt wordt in mijn leven dat ik geen leven meer heb. Zo zie ik het.

-April- schreef op 16-07-2021 om 20:22:

[..]

Zeker niet hetzelfde risico. Het risico is fors minder door de vaccinatie.

Ik vind het dilemma herkenbaar en als het niet goed voelt moet je niet gaan. Zelf heb ik hier ook mee te maken, ik ben ook zwanger. Maar voor mij voelt het niet goed om in angst te leven. Ik gedraag me normaal (ik heb bijv de hele coronacrisis nog geen groot feest bezocht. Heb nog nooit een toegangstest hoeven doen) maar ik doe wel gewoon mijn dingen met de familie omdat ik het het allemaal niet meer waard vind als ik zodanig beperkt wordt in mijn leven dat ik geen leven meer heb. Zo zie ik het.

Had mijn tekst kunnen zijn. Behalve deze laatste paar weekjes dan. 

WollekeWiet schreef op 16-07-2021 om 20:01:

[..]

Maar met vaccinatie kun je nog steeds Corona krijgen en ben je ook besmettelijk voor anderen. Dus als zij een prik gaan halen, heb je nog steeds hetzelfde risico. Schiet mij maar lek, maar ik snap er dus helemaal niets van. Jullie zijn volledig beschermd, maar je kunt het nog steeds krijgen. Daar is je man zo angstig voor dat hij zich thuis opsluit? Geen boodschappen, niet naar werk, geen markten, geen contact met vrienden, of kan dat allemaal wel?

Nee, het risico is zeker niet hetzelfde. Lees even de informatie van het rivm. 

Lente2 schreef op 16-07-2021 om 20:17:

[..]

Dit vind ik enorm kort door de bocht. Ja, zij zwanger. Maar hij is nu al de vader van dat kind. Het is hun kind en niet alleen van haar. Natuurlijk mag hij meepraten/invloed uitoefenen op de gezondheidsrisico's. De (a.s.) moeder is niet allebepalend waar het de baby aangaat.

Ik krijg hier echt de kriebels van. Als het nou zou gaan om het drinken van alcohol of roken, dan zou ik je redenering snappen, maar dit gaat om een familiebezoekje. 

TO mag zelf bepalen of zij haar familie bezoekt, zij kan zelf de risico's prima inschatten. 

Julali schreef op 16-07-2021 om 20:51:

[..]

Nee, het risico is zeker niet hetzelfde. Lees even de informatie van het rivm.

Maar zij (familie van TO) vinden dat blijkbaar geen probleem, dus wat is het probleem van vriend dan? Zij zijn wel 'beschermd'.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

16-07-2021 om 21:01

Lente2 schreef op 16-07-2021 om 20:17:

[..]

Dit vind ik enorm kort door de bocht. Ja, zij zwanger. Maar hij is nu al de vader van dat kind. Het is hun kind en niet alleen van haar. Natuurlijk mag hij meepraten/invloed uitoefenen op de gezondheidsrisico's. De (a.s.) moeder is niet allebepalend waar het de baby aangaat.

Corona is helemaal geen risico voor ongeboren baby's. Dan is traplopen en autorijden nog gevaarlijker. Zou je ook zo reageren als die man haar belet auto te rijden?

Lente2 schreef op 16-07-2021 om 20:17:

[..]

Dit vind ik enorm kort door de bocht. Ja, zij zwanger. Maar hij is nu al de vader van dat kind. Het is hun kind en niet alleen van haar. Natuurlijk mag hij meepraten/invloed uitoefenen op de gezondheidsrisico's. De (a.s.) moeder is niet allebepalend waar het de baby aangaat.

Volgens de wet wel. En ik zeg niet dat hij niet mag meepraten, maar hij hoeft zijn mening niet door te drukken. 

Sammy70

Sammy70

16-07-2021 om 23:26

Drietje schreef op 16-07-2021 om 19:21:



Jij bent een jonge vrouw. Zonder vaccinatie zou het risico op ernstig ziek worden voor jou heel klein zijn, maar niet 0. Zo klein, dat een vaccin met AstraZenica meer risico voor jou zou hebben dan corona. Becijferd door de Gezondheidsraad.

Ze is zwanger, wat jij zegt klopt niet, er hebben al heel wat zwangeren op de ic gelegen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

16-07-2021 om 23:46

Sammy70 schreef op 16-07-2021 om 23:26:

[..]

Ze is zwanger, wat jij zegt klopt niet, er hebben al heel wat zwangeren op de ic gelegen.

Nee hoor,  helemaal niet. Enkele vrouwen misschien, in hun derde trimester. Geen gevaccineerden zwangere vrouwen in hun eerste trimester. Tot nu toe 0. 

In totaal zijn tot nu toe 94 mensen tussen de 20 en 30 opgenomen geweest op de ic. In 16 maanden! Terwijl dat altijd de groep is geweest met de meeste besmettingen. Dat is inclusief hele kwetsbare mensen met morbide obesitas, kanker, transplantaties, etc.  En veel meer mannen dan vrouwen. Dus reken maar uit hoe groot het risico is als je jonge vrouw bent en al gevaccineerd bent. 

Julali schreef op 16-07-2021 om 20:56:

[..]

Ik krijg hier echt de kriebels van. Als het nou zou gaan om het drinken van alcohol of roken, dan zou ik je redenering snappen, maar dit gaat om een familiebezoekje.

TO mag zelf bepalen of zij haar familie bezoekt, zij kan zelf de risico's prima inschatten.

Ze geeft zelf aan dat ze geen afstand houden enz.

Sammy70 schreef op 16-07-2021 om 23:26:

[..]

Ze is zwanger, wat jij zegt klopt niet, er hebben al heel wat zwangeren op de ic gelegen.

Een zwangere op de IC komt gelijk in de media. Dat is niet altijd goed voor een realistische beeldvorming. Het risico voor hoogzwangeren is iets hoger omdat hun longen in de verdrukking zitten en je als hoogzwangere sowieso meer zuurstof nodig hebt. TO zit nog maar in het eerste trimester. 

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/zwangerschap
Dit is wat het RIVM er over zegt.

"Zwanger en risicogroepen

Voor zwangere die tot een risicogroep behoren is de kans op een ernstiger verloop van COVID-19 groter. Ook zwangere vrouwen van 35 jaar en ouder, met overgewicht (BMI Body Mass Index van 30 of hoger) of met een niet-westerse achtergrond hebben een hoger risico op een ernstiger beloop."


LiefsteFeetje schreef op 16-07-2021 om 23:47:

[..]

Ze geeft zelf aan dat ze geen afstand houden enz.

Ja dus? De risico's zijn echt heel klein. Er liggen nauwelijks mensen in het ziekenhuis en al helemaal geen jonge vrouwen die gevaccineerd zijn. 

We moeten echt af van deze angstige kronkels. Als TO in de auto stapt zijn de risico's voor haar veel groter, je kunt niet alles uitsluiten dan wordt het een hele enge, kleine wereld. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.