Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Hoe gaat het met de zwangeren onder ons?

Ik dacht wat is het toch stil hier, ik vraag eens hoe het gaat met de zwangeren onder ons!
Lijkt me gewoon leuk om dat eens te lezen......

liefs,
Regien


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

10-12-2010 om 09:00

Goed!

Ik denk het.....jij schrijft het, hahahahahahaha!

Maar hier gaat het goed met baby X! Gisteren de nekplooi meting en daarmee de kansberekening van de combi en die was 1 op 5000. De nekplooi was 0.18 dus meer standaard kan die niet zijn. Goed nieuws dus! Ik ben nu 12 weken en 3 dagen....

Met mijzelf gaat het wat minder, veel stress.....mijn vrouwelijke werkgeefster doet behoorlijk raar sinds ze weet dat ik zwanger ben en dat brengt een hoop spanning met zich mee omdat het allemaal zo onrechtvaardig is. Afgelopen maandag zat ik in de avond bij de HAP omdat mijn linkeroog helemaal hing en mijn buik zo zeer deed. Nu laat ik het allemaal over mij heen komen en doe mijn werk goed waarvoor ik wordt betaald en de rest kan mij nu even gestolen worden.

Maar hoe is het met jou en natuurlijk de anderen!

Biene M.

Biene M.

10-12-2010 om 09:57

Nog even zwangere hier

Jeetje 100%mama, wat schrikken met dat oog en je zere buik! Hoe is het nu? En balen dat je werkgeefster zo vervelend doet, hopelijk draait ze snel bij.

En Regien, hoe is het met jou?

Ik ben ook benieuwd of Massi Nissa en DC weten wat het geslacht van hun baby's is!

En ik ben benieuwd of Sassefras al een bevaldatum weet en hoe het nu gaat met de bloeddruk en de diabetes.

Gisteren had ik een liggingsecho, mijn kind draait nog alle kanten op. Ze ligt dan ook in een riant zwembad met heel veel vruchtwater (en weinig begrenzing wegens minimale buikspieren). Het bleek dat ze 4 à 6 weken voorloopt in groei, dus waarschijnlijk is mijn glucosehuishouding ook niet helemaal in orde. Maandag heb ik een afspraak met de verloskundige om te bespreken wat we verder gaan doen, maar het ziet er naar uit dat ik ook eerder ingeleid moet worden om te voorkomen dat het kind al te groot wordt. Straks heb ik intake van het kraambureau en dan zal ik die mevrouw meteen vragen hoe ze tussen Kerst en oud en nieuw in het personeel zit.

Groetjes, Biene (35+6 vandaag)

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

10-12-2010 om 11:03

Hier goed

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag 8 wk+3, en het gaat eindelijk wat beter. Ben heel erg moe en misselijk geweest. Ik eet allemaal rare dingen, dus dat is een goed teken
Vorige week een vroege echo gehad, en een kloppend hartje gezien. Woensdag eerste afspraak bij de gyn, spannend! En moeilijke keuzes over allerlei testen (ben 37)

Wel erg moeilijk om het voor je te houden. Heb jij het al verteld Regien? Wij gaan nieuwjaarsdag de familie inlichten, die zullen het allemaal niet meer verwachten.

Groetjes,
Jitske

Kama

Kama

10-12-2010 om 13:54

Lekker

Leuke vraag regien, goed gedaan..jij moet denk ik nog een weekendje wachten op de uitslag.
Ik ben nu 25 weken en alles draait en groeit goed. Dit is mijn vijfde kindje en het word een meisje, mijn vierde meisje Heb er helemaal zin in en vooral dat schoppen is geweldig, als ik dan even aan haar denk of door me buik ademt begint ze al terug te schoppen.
Heb wel door het gladde weer wat last van mijn bekken, maar heb mezelf op de ego stand gezet. Ik ben het eens ff rustig aan gaan doen en dat helpt. Ik loop altijd voor iedereen en alles te doen en te regelen. en daar heb ik nu geen zin meer in. Met kerst ook, mensen zitten gewoon op eenuitnodiging te wachten dat de bordjes weer gedekt en klaar staan, nou mooi niet.
Mijn kids doen het wel super, helpen veel en geven veel kusjes op mijn best al behoorlijk buik
grt Kama

Massi Nissa

Massi Nissa

10-12-2010 om 19:56

Prima

Ik ben wel erg druk op mijn werk, maar ik ga lekker vroeg naar bed met een licht verteerbaar boek. Buik is al erg groot, ik vraag me af hoe enorm hij wel niet zal worden tegen de veertig weken.
Kind is heel levendig, zo heerlijk om dit weer te beleven.
Fijn om te horen dat het bij iedereen goed gaat!
Groetjes
Massi
PS: Biene, dat eigenwijze mormel hield er een voet en de navelstreng voor tijdens de echo, dus geen idee.

Massi Nissa

Massi Nissa

10-12-2010 om 19:59

En biene

Ontzettend veel geluk toegewenst de komende weken, wat spannend! Ik heb trouwens net mijn glucose laten prikken omdat ook hier het kind aan de grote kant leek. Bleek niet zo te zijn, het is mijn buik die groot is .
Groetjes
Massi

Biene M.

Biene M.

11-12-2010 om 06:30

Massi

Ach, dus jouw kleine houdt het nog even spannend! Hoeveel weken ben je nu? Heb je zelf een idee van het geslacht? Had ik bij mijn oudste twee niet, maar nu wist ik vrij zeker dat het een meisje zou zijn.

Vanwege mijn leeftijd is er met 27 weken ook een glucose toleratietest gedaan en toen zat ik nog onder de grenswaarde (al was het niet veel). En met 29 weken heb ik naar de groei laten kijken, omdat die wat voor leek te lopen, maar toen was dat nog niet zo, al was er veel vruchtwater. Het stomme is dat ik toch de hele tijd het gevoel hield dat het niet helemaal in orde was. Nou ja, ik ben blij dat we er nu achter zijn dat het een groot kind is in plaats van dat ik totaal onverwacht een elfponder baar of zo.

100%mama

100%mama

11-12-2010 om 11:25

Fijn

dat het met iedereen zo goed gaat!

Hier verwachte ook niemand het meer hoor, heb altijd stellig vol gehouden dat er hier geen 2e kwam, hihi. Zoon is nu 6,5 dus het was hier een complete verassing.

Ik heb mij rustig gehouden de afgelopen week en gelukkig doet mijn buik en hoofd niet meer zo'n zeer. De spanningen (lees werkgeefster) heb ik los gelaten, die strijd komt later wel heb ik mij voor genomen, nu eerst goed op de baby letten!

Wel heb ik al een buik! Nu had ik dat ook wel verwacht, want dat had ik met de eerste ook al zo snel, bij hem ben ik 32 kilo aangekomen (godzijdank er ook alemaal weer vanaf,hahahah) omdat ik teveel vruchtwater aanmaak. Ik ben bang bij deze ook weer dus dat wordt extra rustig aan doen, hahaha, komt goed!

Massi Nissa

Massi Nissa

11-12-2010 om 16:58

Biene

Hier bijna 25 weken. Ik heb zelf het gevoel dat het een jongetje is, maar ik ben net zo blij met een meisje. Bij mij was de glucose echt helemaal prima, niet op het randje.
Lijkt me voor jou een stuk prettiger als ze het kindje wat eerder halen, een elfponder baren is nogal niet wat. Ik ben trouwens niet verbaasd dat je uiteindelijk gelijk bleek te hebben met je ongeruste gevoel, ik hoor dat zo vaak. Blijkbaar is er een soort zesde zintuig voor je baby.
Houd je ons op de hoogte?
Groetjes
Massi

dc

dc

11-12-2010 om 23:11

Haha

Hier gaat de zwangerschap zelf goed, mijn heupen doen het wat minder. Ik vind het zo apart dat ik nu hele andere kwaaltjes heb als bij de eerste 2, dus ik denk dat het een meisje is.

Maar zeker weten doe ik het ook niet, want baby lag bij de laatste 2 echo's zo dat je het geslacht niet kon zien! Gelukkig de hartkamers wel bij de laatste echo, en dat zag er allemaal goed uit.

Regien

Regien

12-12-2010 om 08:14 Topicstarter

Leuk al die reacties!

Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat!
Met mij gaat het goed al moet ik nog steeds wennen aan het idee dat ik over 4,5 maand echt een kindje in mijn armen zal dragen. Ik had me er bij neergelegd dat het mij niet gegund was om een kindje te krijgen en nu ben ik inmiddels 17 weken in verwachting. Een groot wonder voor mij dus. Soms voelt het nog steeds als een droom. Soms schiet ook door mijn hoofd dat ik bang ben dat er toch nog iets misgaat.
Morgen krijg ik de uitslag van een extra bloedonderzoek, hopelijk is het in orde en kan ik mijn zorgen naast me neer leggen.
3 januari de 20-weken echo, ik kijk daar erg naar uit! We willen ook graag weten of ik een jongetje of een meisje in me draag, niet dat het me iets uitmaakt maar ik denk dat het me helpt om 'dichterbij' te komen.
Nou, dames: heel veel succes met de zwangerschap enne...laten we elkaar zo nu en dan eens bijkletsen

Massi Nissa

Massi Nissa

12-12-2010 om 08:36

Regien/dc

Rond de tijd van de echo ga je het kindje ook voelen, dat wordt nog veel leuker dan weten wat het geslacht is. Heerlijk he, ik denk altijd: het heet niet voor niets in blijde verwachting zijn.
Dc, wel lastig van je heupen! Ik heb ook een totaal andere zwangerschap dan bij dochter en andere kwaaltjes, maar het idee dat het misschien een jongetje wordt, baseer ik met name op het geschop daarbinnen, haha.
Groetjes
Massi

dc

dc

12-12-2010 om 08:55

Massi

oh, nou, deze schopt heel wat af! Oeps, het wordt een hermafrodiet!

Maar zoals altijd is het cliché dat het niet uitmaakt een waarheid als een koe. Wat mij betreft krijg ik een groen marsmannetje, zolang het maar gezond is!

Regien

ik had ook erg moeite met te geloven dat er echt een kindje kwam. Als ze hadden verteld dat het een pinquin was had het precies het zelfde gevoeld, zo onwerkelijk. En dan komt er toch echt een mensje uit met alles erop en eraan.

En dan vervolgens kan je niet geloven dat dat mensje dan na een jaar of wat gaat lopen en na 2 jaar echt kan praten. Ja het blijft onwerkelijk, mijn oudste dochter staat nu mee te lezen met wat ik schrijf en ik kan mij ook niet voorstellen dat zij dan al weer bijna 8 is.

nij deze: groeten van dochter X aan het forum.

dc

dc

12-12-2010 om 13:07

Manda en dochter

Groetjes terug!

En ja, ik zit ook af en toe vol verwondering naar mijn kinderen te kijken. Ik vind het nog steeds een beetje moeilijk te geloven!

Tijgeroog

Tijgeroog

12-12-2010 om 16:08

Regien

Voorstellen dat er echt een kind in je buik zit... Dat blijft lastig. Zoals Massi al schrijft: als je je kindje gaat voelen wordt het echter.
Ik heb nooit geweten (willen weten) wat ik zou krijgen, maar wel vond ik het echter worden toen we de namen gekozen hadden, want toen wist ik dat er "een jantje of een truusje" in m'n buik zat. Er bleven in feite nog maar 2 mogelijkheden over.
Bij de oudste heb ik ook uren met een mutsje in m'n handen gezeten. Dat had ik gekocht toen ik net wist dat ik zwanger was, en dan stelde ik me eerst voor dat er een hoofdje in dat mutsje zat, en daarna dat er een baby aan dat hoofdje zat.
Overigens heeft m'n zoontje het mutsje maar 1 keer opgehad, vlak na de geboorte. Hij had zo'n groot hoofd dat het meteen te groot was, en bovendien had hij het niet nodig. (ik heb het zelfs in het ziekenhuis laten liggen toen we vrij snel na de geboorte naar huis mochten. Ik was heeeel blij dat ze het in het ziekenhuis weer teruggevonden hebben)

En hier...

Gaat het op zich goed: ben 15 weken. Op zich weinig kwaaltjes, heel soms een kleine beetje misselijk. Maar ik ben al wel het hele weekend uit mijn hum, kan niets hebben, wil alleen zijn en op bed liggen, maar 's avonds kan ik niet slapen... dat is echt irritant!

Het is de tweede maar weer vind ik het een onwerkelijk gevoel, veel mensen vragen hoe het gaat, nou gewoon net als altijd!! (ik heb natuurlijk bijna geen kwaaltjes) Dus ook nu is het raar mij voor te stellen dat ik over 25 weken een 2de kindje heb!

groet

Elke

Elke

13-12-2010 om 22:16

Inbraakje

Heej dames,

Alsnog gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

Het is een redelijk lange tijd geweest dat ik hier ben geweest. Heb namelijk een forum gevonden die aansluit op mij (IVF).

Ik zag hier een aantal bekende namen en dacht even lezen

Ben helaas niet zwanger, wel bezig voor een brusje voor mijn dochter, maar de eerst IVF opging is mislukt.

Biene, nog even geduld

De rest ook nog heel veel succes en geluk!!!

Liefs Elke

Sassefras

Sassefras

14-12-2010 om 19:31

Ik leef ook nog!

Ik ben inmiddels 36 weken zwanger en ik heb gisteren te horen gekregen dat ik waarschijnlijk volgende week ingeleid ga worden.
Ik loop wekelijks het ziekenhuis plat voor met name extra controles voor m'n schommelende bloeddruk.(CTG's, groeiecho's, bloed- en urinecontrole's) Verder veel bezoekjes aan de gyn en in mindere mate de internist voor de zwangerschapsdiabetes.
Het is en tijdje goed gegaan met het op regel houden van de bloedglucosewaarden maar nu schiet het sinds een paar weken weer alle kanten uit. (Van behoorlijk hoge waarden naar hypo's) Thuis lig ik veel plat en heb veel last van extreme vermoeidheid en knetterende hoofdpijnen. Dit is niet echt bevorderlijk voor een gezellig en goeddraaiend gezinsleven kan ik je melden...
Dus de gyn vond het wel leuk genoeg geweest zo en volgende week hoop ik dus ingeleid te worden. Balen is wel dat mijn eigen gyn nu met vakantie is en ik vrijdag een afspraak heb bij een andere, voor mij onbekende gyn. M'n eigen gyn heeft nog wel het een dringend verzoek tot inleiden met een rode pen in mijn dossier gezet dus ik hoop dat het alsnog doorgaat!
In het gunstigste geval zit ik dus met Kerst met onze zoon onder de kerstboom...
@Biene: Voor jou gaat het er dus ook om spannen! 4 tot 6 weken voorlopen op groei is wel erg veel! Ik loop nu 2 weken voor. Hoop dat jij ook snel een 'verlossende' datum te horen krijgt...
Voor alle andere zwangeren, héél veel geluk en probeer zoveel mogelijk te genieten, maar ook sterkte met deze soms ook moeilijk door te komen periode...

Biene M.

Biene M.

14-12-2010 om 20:28

Sassefras

Leuk om van je te horen! Balen zeg, dat die diabetes nu helemaal out of control is. En jeetje, wat een gedoe, ik vind het zelf nu al druk met 3 à 4 "zwangerschapsuitstapjes" per week. Niet echt wat ik me bij het verlof had voorgesteld. Nou, ik kan me voorstellen dat jij er helemaal klaar mee bent en dat je graag heel snel wilt bevallen! Nu maar hopen dat die vervanger niet tot 38 weken wil wachten. Weet je hoe snel je na de bevalling weer een goede glucosehuishouding zou moeten hebben?

Ik heb vandaag weer een GTT gehad en krijg donderdag nog een groei-echo. Gisteren was ik bij de verloskundige en die wist het even allemaal niet meer, ook omdat de baby maar blijft draaien. Vrijdag bespreken ze me in het team en afhankelijk van de uitslagen moet ik volgende week wellicht nog voor een consult naar een gynaecoloog. Nou ja, ik ben blij dat alles goed in de gaten wordt gehouden.

Sterkte Sassefras, ik hoop dat je nog in de gelegenheid bent om te laten weten wanneer je wordt ingeleid!

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

16-12-2010 om 18:52

100% mama

he, wat grappig! Ik heb ook al een zoon van 6 1/2!
Weet hij het al, dat hij een broertje of zusje krijgt? Wat vindt hij ervan?

Wij gaan het na de kerst aan onze zoon vertellen, en met nieuwjaar aan de rest van de familie, en dan mag iedereen het weten! Daar kijk ik wel naar uit!

100%mama

100%mama

17-12-2010 om 14:05

Jitske

Ik heb dus zo'n zoon die het zelfs al merkt als ik een gras sprietje rechts om heb gebogen ipv links om, hahaha. Hij was er al vrij snel achter dat er "iets" anders was en dus hebben we het hem vrij snel verteld. Nu kan hij zo super goed een geheim bewaren dat het ook geen punt was. Hij vind het geweldig, maar....als het een broertje zou worden of ik dan wel wilde oppassen dat hij niet zijn lego zou slopen, hahahahahahaha!

Tuurlijk kijk je uit naar het vertellen, och, ik vond dat zo leuk! Die blije gezichten van beide ouders! Veel plezier met vertellen, ben benieuwd!

Biene M.

Biene M.

17-12-2010 om 17:32

Sassefras? en hier

Sassefras, jij was vandaag toch bij de vervangende gyn? En, heb je een datum voor inleiden?

Mijn glucosetolerantietest van de week was niet goed en de groei loopt nog verder voor dan een week terug, dus ik ben nu overgedragen. Was vandaag voor het eerst in het ziekenhuis, maandag nog een 100 grams GTT en dan dinsdag naar de gyn om het verdere beleid te bespreken (en een afspraak te maken voor de inleiding!) Ik mocht op 1e kerstdag laten inleiden, omdat ik dan precies 38 weken ben, maar beval liever op een dag dat er wat meer personeel is. En misschien is het voor de jongedame ook fijner om niet op een feestdag jarig te zijn

X Maya

Sassefras

Sassefras

17-12-2010 om 19:01

Biene

Zo, dus jij nu ook zwangerschapssuiker! Niet zo mooi...Gaan ze dat nu nog echt behandelen dan? Zo dichtbij je uitgerekende datum? (dieet, insuline spuiten)Ik verbaas me er trouwens over dat ze je überhaupt op 1e Kerstdag zouden willen inleiden, ik dacht dat ze tijdens feestdagen alleen de echte spoedgevallen en spontane bevallingen aannemen. Maar je hebt gelijk hoor, op 1e Kertdag bevallen zou mij ook niets lijken. Maar wel fijn dat het einde voor jou nu ook in zicht is; laat maar komen die baby!
Ik heb vandaag het 'verlossende' besluit van de plaatsvervangende gyn mogen vernemen: Ik word a.s. dinsdag opgenomen en ingeleid! Nog wel even 's morgens om 6.00 uur bellen of er die nacht niet teveel spontane bevalling- opnames hebben plaatsgevonden ivm ruimte en tijd voor mijn inleiding.
Krijg nu toch wel een beetje de bibbers, nog 4 nachtjes slapen. Nu nog even een paar dagen om het hier in huis nog wat op te ruimen, wasjes te draaien en de enveloppen voor de geboortekaartjes alvast te schrijven. En uiteraard om m'n ziekenhuistasje klaar te maken! Spannend hoor...

Biene M.

Biene M.

17-12-2010 om 20:38

Sassefras

Nee, ik hoef niet naar de diëtiste en insuline spuiten ook niet, dat heeft allemaal geen zin meer. Ik weet eigenlijk niet waarom ik maandag nog die uitgebreidere test moet doen, als ik eraan denk vraag ik dat dinsdag wel aan de gynaecoloog. Voor wat het waard is verdeel ik de maaltijden nu wel meer over zes momenten. Ik snoepte al amper en drink niets zoets, dus daar valt niet zoveel aan te verbeteren. En meer bewegen is door de bekkenpijn (en te kleine jas en sneeuw...) ook niet echt een optie. Nou ja, nog 9 dagen en dan is het voorbij!

Ik was ook verbaasd dat ik op de 25e zou kunnen bevallen! Maar ze hebben altijd een gynaecoloog, anesthesist en kinderarts in huis, dus het maakte voor hen niet uit. Toch maar liever als er volledige bezetting is hoor, en als verjaardag lijkt de 25e me ook niet ideaal.

Voor jou komt het echt al heel dichtbij zeg! Nou, heel spannend. Ik hoop dat vooral je bloeddruk daarna weer snel normaliseert en dat jij en de baby lekker snel naar huis mogen. Bij ons moet de baby minstens 24 uur in het ziekenhuis blijven voor controle van de bloedsuikers, is dat bij jou ook?

Gelukkig heb ik nog een week voor de laatste dingen, moet nog wat opruimen en ik kwam er vandaag achter dat ik de verkeerde geboortekaartjes had besteld (hoezo zwangerschapsdementie?) dus dat moet nog even gauw in orde gemaakt worden. Verder moet ik nog naar de kapper en naar de tandarts, dus ik zal me komende week niet vervelen

Nogmaals succes, hopelijk kun je dinsdag terecht en gaat het allemaal voorspoedig! Ik ben benieuwd of je nog wat kunt laten horen tussen jouw bevalling en de mijne

Sassefras

Sassefras

17-12-2010 om 21:30

Biene

Ja hoor, hier ook sowieso 24 uur blijven ivm de controle v.d. bloedsuikers van de baby. Ik hoop van harte dat het ook bij die 24 uur blijft want de gyn heeft het ook wel eens gehad over 3 à 4 dagen blijven...
Ik verwacht dat m'n bloeddruk ook snel weer goed zal zijn. Ik heb er nu 2 keer mee te maken gehad in een zwangerschap en bij beide was de bloeddruk zo'n dag of twee na de bevalling weer redelijk normaal.

Maar idd, gek dat je nog die uitgebreide test moet doen als er qua behandeling eigenlijk al niets meer mogelijk is. Kunnen ze beter na de bevalling nog even goed je waarden controleren of ze weer genormaliseert zijn. Hoef je ook niet dagelijks je eigen waarden te prikken/controleren? Zo kun je tenminste wel zelf in de gaten houden of je al resultaat bereikt met het anders verdelen van je eetmomenten.
Kun je je geboortekaartjes nu nog wel veranderen? Hoop het voor je. En ik heb ook nog maar even m'n uitgroei bijgewerkt. Tandarts is ook hoog nodig maar dat moet nog maar even wachten tot na de bevalling.

Jij ook nog even heel veel sterkte met die laatste loodjes en indien mogelijk laat ik zeker nog even wat horen voor jij het ziekenhuis in gaat!

100%mama

100%mama

18-12-2010 om 08:52

Volgens de test......

blijf ik het enige meisje in huis,hihihi

Zal het even uitleggen...uit Amerika heb ik een test laten overkomen die vroegtijdig het geslacht kan bepalen. 4 vrieninnen hadden hem gedaan en bij alle 4 klopte het als een bus. Nou, eenhoop lol voor 14 dollar vond ik het wel waard dus vanochtend gepiest (om 5 ur...best knap, hahahaha) in het potje en jawel....oranje! Wacht toch maar even met de bepaling op de echo hoor voordat ik ga inslaan op een jongen en het toch een meisje blijkt te zijn, zal namelijk net wat voor mij zijn dat bij iedereen de test klopt....behalve bij mij, hahahahaha. Maar leuk vinden we het wel hoor! En het grappige....ALS het klopt heeft iedereen het fout gehad, op de man van mijn beste vriendin na zegt iedereen dat het een meisje wordt, hihihi.

100%mama

100%mama

18-12-2010 om 08:54

Biene en sassefras

super veel succes, geluk en liefde de aankomende week!Wauw!

Massi Nissa

Massi Nissa

18-12-2010 om 12:21

Biene en sassefras

Ook hier wordt er de komende week heel veel aan jullie gedacht! Wat spannend. Ik duim voor jullie en voor de kindjes.
Groetjes
Massi

Biene M.

Biene M.

19-12-2010 om 08:37

Bedankt!

De loodjes worden met de dag zwaarder, dus ik ben echt aan het aftellen

Karin, balen dat je diabetes hebt gekregen. Ik heb heel goede voornemens voor mijn leefstijl na de bevalling, in de hoop dat ik er de komende jaren nog niet mee te maken krijg. Verheug me nu alweer zo op oliebollen en bonbons!

Het is allemaal even afwachten hoe het zal gaan met en na de bevalling. Dacht ik met mijn derde kind wel een beetje te weten waar ik aan toe was... Het blijft een hachelijke zaak, kinderen krijgen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.