Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Hoe is het nu met.....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

22-06-2011 om 14:05

Nog steeds niet

maar ok, ik ben net "over de datum" dus mag eigenlijk nog niet klagen.....

Gisteren met de gyn gesprek gehad over het wel of niet halen van de baby. Ik had besloten, ondanks de pijn, toch af te wachten wat "moeder natuur" gaat doen. Overal lees ik dat opwekken de kans op een KS aanzienlijk groter maakt en dat wil ik dus deze keer proberen te voorkomen. Dusssss, de kiezen nog even op elkaar en hopen dat moeder natuur eerder is dan de gyaecoloog met opwekken

Hoe gaat het met de kers verse mama's en de baby's?

Petr@

Petr@

22-06-2011 om 17:28

Petal

Leuk om jouw naam hier weer voorbij te zien komen! Hoe gaat het met jou?!

Asa Torell

Asa Torell

22-06-2011 om 22:58

Petal!

Fijn je hier weer te zien! Hoe gaat het inmiddels bij jou?

Asa Torell

Asa Torell

22-06-2011 om 22:59

100%mama

Tjeetje, je krijgt het echt wel te verduren he, met deze zwangerschap. Hopelijk is het nu echt heeeeel gauw bekeken!

100%mama

100%mama

23-06-2011 om 09:50

Asa

ik zei toevallig tegen manlief van de week....als dit de 1e was weet ik niet of er een 2e zou zijn gekomen, hahahaha.

Maar ach, "straks" ben ik er vanaf en vergeet je alle ellende...nu maar kijken wanneer dat "straks" is, hahahah.

Heb vanacht overigens voor het eerst zalig geslapen! Het mooie weer komt er weer aan dus komt helemaal goed!

Gaat z'n gangetje

30 weken alweer en het gaat prima. Nou ja, als je niet meerekent dat ik snel uitgeput ben, en dat ik zoon regelmatig vraag om mijn schoenen vast te maken

Had een tijdje hele erge duizeligheid na het ontbijt maar ik ben erachter dat dat door suiker komt. Geen jam of banaan meer nemen dus. Geen idee of het betekent dat ik tegen zwangerschapsdiabetes aanzit maar met 28 weken is er een bloedtest gedaan en ik ben niet gebeld dus ik neem aan dat het wel goed zit.

Het is hier nogal druk met zoon die straks naar school gaat en nu begint met oefenen, zijn verjaardagsfeestje, en man die veel weg is dus vrijwel geen voorbereiding gedaan voor de baby nog. Namen zijn we het ook niet over eens dus daar hebben we het helemaal niet over.

Echt heel anders, zo'n tweede zwangerschap. Meneertje laat zich wel regelmatig voelen, zo van 'ik ben er ook nog'.

Massi Nissa

Massi Nissa

23-06-2011 om 15:01

Duizeligheid

Petal, ik heb de hele tweede zwangerschap last gehad van duizeligheid. Ik weet nog dat ik me in de supermarkt een keer bukte en toen wilde opstaan en op de grond moest gaan zitten om weer bij te komen. Zo erg was het meestal niet, gelukkig, maar vervelend was het wel. Regelmatig eten leek wel te helpen, en inderdaad geen/weinig snelle koolhydraten (sprak ze terwijl ze een gigantisch stuk chocolade zit te verorberen ter ere van het overleven van mijn eerste werkdag, haha).
En wat die namen betreft, wij hebben uiteindelijk toen zoon er al was, oma laten meebeslissen omdat we er niet goed uitkwamen.
Groetjes
Massi

100%mama

100%mama

24-06-2011 om 08:54

hier ook behoorlijk wat last van duizeligheid gehad (hoewel dat bij mij wel als grondslag diabetes is) en zoals Massi schrijft, probeer koolhydraten te splitsen van natuurlijkse suikers! Ik kreeg als dieet bijvoorbeeld mee dat een boterham (koolhydraten)beter niet gecombineerd kon worden met bijvoorbeeld jam(suikers).

Bij de 1e zoon hadden we een "afstreep lijstje", hahaha, ik wilde de ene naam, manlief de andere en ik geloof echt pas in de laatste weken dat we het eens waren. Nu moet ik zeggen dat we het binnen 1 seconde eens waren gelukkig!

Hier nog steeds niets......wel merk ik dat mijn lichaam "iets" aan het doen is. Veel slijmverlies en ik kan op staan en dan het gevoel hebben alsof ik het hoofdje in mijn bekken voel. Dit is sinds gister dus misschien gaat er nu wat gebeuren ergens aankomend weekend!

Asa Torell

Asa Torell

24-06-2011 om 20:44

Petal

Fijn dat het nog aardig gaat allemaal. Hier is het ook net heel druk, dochter is ook net met school begonnen bijvoorbeeld. Maar het babygebeuren is aardig rond zowaar, en zelfs de naam lijkt al gelukt te zijn, in een 5-minuten sessie laatst. Echt een record voor ons mag ik wel zeggen, de vorige keren kwam het op de laatste weken (dagen) aan (en dat lag niet aan mij).
Veel plezier voor je zoon alvast met school en het feestje!

Aha en auw en namen

Dat van koolhydraten en suikers splitsen klopt wel. Ik vond het al zo raar dat ik wel gewoon zoet kon eten later op de dag. Maar dan at ik alleen een kom fruit of chocola, zonder het brood.

Verder had ik donderdag avond/nacht opeens last van buikkramp. Van die zeurende menstruatiepijn. En harde buiken. Zo erg dat ik me afvroeg of ik niet de vk moest bellen, maar gisterochtend ging het alweer. Geen idee wat dat was.

Gelukkig dat jij eruit bent, Asa, ik vind het altijd wel een lekker gevoel om te weten hoe de baby gaat heten. Ik noem de baby al een bepaalde naam in mijn gedachten, nu man nog overtuigen...

Bij zoon konden we het al bijna niet eens worden over een naam, en nu is dat nog erger. Ik neem aan dat we er wel uitkomen. Desnoods wacht ik tot na de bevalling en dan is man zo onder de indruk van alles dat alles wat ik voorstel goed zal zijn

100%mama

100%mama

26-06-2011 om 14:55

Pfffff

vandaag zit ik even in een dipje.....ik weet wel dat 5 dagen over tijd nou niet echt bijzonder is, maar ik heb het gevoel alsof mijn lichaam weer niet weet wat hij moet doen. Hormonen vieren hoogtij, mijn borsten staan op klappen en doen ongelooflijk veel pijn en vanochtend stond ik op met uitslag overal. Morgen maar even naar laten kijken bij de huisarts.

Sorry voor het geklaag, maar ik ben het ZO zat.....

Vic

Vic

26-06-2011 om 20:10

Het mag

Klagen mag als je zo ver over tijd gaat. Dat is gewoon ook ongelooflijk balen. Sterkte nog even, het kan nu toch echt echt niet meer lang duren.

Asa Torell

Asa Torell

26-06-2011 om 21:06

Nou en of

klaag maar lekker van je af! Dat zou ik ook doen als ik jou was, ik kan me voorstellen dat je het ontzettend zat bent zo.

100%mama

100%mama

27-06-2011 om 09:28

Thanks

dat ik eeeeeventjes mijn ei kwijt kan. Gister kanllende ruzie (om heeelemaal niets) met manlief gemaakt die ook niet meer weet hoe en wat hij mag zeggen, maar gelukkig is dat weer helemaal goed . Heb lekker even een lange wandeling gemaakt met de jongste hond en daarna was ik weer een beetje opgeladen. Morgen controle bij de gyn dus ben benieuwd! Vandaag is het in ieder geval GEEN dag om te bevallen gezien de hitte, hahahahaha, maar ja, aangezien het een indo is zal het mij niets verbazen, hihi

Massi Nissa

Massi Nissa

27-06-2011 om 13:12

He bah

Over tijd en dan met deze hitte, pfff. Zo herkenbaar dat je ook heel lichtgeraakt wordt bij die laatste loodjes. Sterkte en ik hoop eigenlijk dat je gewoon aan het bevallen bent nu - met een lekkere ventilator dichtbij.
Groetjes
Massi

Vic

Vic

27-06-2011 om 22:37

Morgen 41 weken?

Ik weet nog dat ik de controles in die laatste week heel spannend vond. Iedere keer toch de vraag of ze je door laten lopen of iets gaan doen. Ik hoop dat het morgen allemaal goed gaat bij de gyn, en nog meer dat je vannacht (of nu al?) gewoon gaat bevallen.

Asa Torell

Asa Torell

28-06-2011 om 20:15

Warm

Goh, ik begin eindelijk iets te begrijpen van die arme-zwangere-in-hete-zomer verhalen. Heb geen enkels meer! Maar ik dacht vooral aan jou vandaag 100%mama, hoe dan ook moet het wel enorm afzien voor je zijn op het moment!

Kiki

Kiki

28-06-2011 om 21:36

Bah arme 100%mama!

Ik hoop dat je huis een beetje afgekoeld is en dat je niet net als ik in Den Haag woont waar er geen onweer en geen regen is geweest en mijn huis nog steeds een stoomoven is.

Vic

Vic

28-06-2011 om 22:24

Ben je misschien al bevallen?

Biene M.

Biene M.

29-06-2011 om 09:43

Nou vic

Misschien heeft 100%mama haar kindje gisteren wel uitgezweten

Ik had gisteren en eergisteren te doen met alle zwangeren hoor! Ik hoop dat jullie enkels vandaag weer slinken tot normale proporties.

100%mama

100%mama

29-06-2011 om 11:20

Nope

en ja Kiki....ik woon zeer dichtbij .....

Helaas geen vordering de afgelopen week, nog steeds 3 cm ontsluiting en geen tekenen van beginnen. Volgens de gyn haal ik na 4x strippen drastisch de statestieken omlaag. Omdat ik nog steeds wil, ondanks alles, dat ik de bevalling een natuurlijke kans geef en de baby het gewoon nog goed doet "mag" ik doorlopen tot vlg week woensdag. Maandag een CTG in ieder geval en als hij zich dan nog niet heeft laten zien woensdag helaas toch inleiden.....ik ga heeeeel hard duimen, springen, ananas eten, lopen, kolven (ja schijnt ook te helpen en je probeert alles he, hihi) en weet ik wat meer om het laatste zetje!

Voor nu is het in ieder geval zalig weer voor de zwangere onder ons, wat was dat afzien he!

Vic

Vic

29-06-2011 om 16:08

Maandag?

Dat is wel lang ertussen zeg. Is het niet gebruikelijk om na de 41e week om de dag voor controle te gaan?

Rembrand

Rembrand

29-06-2011 om 19:31

100% mama.

Er zijn leukere manier om je tepels te stimuleren dan kolven
( en die werken minstens zo goed haha).
Succe"x" ermee.
M.

Biene M.

Biene M.

29-06-2011 om 20:32

Sterkte

Sterkte, 100%mama, met de laatste loodjes, die nu letterlijk heel zwaar zijn! Wie weet lukt het nog om er een junikindje van te maken...

Kiki

Kiki

29-06-2011 om 23:08

100%mamma o ja?

ook in Den Haag of weet je gewoon wie ik ben IRL en woon je vlakbij mij??? Er staat een smiley die ik niet kan plaatsen, hihihihi. Ik ga maar eens alle hoogzwangere in de gaten houden

Vrijdag heb ik de 20 weken echo trouwens, ben erg benieuwd!

Asa Torell

Asa Torell

29-06-2011 om 23:20

He ja

100%mama, ik duim gewoon door hoor! Dat het hem vandaag of morgen gewoon mag worden.

Regien

Regien

30-06-2011 om 02:47 Topicstarter

100% mama

De laatste loodjes wegen zwaar zeg....
Hopelijk lukt het je nog op natuurlijke wijze, ik duim voor je!!

100%mama

100%mama

30-06-2011 om 14:34

Nog even volhouden en kiki

ik woon in Zoetermeer....geen herkenning dus, maar kom vaak genoeg in Den Haag dus ga "de boel" daar in de gaten houden, heel veel plezier morgen!

Als het zo doorgaat als vandaag ga ik woensdag niet halen....baby drukt gigantisch in mijn bekken en kan niet liggen of zitten en het doet ZEER. Eigenlijk alleen stilstaan en rechtop is vol te houden, maar dat slaapt zo raar Ik heb daarom ook besloten dat als dit geen begin is ik morgen het ziekenhuis ga bellen dat dit niet te doen is met die helse pijn als dit zo blijft, maar misschien is de boel wel "bezig" nu, wie zal het zeggen!

Ik ga weer staan....

Gerdina

Gerdina

30-06-2011 om 15:02

Sterkte!

Ik hoop dat je snel "verlost" bent van deze pijn en je je kind in de armen kan sluiten!

Massi Nissa

Massi Nissa

30-06-2011 om 20:30

Ja, sterkte!

100%mama, wat naar dat je zoveel last hebt en niet eens meer kunt zitten of liggen. Ik geef je groot gelijk dat je de boel laat inleiden, zo is het toch ook geen doen meer.
Groetjes en heel veel sterkte en succes!
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.