Valeria
10-07-2026 om 07:49
Euphoria schreef op 09-07-2026 om 17:32:
[..]
Voor de huidige generatie is dit een zwaar ou
dbollige naam.
Dat vond ik ook toen mensen hun baby's Anna of Teun begonnen te noemen.
Damoontje
10-07-2026 om 07:53
MarvelousM schreef op 08-07-2026 om 12:02:hZal ook nooit het gesprek tussen twee van mijn collega's vergeten, die allebei hun kinderen vreselijk gekunstelde tokkie-namen hadden gegeven, met accenten die nergens op sloegen ( "staat gewoon mooi") (en natuurlijk groots getatoeëerd op de onderarm) , en die samen hard aan het klagen waren dat niemand ooit de namen van hun kinderen goed kon uitspreken.
Ja vreselijk dat knutselen. Ik heb eens met kleine kinderen gewerkt, moest hun namen opschrijven op een diploma. Dat was in een Oud-Zuid achtige buurt. Aan het einde van de dag was ik er helemaal klaar mee. Toen heette er eentje Willem. Ik dacht dat zal dan wel Whillem of Willemh worden of Willlem met drie L-en.
Nee het kind heette gewoon Willem, verder niks. Ik kon die Willem wel zoenen.
Damoontje
10-07-2026 om 07:58
Poezenmeisje schreef op 08-07-2026 om 14:34:
Man wilde dat zoon een internationale naam kreeg, waarvan het grootste deel van de wereldbevolking het kon uitspreken.
Volgens mij is dat wel gelukt.
Kennis had spijt dat ze haar dochter Jacqueline had genoemd. Geen doen voor een zesjarige om die naam te schrijven/stempelen.
Ik vind het wel een mooie naam.
Maar dat is een korte periode. Na een half jaar schrijven en stempelen lukt dat ook wel.
Ik snap wel dat Floortje zich Flora noemt. Ze maakt TV en als er in die korte periode dat ze ergens is steeds mensen over haar naam struikelen schiet het allemaal niet op. Flora is gewoon makkelijk.
Ik kan mijn naam een klein beetje aanpassen naar een Engelse of Spaanse variant en doe dat dan ook in het buitenland.
Damoontje
10-07-2026 om 07:59
Valeria schreef op 10-07-2026 om 07:49:
[..]
Dat vond ik ook toen mensen hun baby's Anna of Teun begonnen te noemen.
Anna en anne zijn hier nooit weg geweest. Teun is idd een hele tijd weg geweest en werd toen booming.
Schemerlampje
10-07-2026 om 08:38
FruitMoeder schreef op 08-07-2026 om 13:04:
[..]
Maar dat is toch erg. Dat je je naam moet aanpassen omdat ze het in het buitenland niet snappen. Floortje Dessing noemt zich in het buitenland steeds Flora. Dat vind echt 2 hele verschillende namen. Net als (daar komt die weer) Willem die in het buitenland doorgaat als William. Het voelt een beetje alsof mensen uit bepaalde culturen zich aanpassen zodat het voor andere makkelijker wordt en zich zelf dan maar wegcijferen. Engelsen en Fransen doen dat veel minder. Misschien moeten wij daar een voorbeeld aannemen.
Misschien heet Floortje officieel wel Flora, en is er als roepnaam Floortje van gemaakt.
Damoontje
10-07-2026 om 08:40
Ik ken ook een Noortje die veel reisde en zich Nora is gaan noemen. Daar keek niemand van op eigenlijk.