Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Ongepland zwanger


Moederkareltje schreef op 14-02-2024 om 11:04:

[..]

Zij zit ook muurvast en is al bij besluit weghalen. Dat zogenaamde hulp zoeken en praten is alleen maar om man om te praten naar haar zin. Dat weten we allemaal.

Hoe zie jij de relatie dan voor je als TO wel besluit het te houden omdat man anders van haar gaat scheiden? 

Ik denk zelf namelijk dat er uiteindelijk toch wel gescheiden gaat worden, het verschil is alleen 4 kinderen ipv 3.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 16-02-2024 om 19:25:

[..]

Hoe zie jij de relatie dan voor je als TO wel besluit het te houden omdat man anders van haar gaat scheiden?

Ik denk zelf namelijk dat er uiteindelijk toch wel gescheiden gaat worden, het verschil is alleen 4 kinderen ipv 3.

Ik zeg niet dat ze het moet houden maar wel tijd moet geven om moedergevoelens te kunnen ontwikkelen en als ze na de echo en alle positieve dingen die het kindje kan brengen nog eens nagelopen te zijn nog koud is in gevoel dan is het voor de baby niet goed om te komen. Iedere baby verdient een moeder die verliefd is op haar kind. Dus mijn advies was tijd. Abortus kan nog tot 22 weken. En gezien haar leeftijd is de kans ook steeds groter op een miskraam en heeft de natuur het zelf opgelost en was deze heisa voor niks. 

Yumi schreef op 16-02-2024 om 13:13:

[..]

Het gaat hier om abortus, dat is voor volwassenen al een lastig onderwerp, laat staan voor tieners. Uitleggen dat je gaat scheiden prima, maar de exacte reden is niet nodig.

Laat gaan en probeer het niet eens uit te leggen! Uiteraard bespreek/overleg je zo’n onderwerp niet met tieners en al zou je dit wél doen, zij kunnen het totaalplaatje niet eens overzien. Al zou het hen ‘leuk’ lijken, ook dat kun je met een korrel zout nemen.

Vraag tieners enkel een hond te nemen, maar dat zij deze zullen moeten uitlaten, dan roepen ze hardop JAAAAAAAAA. Puntje bij paaltje….juist, zijn het de ouders die deze verantwoordelijkheid nemen. Ik vind het nogal naïef om tieners met dit soort zaken op te zadelen, zeker het geven van enige beslissingsbevoegdheid.



Moederkareltje schreef op 16-02-2024 om 19:34:

[..]

Ik zeg niet dat ze het moet houden maar wel tijd moet geven om moedergevoelens te kunnen ontwikkelen en als ze na de echo en alle positieve dingen die het kindje kan brengen nog eens nagelopen te zijn nog koud is in gevoel dan is het voor de baby niet goed om te komen. Iedere baby verdient een moeder die verliefd is op haar kind. Dus mijn advies was tijd. Abortus kan nog tot 22 weken. En gezien haar leeftijd is de kans ook steeds groter op een miskraam en heeft de natuur het zelf opgelost en was deze heisa voor niks.

Geldt dit ook voor alle negatieve dingen? TO is nl aan niemand verantwoording verschuldigd in wat zij als negatief ziet, dit kan voor een ieder anders zijn. 

Zeg je nu werkelijk dat ze de natuur maar moet afwachten? Dat is een juist uitgangspunt om een kind wel/niet te laten komen? Serieus 

RoodVruchtje schreef op 16-02-2024 om 19:39:

[..]

Geldt dit ook voor alle negatieve dingen? TO is nl aan niemand verantwoording verschuldigd in wat zij als negatief ziet, dit kan voor een ieder anders zijn.

Zeg je nu werkelijk dat ze de natuur maar moet afwachten? Dat is een juist uitgangspunt om een kind wel/niet te laten komen? Serieus

Ik zeg dat ze moet wachten wat haar gevoel gaat doen of er nog moedergevoelens komen. Ik schrijf dat heel duidelijk dacht ik. Je kunt mijn boodschap uit verband rukken maar ik zeg niet dat ze alleen de natuur moet afwachten. 

RoodVruchtje schreef op 16-02-2024 om 19:39:

[..]

Geldt dit ook voor alle negatieve dingen? TO is nl aan niemand verantwoording verschuldigd in wat zij als negatief ziet, dit kan voor een ieder anders zijn.

Zeg je nu werkelijk dat ze de natuur maar moet afwachten? Dat is een juist uitgangspunt om een kind wel/niet te laten komen? Serieus

Alle negatieve dingen heeft zij al bekeken anders kwam ze niet tot de conclusie het weg te halen. Ze is zeker wel verantwoordelijk verschuldigd aan haar man. Het is ook zijn kind. 

Stayceyy_help

vraagje: wat veranderd er in jouw dagelijks leven en in het dagelijks leven van je man als je zou besluiten deze zwangerschap wél voort te zetten en uit te dragen?

Ik bedoel: hoe is jullie taakverdeling nu en in hoeverre zou deze er anders uitzien met een 4e kind? 

Ik vind het bijv nogal een verschil als de hele taakverdeling grotendeels op jouw schouders rust en hij ‘enkel’ voor het inkomen zorgt. 

Moederkareltje schreef op 16-02-2024 om 19:34:

[..]

Ik zeg niet dat ze het moet houden maar wel tijd moet geven om moedergevoelens te kunnen ontwikkelen en als ze na de echo en alle positieve dingen die het kindje kan brengen nog eens nagelopen te zijn nog koud is in gevoel dan is het voor de baby niet goed om te komen. Iedere baby verdient een moeder die verliefd is op haar kind. Dus mijn advies was tijd. Abortus kan nog tot 22 weken. En gezien haar leeftijd is de kans ook steeds groter op een miskraam en heeft de natuur het zelf opgelost en was deze heisa voor niks.

Ze heeft 3 keer de positieve dingen ervaren, én de negatieve dingen. Wachten tot 22 weken lijkt me zéér onwenselijk. Een zwangerschap niet willen omdat je gezin voor jou compleet is of omdat je het gewoon niet zit zitten is een legitieme reden. Het is niet zo dat die man zijn enige kans op kinderen wordt afgenomen door het afbreken van deze zwangerschap. 

Moederkareltje schreef op 16-02-2024 om 19:47:

[..]

Alle negatieve dingen heeft zij al bekeken anders kwam ze niet tot de conclusie het weg te halen. Ze is zeker wel verantwoordelijk verschuldigd aan haar man. Het is ook zijn kind.

Vandaar ook mijn vraag wat er voor haar en voor man zou veranderen als zij dit 4e kind zouden laten komen, misschien zijn haar redenen wel heel gegrond. Mocht man bijv enkel voor het financiële gedeelte zorgen door 5 dagen pw te werken en daarnaast verder weinig doen, dan snap ik dat het voor hem niet uitmaakt of er 1, 3 of 8 kinderen zijn. Voor haar wél!

Gebruikersnaaminvullen schreef op 16-02-2024 om 20:16:

[..]

Ze heeft 3 keer de positieve dingen ervaren, én de negatieve dingen. Wachten tot 22 weken lijkt me zéér onwenselijk. Een zwangerschap niet willen omdat je gezin voor jou compleet is of omdat je het gewoon niet zit zitten is een legitieme reden. Het is niet zo dat die man zijn enige kans op kinderen wordt afgenomen door het afbreken van deze zwangerschap.


exact, ook dit!

RoodVruchtje schreef op 16-02-2024 om 20:16:

[..]

Vandaar ook mijn vraag wat er voor haar en voor man zou veranderen als zij dit 4e kind zouden laten komen, misschien zijn haar redenen wel heel gegrond. Mocht man bijv enkel voor het financiële gedeelte zorgen door 5 dagen pw te werken en daarnaast verder weinig doen, dan snap ik dat het voor hem niet uitmaakt of er 1, 3 of 6 kinderen zijn. Voor haar wél!

Ja het zou man wel sieren om uit te zoeken hoe hij tot het gaatje kan gaan om dan zoveel mogelijk zelf te kunnen zorgen voor de baby en moeder ontlasten. 

Moederkareltje schreef op 16-02-2024 om 20:20:

[..]

Ja het zou man wel sieren om uit te zoeken hoe hij tot het gaatje kan gaan om dan zoveel mogelijk zelf te kunnen zorgen voor de baby en moeder ontlasten.

En de 3 andere kinderen zijn dan voor moeder? TO is geen draagmoeder voor het kind van haar man. Kom op zeg.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 16-02-2024 om 20:16:

[..]

Ze heeft 3 keer de positieve dingen ervaren, én de negatieve dingen. Wachten tot 22 weken lijkt me zéér onwenselijk. Een zwangerschap niet willen omdat je gezin voor jou compleet is of omdat je het gewoon niet zit zitten is een legitieme reden. Het is niet zo dat die man zijn enige kans op kinderen wordt afgenomen door het afbreken van deze zwangerschap.

Mooi gezegd.

Moederkareltje schreef op 16-02-2024 om 20:20:

[..]

Ja het zou man wel sieren om uit te zoeken hoe hij tot het gaatje kan gaan om dan zoveel mogelijk zelf te kunnen zorgen voor de baby en moeder ontlasten.

En daarom zijn vrouwen god zij dank baas in eigen buik .

Moederkareltje schreef op 16-02-2024 om 20:20:

[..]

Ja het zou man wel sieren om uit te zoeken hoe hij tot het gaatje kan gaan om dan zoveel mogelijk zelf te kunnen zorgen voor de baby en moeder ontlasten.

Huh? Jij vindt dat moeders sowieso meer zorgtaken hebben dan vaders of lees ik het verkeerd?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.