Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Ongepland zwanger


Gebruikersnaaminvullen schreef op 16-02-2024 om 20:16:

[..]

Ze heeft 3 keer de positieve dingen ervaren, én de negatieve dingen. Wachten tot 22 weken lijkt me zéér onwenselijk. Een zwangerschap niet willen omdat je gezin voor jou compleet is of omdat je het gewoon niet zit zitten is een legitieme reden. Het is niet zo dat die man zijn enige kans op kinderen wordt afgenomen door het afbreken van deze zwangerschap.

Dit, goed gezegd. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 16-02-2024 om 20:21:

[..]

En de 3 andere kinderen zijn dan voor moeder? TO is geen draagmoeder voor het kind van haar man. Kom op zeg.

Dat zeg ik toch ook niet. Om haar tegemoet te komen kunnen ze het daar toch over hebben over de zorg en verdeling. Dat hij meer handen uitsteekt als daar een bezwaar zit. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 16-02-2024 om 20:21:

[..]

En de 3 andere kinderen zijn dan voor moeder? TO is geen draagmoeder voor het kind van haar man. Kom op zeg.

En dit. 

Het is heel verdrietig en pijnlijk allemaal voor beide partijen. Ik hoop voor ze dat ze er uitkomen.

sommige mensen begrijpen mij volgens mij expres verkeerd. Conclusies trekken, dingen uit verband rukken. Maargoed mijn tips zijn dan ook voor stacy. Ik ga mij niet meer verdedigen. 

Moederkareltje schreef op 16-02-2024 om 20:32:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet. Om haar tegemoet te komen kunnen ze het daar toch over hebben over de zorg en verdeling. Dat hij meer handen uitsteekt als daar een bezwaar zit.

Alsof daar na 3 kinderen nog enige verbetering in zou zitten (als dit al 1 vd kopzorgen van TO is natuurlijk)? Als hij dit nog nooit uit zichzelf heeft gedaan bij die andere 3, dan zou ik hem sowieso al niet op zijn woord vertrouwen bij een 4e méér dan 10 jaar later!

Moederkareltje schreef op 16-02-2024 om 20:34:

sommige mensen begrijpen mij volgens mij expres verkeerd. Conclusies trekken, dingen uit verband rukken. Maargoed mijn tips zijn dan ook voor stacy. Ik ga mij niet meer verdedigen.

Ik begrijp jou helemaal niet expres verkeerd, vandaar ook mijn vraag of jij sowieso al vindt dat vrouwen meer zorgtaken hebben dan vaders?

RoodVruchtje schreef op 16-02-2024 om 20:52:

[..]

Ik begrijp jou helemaal niet expres verkeerd, vandaar ook mijn vraag of jij sowieso al vindt dat vrouwen meer zorgtaken hebben dan vaders?

Dat is een feit uit de praktijk dat vrouwen meer zorgen dan mannen. Dat heb ik niet bedacht.  En wat ik daarvan vind, ik vind dat zelf prima, bij mij thuis is het zo verdeeld waar beide blij mee zijn. Daar gaat het uiteindelijk om. Het interesseert mij verder niet of bij een ander thuis de vrouw, de man of ze allebei precies de helft doen. 

Moederkareltje schreef op 16-02-2024 om 21:01:

[..]

Dat is een feit uit de praktijk dat vrouwen meer zorgen dan mannen. Dat heb ik niet bedacht. En wat ik daarvan vind, ik vind dat zelf prima, bij mij thuis is het zo verdeeld waar beide blij mee zijn. Daar gaat het uiteindelijk om. Het interesseert mij verder niet of bij een ander thuis de vrouw, de man of ze allebei precies de helft doen.

Ik vroeg ook niet om feiten, maar of JIJ dat vond, ja dus.


je projecteert nl nogal in je reacties en daar is TO niet zo mee geholpen zo lang niemand weet hoe de taakverdeling bij haar thuis geregeld is.

Moederkareltje schreef op 16-02-2024 om 20:34:

sommige mensen begrijpen mij volgens mij expres verkeerd. Conclusies trekken, dingen uit verband rukken. Maargoed mijn tips zijn dan ook voor stacy. Ik ga mij niet meer verdedigen.

Ik vind vooral de suggestie dat TO tot 22 weken zwangerschap kan afwachten hoe haar gevoel zich ontwikkeld nogal bijzonder & onrealistisch.

Elpisto schreef op 15-02-2024 om 11:50:

[..]

Ik zie je dat nu steeds aanhalen, maar een vrouw die zegt: " Joh, ik wil er graag met je uit komen, laten we hulp zoeken. Maar dat je het alvast even weet: Die abortus gaat door!".

Dat vindt jij dan vallen onder een mooie open houding? Of hoe moet ik dat zien? Dat is toch net zo goed de hakken in het zand zetten?

Ja, dat vind ik vallen onder een open houding. Zij geeft duidelijk aan een abortus te willen, maar open te staan voor hulpverlening. 

Hulpverlening staat niet gelijk aan ja-knikkerij. Hulpverlening is bedoeld je na te laten denken. Daarmee gaat TO akkoord met het uitdiepen van haar gevoelens. 

Man weigert. Man weigert TO's gevoelens aan te horen. Man weigert hulp waarbij hij moet gaan nadenken over zijn eigen denkwijze. 

Verder hoop ik van harte dat ze inmiddels zijn gaan praten met elkaar. 

Moederkareltje schreef op 16-02-2024 om 20:32:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet. Om haar tegemoet te komen kunnen ze het daar toch over hebben over de zorg en verdeling. Dat hij meer handen uitsteekt als daar een bezwaar zit.

Het gaat niet om de aanschaf van een huisdier wat een kind moet gaan verzorgen omdat die dat beestje zo graag wil. Echt, gewoon jouw gedachten dat de vrouw de man tegemoet kan komen als man meer zorgtaken op zich neemt.  En als die man het maar even volhoudt, bij wie denk je dan dat die zorgtaken terechtkomen? 

Een huisdier kun je in dat geval nog herplaatsen, aan een kind zit je vast.

EnglishmaninNewYork schreef op 16-02-2024 om 21:28:

[..]

Ik vind vooral de suggestie dat TO tot 22 weken zwangerschap kan afwachten hoe haar gevoel zich ontwikkeld nogal bijzonder & onrealistisch.

Nee hoor wachten tot 22 weken zou ik ook niet aanraden, tot de echo zei ik en een termijn echo is meestal rond 11, 12 weken. We verschillen van mening. Ik vaar liever op gevoel dan ratio in deze zaken. 

RoodVruchtje schreef op 16-02-2024 om 21:07:

[..]

Ik vroeg ook niet om feiten, maar of JIJ dat vond, ja dus.


je projecteert nl nogal in je reacties en daar is TO niet zo mee geholpen zo lang niemand weet hoe de taakverdeling bij haar thuis geregeld is.

Ik ga meestal voor het gemak in beginsel uit van de situatie die het meest voorkomt, dus dat de meeste vrouwen meer zorgtaken hebben dan mannen, dat de meeste mensen een hetero relatie hebben, de meeste kinderen gezond zijn en de meeste mensen een dak boven hun hoofd hebben. Als mijn tips niet van toepassing zijn kan stacey het natuurlijk meteen ene oor in andere oor uit laten gaan. Dat zal ze zelf ook wel begrijpen. 

RoodVruchtje schreef op 16-02-2024 om 19:35:

[..]

Laat gaan en probeer het niet eens uit te leggen! Uiteraard bespreek/overleg je zo’n onderwerp niet met tieners en al zou je dit wél doen, zij kunnen het totaalplaatje niet eens overzien. Al zou het hen ‘leuk’ lijken, ook dat kun je met een korrel zout nemen.

Vraag tieners enkel een hond te nemen, maar dat zij deze zullen moeten uitlaten, dan roepen ze hardop JAAAAAAAAA. Puntje bij paaltje….juist, zijn het de ouders die deze verantwoordelijkheid nemen. Ik vind het nogal naïef om tieners met dit soort zaken op te zadelen, zeker het geven van enige beslissingsbevoegdheid.



Waar zeg ik dat de tieners een stem in dit vraagstuk hebben? Het minste wat je kunt doen is wel gewoon eerlijk zijn over het hoe en waarom  en je tieners hun eigen mening te laten vormen. Of lijkt je ze geheel onwetend laten met de mogelijkheid dat ze er later toch achterkomen je beter passend

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.