Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -


Ik ben onlangs moeder geworden. Wij kregen ook best veel opmerkingen. Echt meerdere keren of het gepland was. We zijn nog niet zo lang bij elkaar denk dat mensen daarom dachten dat ongelukje was ofzo.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

13-09-2022 om 11:43

Rozi schreef op 13-09-2022 om 10:49:

Ik ben onlangs moeder geworden. Wij kregen ook best veel opmerkingen. Echt meerdere keren of het gepland was. We zijn nog niet zo lang bij elkaar denk dat mensen daarom dachten dat ongelukje was ofzo.

Dit verklaart waarschijnlijk wel de houding van je schoonouders.

Rozi schreef op 13-09-2022 om 10:49:

Ik ben onlangs moeder geworden. Wij kregen ook best veel opmerkingen. Echt meerdere keren of het gepland was. We zijn nog niet zo lang bij elkaar denk dat mensen daarom dachten dat ongelukje was ofzo.

Vervelend is dat. Ik merk ook dat mensen soms erg ongepaste vragen stellen. Terwijl het voor de meeste mensen gewoon heel privé is.

Yvaine schreef op 13-09-2022 om 10:22:

[..]

Ja, dat hoop ik ook. Maar ik weet ook dat je jezelf gek kan maken met focussen op symptomen of dingen die net iets anders zijn dan andere maanden.

Ja dat weet ik maar al te goed. Bij de eerste dacht ik elke maand iets te voelen. De maand dat ik zwanger was voelde ik niks, maar wist ik zeker dat ik zwanger was. Nu sta ik er een stuk relaxter in en focus mij niet op de kwaaltjes. Eén keer echt overtuigd geweest dat ik zwanger was zonder kwaaltjes en toen had ik een vaag positieve test en vervolgens kwam mijn menstruatie opzetten. Ik ga er dus vanuit dat ik het diep van binnen zeker ga weten als het zover is.

Battle-Royale schreef op 13-09-2022 om 11:43:

[..]

Dit verklaart waarschijnlijk wel de houding van je schoonouders.

Hoe bedoel je? 

Leefmee

Leefmee

13-09-2022 om 22:34 Topicstarter

Yvaine schreef op 12-09-2022 om 19:55:

Morgen de eerste afspraak met de verloskundige. Ik vind het wel spannend moet ik zeggen. Ze gaan dan ook gelijk een echo maken geloof ik, ook al is het dan pas 8 weken en een paar dagen.

En, hoe was je eerste afspraak? Een echo gehad neem ik aan? 

Leefmee schreef op 13-09-2022 om 22:34:

[..]

En, hoe was je eerste afspraak? Een echo gehad neem ik aan?

Prima eigenlijk. Erg fijne verloskundige, we hadden beiden wel een klik met haar. Ze kwam kundig over en gaf een hele hoop informatie en een hele berg foldertjes 😁 dus tot aan de volgende afspraak heb ik wat te doen. De echo was heel leuk om te zien, ik had niet verwacht dat je het al zo duidelijk zou kunnen zien maar je zag echt een hoofdje, rompje en ledematen, en een mooi knipperend hartje. Het is nog steeds erg pril, pas 8 weken en een paar dagen ,maar langzaamaan begint het iets in te dalen. We hebben het nu ook tegen de ouders vertelt, die waren door het dolle. Aan oppas geen gebrek zo te horen 😁

Yvaine schreef op 14-09-2022 om 07:32:

[..]

Prima eigenlijk. Erg fijne verloskundige, we hadden beiden wel een klik met haar. Ze kwam kundig over en gaf een hele hoop informatie en een hele berg foldertjes 😁 dus tot aan de volgende afspraak heb ik wat te doen. De echo was heel leuk om te zien, ik had niet verwacht dat je het al zo duidelijk zou kunnen zien maar je zag echt een hoofdje, rompje en ledematen, en een mooi knipperend hartje. Het is nog steeds erg pril, pas 8 weken en een paar dagen ,maar langzaamaan begint het iets in te dalen. We hebben het nu ook tegen de ouders vertelt, die waren door het dolle. Aan oppas geen gebrek zo te horen 😁

Wat fijn!

Leefmee

Leefmee

14-09-2022 om 08:09 Topicstarter

Yvaine schreef op 14-09-2022 om 07:32:

[..]

Prima eigenlijk. Erg fijne verloskundige, we hadden beiden wel een klik met haar. Ze kwam kundig over en gaf een hele hoop informatie en een hele berg foldertjes 😁 dus tot aan de volgende afspraak heb ik wat te doen. De echo was heel leuk om te zien, ik had niet verwacht dat je het al zo duidelijk zou kunnen zien maar je zag echt een hoofdje, rompje en ledematen, en een mooi knipperend hartje. Het is nog steeds erg pril, pas 8 weken en een paar dagen ,maar langzaamaan begint het iets in te dalen. We hebben het nu ook tegen de ouders vertelt, die waren door het dolle. Aan oppas geen gebrek zo te horen 😁

Ah wat fijn allemaal. Snap dat het even moet landen. En hoe voel je je? 

Leefmee schreef op 14-09-2022 om 08:09:

[..]

Ah wat fijn allemaal. Snap dat het even moet landen. En hoe voel je je?

Dankjewel. Wel goed hoor, ik ben alleen erg moe. En voel me een beetje wazig. Maar met op tijd naar bed gaan gaat het prima tot nu toe.

Leefmee

Leefmee

14-09-2022 om 19:26 Topicstarter

Yvaine schreef op 14-09-2022 om 10:08:

[..]

Dankjewel. Wel goed hoor, ik ben alleen erg moe. En voel me een beetje wazig. Maar met op tijd naar bed gaan gaat het prima tot nu toe.

Snap het. Ik weet nog wel hoe die eerste weken waren idd wazig haha..

Leefmee

Leefmee

14-09-2022 om 19:33 Topicstarter

Leefmee schreef op 14-09-2022 om 19:26:

[..]

Snap het. Ik weet nog wel hoe die eerste weken waren idd wazig haha..

Leefmee schreef op 14-09-2022 om 19:26:

[..]

Snap het. Ik weet nog wel hoe die eerste weken waren idd wazig haha..

Ik heb je nog even een persoonlijk berichtje gestuurd. 

Hoe wisten jullie wanneer het het juiste moment was om te stoppen met anti conceptie? Hoe voelde jou kinderwens? 

Proficiat!

Dierenvriend97 schreef op 19-09-2022 om 14:05:

Hoe wisten jullie wanneer het het juiste moment was om te stoppen met anti conceptie? Hoe voelde jou kinderwens?

Ik denk dat het bij mij nu zo ver is voor de 2e. Dochter is nu 4 en ik merk dat ik nog niet klaar wil zijn met kleine kinderen. Heel gek, verder niet uit te leggen gevoel is dat. Ik wil er nog een kleintje bij. Zo simpel voelt het nu voor mij. Met alle mitsen en maren die ik erbij kan bedenken. Er is nu ruimte voor. 

Eerste kinderwens was er al heel lang en heel sterk: Ik wilde mama worden. Linksom of rechtsom: Ik wilde mama worden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.