Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -


welkom Marielaveau (leuke nickname) . Heb je ooit ovulatietesten gehad? Het kan de moeite waard zijn om een of 2 cycli uit te proberen (ik heb vorige zwangerschap een giga stapel cheapies gekocht op internet). Ik begreep dat sommige vrouwen een korte fase na de ovulatie hebben, waardoor de bevruchting wel gebeurd maar er niet genoeg tijd is voor innesteling. 

Wat vervelend dat de gyn zo ver weg is. Is er ook een ziekenhuis dichterbij? Veel ziekenhuizen hebben sinds Covid ook de mogelijkheid voor een videoconsult. Werkt niet voor alles maar scheelt wel tripjes op en neer. 

Goed ik hoop gewoon dat we beide 6 gooien komende maanden en dat er helemaal geen medisch gezien nodig is. 

@Jillz ga ik ook naar kijken, 
klopt, 
ja soms heb ik periodes dat het idd als een moetje voelt en dat je iedere keer denkt zal het nu wel raak zijn?
probeer het wel leuk te houden, maar vaak na de vruchtbare denk ik wel is heeft toch geen zin meer waarom zou ik gemeenschap hebben

@ Neweve thanks😀

nah met de auto ben je er binnen een kwartier maar ik heb nog geen rijbewijs dus met het ov is het 55 min tot een uur.
helaas waren ze enige met de minst langste wachtlijst en volgens mijn moeder is het een goed ziekenhuis  een oud collega is daar succesvol zwanger geworden.

ja paar keer geprobeerd van clearblue tot kruidvat pas met die van de action wist ik mijn eisprong te vinden.
vond het erg slopend en soms vergat ik het kon alleen thuis testen en gezien ik bijna altijd pas na 1900 thuis ben.
mijn nicht had idd een korte fase na de ovulatie, ze heeft uiteindelijk wel 2 kinderen gekregen, maar het was nogal frusterend.

dat hoop ik ook vriendin die ook bezig is zei laatst, ooit wanneer we onze kinderen hebben zullen we er om lachen marie  tot dat we voor nr 2 gaan 

Masatu wat zou dat even omschakelen voor jullie zijn. 
Snap wel dat je nu bij de echo's even een extra check wilt. Hadden jullie al wat spulletjes voor een meisje gekocht?

Afrodite5 wat fijn dat je het gevoel hebt dat het allemaal goed komt. Hopelijk kan je hierdoor ook wat meer ontspannen.
Gelukkig dat jullie al zo snel een afspraak konden hebben met de geneticus. 

Marielaveau welkom! 
Jullie zijn ook al lang bezig. Fijn dat er nu verder gekeken gaat worden. Z'n onderzoek stelt voor je vriend niet veel voor. 
Wel vervelend dat de gynaecoloog zo lastig te bereiken is maar. Maar hopelijk hoef je er niet vaak meer te komen.

Ik heb de medicatie voor deze ronde er weer opzitten. Hopelijk eind deze week een ovulatie. Tot nu gelukkig een stuk minder last van de medicatie. Hopelijk blijft dat ook zo. 

afrodite05 schreef op 13-01-2023 om 16:41:

Yvaine, hebben jullie de aankopen al opgehaald? En was jij degene die niet had gecheckt of de kinderwagen wel in de auto past? In dat geval hoop ik maar dat het past Zou toch zonde zijn... Hoewel je hem dan misschien nog terug kan brengen.

Ja, dat klopt We weten nog steeds niet of hij past. Ik ga er maar gewoon van uit van wel, en anders hopen we dat de winkel even meedenkt. We hebben nog niet alle aankopen binnen, aankomende vrijdag komen ze het wiegje brengen en ledikantje. Wat doet de rest eigenlijk, laten jullie de baby op je eigen slaapkamer slapen? Ik wilde eerst een co-sleeper maar vond ze zo groot en niet hoog genoeg (we hebben een hoog bed). Dus nu voor een wiegje gegaan wat wel goed naast het bed past. 

Welkom Marielaveau, hopelijk heb je binnenkort een positieve test. Wij zijn bijna 5 jaar geleden gestopt met anticonceptie, toen eerst een tijd wel goed opgelet om niet tijdens de vruchtbare periode iets te doen. Maar de laatste drie jaar wilden we graag een kindje. Bij ons duurde het dus ook best een poos. Boven een bepaalde leeftijd neemt de kans toch wel snel af, ook zonder medische oorzaak. Wij zijn overigens niet naar een arts geweest dus of er echt geen medische oorzaak is bij ons weet ik niet. 

Spannend, Bailey! Gaan ze ook nu weer bloed afnemen om te checken of je een ovulatie hebt gehad? Mijn duimen draaien in elk geval weer!

Neweve hoe is het met jou?

Over het slapen: wij hebben een mozesmand als wieg, een ouwetje waar ik zelf ook in heb gelegen, wel met nieuwe bekleding. We hebben er alleen geen standaard bij, dus ofwel bij het uitzoeken van een badje een standaard zoeken waar deze mand ook op past, anders pakken we een simpel tafeltje om de mand op te zetten. De bedoeling is om die mand voor de eerste periode te gebruiken en dan in onze slaapkamer, aan mijn kant (meeste ruimte en meest logisch ivm hopelijk borstvoeding). Hoe lang we dit gaan doen, weet ik eigenlijk nog niet. Aan de ene kant ben ik voorstander van snel naar eigen kamer, maar niet al te veel gedoe in de nacht klinkt ook wel prima... Ik denk dat we het gewoon aankijken, hoe is de baby, wat vinden wij uiteindelijk prettig etc. 

Ledikantje is voor op de babykamer, daar wil ik niet mee slepen. We moeten nog wel op zoek naar matrasjes, zowel voor de mand als voor het ledikant. 

Ik heb trouwens ergens de tip gelezen om een mand/bak met verschoonspullen mee te nemen naar beneden, zodat je na de bevalling terwijl je mogelijk niet fit bent niet elke keer de trap op en af hoeft. Dat lijkt mij wel een nuttige tip. Die tas kan dan in de nacht ook naast ons bed. 

Dat is zeker een nuttige tip Afrodite, die moet ik opschrijven. Wij hebben boven geen toilet. Dat hebben de vorige bewoners laten verwijderen 🙄 Dus ik denk dat ik sowieso veel bekenden zal bivakkeren. Zo’n Mozesmandje klinkt wel heel leuk. Daar kunnen ze best wat maanden in volgens mij. Ik heb ook geen idee hoe lang wij de baby in het wiegje laten slapen.

Ik zit nu te wachten in het ziekenhuis. Ik moet een suikertest doen, en dan moet je dus twee uur wachten totdat je weer bloed mag prikken. En in die twee uur mag je niets doen. Ik ben mijn boek vergeten dus dat wordt twee uur forummen.

Nee ze gaan nu geen bloed meer afnemen. Moet bellen bij een positieve test of wanneer mijn cyclus toch weer (te) lang is. En anders over 6 maanden weer een afspraak. 

Wij hadden een cosleeper bij ons op de kamer. Maar zoon besloot alleen af en toe te slapen als hij bij ons in bed lag. Met 5 maanden is hij naar z'n eigen kamer gegaan. Ik sliep niet door zijn geluidjes en hij sliep slecht door ons. 

Volgens mij (weet het niet zeker!) passen kindjes langer in een cosleeper als in een wiegje. Wat ik ook handig vond was dat de cosleeper ingeklapt kan worden. We hebben hem 2keer meegenomen met een weekend weg. 

Wij hebben heel lang het verschoonkussen samen met een stapel luiers, doekjes enzo meegenomen naar beneden. En als we gingen slapen dan namen we hem mee naar onze kamer. Je leest ook wel veel de tip om een extra verschoonkussen te kopen voor beneden. Dat vonden wij dan niet echt nodig. 

Z'n suiker test schijnt vervelend te zijn Yvaine. Wel flink balen dat je 2 uur moet wachten en je je boek bent vergeten. Geen idee hoe het werkt maar mag je ook geen tijdschrift even snel kopen? Of hebben ze niks op de afdeling liggen die iemand even kan komen brengen? 

@bailey dat is inderdaad wel een voordeel van een cosleeper, het inklappen. Wij hebben helaas niet zoveel ruimte naast het bed dus dan zou hij al haast aan het voeteneinde moeten staan.

Tot nu toe valt de suikertest mij alles mee. Ik heb inderdaad even een tijdschrift gehaald, zometeen nog één keertje bloed prikken en dan kan ik ontbijten. De kleine is wel helemaal hyper volgens mij van het suikerdrankje.

Fijn dat de test meevalt, Yvaine, ik heb er ook vervelende dingen over gelezen qua misselijk worden etc. Wel grappig dat de kleine aan het stuiteren is.

Oh en wat raar van die wc weghalen boven! Een wc boven is voor mij juist een pluspunt, of misschien wel een eis bij het kopen van een huis. Ik denk dat ik als verschoningskit gewoon een van die shoppers ga gebruiken van die Woezel en Pip (via Etos gekregen en bij nog een winkel). Ik word nu al gek van die figuurtjes overal, ken ze niet eens maar zie ze continu 

Misschien nog een tip om de tijd te doden als je je tijdschrift zat bent: bij Mamaloes.nl is uitverkoop. Ik heb daar net wat basics besteld (verschoonkussen, starterspakket hydrofielen, muziekdoosje - op hoop van zegen dat dit wel een goede/leuke is). 

Bailey26 schreef op 16-01-2023 om 07:11:

Masatu wat zou dat even omschakelen voor jullie zijn.
Snap wel dat je nu bij de echo's even een extra check wilt. Hadden jullie al wat spulletjes voor een meisje gekocht?

Nee, eigenlijk niet. Alleen een babybadje opgehaald van marktplaats met roze hoeken (Stokke Flexi Bath). Niet echt storend, en voor nu vinden we het eigenlijk ook wel grappig. Misschien denk ik er over een paar weken anders over, maar dan vind ik wel weer een andere

Bailey, gebruik je dan nu ook ovulatietesten om te testen of je een ovulatie hebt? Of geloof je dat het wel goed zit?

Qua slapen hebben wij een ledikantje voor op de kamer en een cosleeper voor op onze slaapkamer. Co-sleeper lijkt mij zelf erg fijn ivm voeden / wakker worden 's nachts, maar ik weet ook wel van vrienden die hun kindje zo snel mogelijk naar de babykamer hebben 'verbannen' ivm elkaar wakker houden. Logeerbed komt op de babykamer te staan, dus we kunnen daar ook nog mee afwisselen en zo toch naast de baby slapen.

Voor een nachtje onderweg lijkt de kinderwagenbak prima in het begin (die schijnt er ook voor geschikt te zijn), en verder denk ik dat de baby in het begin toch wel slaapt waar wij zijn.. in een babynestje, in de box of wandelwagen oid. Maar we gaan het meemaken  

Sterkte met de bloedtest, Yvaine! Krijg je straks direct het resultaat te horen? En ik heb het dan wellicht even gemist, maar is er een vermoeden van zwangerschapsdiabeters?

Goede tip van MamaLoes, misschien ook nog eens rondkijken.

Oh, en nog over dat aankleedkussen/luiers/doekjes etc. extra kopen / meeslepen: ik weet eigenlijk niet beter dan dat vrienden met baby's gewoon hun baby op de eettafel / bank verschonen, met evt. een hydrofiel eronder. Dus beneden alleen een bakje/tas hebben met daarin wat luiers, doekjes en hydrofiel/spuugdoekjes. En dat ook niet perse 'heen en weer' slepen, maar gewoon overal een voorraadje hebben liggen en dat om de zoveel tijd weer even aanvullen.

Fijn dat de test meevalt. Hopelijk hoef je ook niet te lang op de uitslag te wachten Yvaine. 

Verschonen op de bank kan natuurlijk ook. Vond zelf op de eettafel te hard zonder verschoonkussen.
En nog een tip voor de dames die een jongetje krijgen. Pas op voor het plassen tijdens het verschonen. Dat kan alle kanten opgaan  . Wij deden vaak eerst even een nat doekje tussen de luier zodat ze plassen als de luier nog om is. 
Is een beetje jammer als je na het verschonen je bank of muur ook moet poetsen. 

Ik ga wel gebruik maken van Ovulatietesten. Denk dat ik daar morgen mee ga beginnen. Vind het wel fijn om zeker te weten dat ik een eisprong heb gehad. 

Bailey26 schreef op 16-01-2023 om 10:36:
(..)

Verschonen op de bank kan natuurlijk ook. Vond zelf op de eettafel te hard zonder verschoonkussen.
En nog een tip voor de dames die een jongetje krijgen. Pas op voor het plassen tijdens het verschonen. Dat kan alle kanten opgaan . Wij deden vaak eerst even een nat doekje tussen de luier zodat ze plassen als de luier nog om is.
Is een beetje jammer als je na het verschonen je bank of muur ook moet poetsen.

(...)

Huh, ik geloof dat ik het niet snap. Bedoel je dan luier openmaken, nat doekje erop, luier weer dicht, dan even wachten en dan pas verschonen? Wat voor doekje gebruikte je dan, een vochtig billendoekje (wegwerp, maar lijkt me koud, hoewel dat het plassen misschien juist beter triggert) of een nat spuugdoekje (kan warmer, maar extra was) ofzo?

Wat jij zegt Masatu over overal een stapeltje luiers/doekjes en hydrofiel hebben liggen is natuurlijk ook goed mogelijk. En op tafel verschonen gaat hem hier niet worden (nogal breekbare lamp hangt dan in de weg denk ik), maar op de bank op een hydrofiel is ook prima inderdaad. 

afrodite05 schreef op 16-01-2023 om 11:43:

[..]

Huh, ik geloof dat ik het niet snap. Bedoel je dan luier openmaken, nat doekje erop, luier weer dicht, dan even wachten en dan pas verschonen? Wat voor doekje gebruikte je dan, een vochtig billendoekje. 

Ja dit dus!  Doekje even tussen de luier en dan even paar tellen wachten. 

Is idd wel koud maar dat is een warme luier afdoen ook voor de kleintjes. 

Marielaveau schreef op 15-01-2023 om 23:19:

dat hoop ik ook vriendin die ook bezig is zei laatst, ooit wanneer we onze kinderen hebben zullen we er om lachen marie tot dat we voor nr 2 gaan

Haha dat dus. Ik dacht ik sta er nu vast veel relaxter in, niet dus

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.