Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Wat leuk om zoveel bekende en nieuwe namen te zien. Ik heb dezelfde naam maar een nieuwe avatar (werd ook wel eens tijd).

hier nu 38+4 weken zwanger van de 1e en we weten ook nog niet wat we krijgen. 

Hier af en toe een harde buik, vandaag zelfs 2 maar verder nog geen voortekenen. Ik denk nog steeds dat ik overtijd ga maar we weten het niet (en dat voelt voor de planner in mij nog steeds een beetje raar). 

Phlora

Phlora

09-07-2021 om 22:32 Topicstarter

Jezus wat irritant ik heb een heel verhaal getypt zonder linkjes, krijg ik telkens foutmelding dat ik geen linkjes mag plaatsen tot ik 10 berichten heb getypt.

Phlora

Phlora

09-07-2021 om 22:32 Topicstarter

Oh ik hoef er nog maar 1 zie ik. Bij dezen mijn 10e post 

Phlora

Phlora

09-07-2021 om 22:32 Topicstarter

Hier heeel veel harde buiken maar dat is al weken. Ik maak me er eigenlijk niet zo druk om wanneer ze komt, ik heb nog niet dat "ik ben er helemaal klaar mee" gevoel. Zit nu ergens tussen 37+4 en 38+2 (was niet goed te meten bij mij). Nu de verbouwing een heel eind klaar is en alles klaar staat voor ons kleine kuiken ben ik een stuk meer ontspannen en geniet ik volop van het mooie weer en de draaiingen in m'n buik.
Vandaag heerlijk weer wezen zwangerschapszwemmen, dit was de vierde keer, leuk clubje is het. De andere meiden zijn wel een stuk minder ver, meeste pas 20 weken, dus nog even te gaan.Ik ga het wel echt heel erg missen als ik straks bevallen ben. Het water is lekker warm, we doen wat oefeningen en daarna zet ze een soort sauna/massage salon muziek op en mogen we dobberen en zen worden. Is echt heerlijk en aangezien ik hopelijk in bad ga bevallen, helpt het me goed ontspannen.

Lapjeskat, idd lief van je vent, de mijne is ook al langsgereden om de juiste ingang en parkeerplek te vinden haha, heel groot ziekenhuis.

Man is vanavond met vrienden uiteten op zo'n drie kwartier afstand, toen ie wegging: "Niet stiekem gaan bevallen he?!"

Oké gister nog een gezellige avond gehad, onverwacht uit eten voor de verjaardag van mijn zusje. Die is vandaag jarig. Nog voor de grap gezegd dat ik alleen echt vandaag niet mag bevallen, zou ze oprecht niet leuk vinden..

Wat denk je? Half 3 vliezen gebroken, echt met een plons. Nu sinds een uurtje weeen.. Ben benieuwd, straks maar een keer de verloskundige bellen. Ze komen nu vrij kort op elkaar.

Phlora

Phlora

10-07-2021 om 06:09 Topicstarter

Zet m op Firsttimemom, ik wens je een prachtige bevalling waar je van kan genieten, en no worries, bij een eerste kan het na het breken van de vliezen blijkbaar nog met gemak 24u duren, dus wie weet wordt zijn/haar geboortedag zondag

Dankjewel! Ik vind het zo dubbel, aan de ene kant denk ik laat nu maar komen en aan de andere kant kan ik het nu nog makkelijk volhouden en denk ik doe dan maar net na middennacht haha. 

Als alles maar gewoon goed gaat, en onze zoon gezond is. Dat is het belangrijkste!

firsttimemom schreef op 10-07-2021 om 05:37:

Oké gister nog een gezellige avond gehad, onverwacht uit eten voor de verjaardag van mijn zusje. Die is vandaag jarig. Nog voor de grap gezegd dat ik alleen echt vandaag niet mag bevallen, zou ze oprecht niet leuk vinden..

Wat denk je? Half 3 vliezen gebroken, echt met een plons. Nu sinds een uurtje weeen.. Ben benieuwd, straks maar een keer de verloskundige bellen. Ze komen nu vrij kort op elkaar.

Wow! Zet hem op! Was het slijmverlies toch voorwerk! Straks heb je je zoontje in je armen ♥️

Firsttimemom, wat spannend! Het kan lang duren inderdaad, maar mijn eerste was er juist best snel. Veel succes!! Zet hem op!

hier nog geen tekenen. Nu 38+1, dus het kan ook nog een paar weken duren. (Zoon was te vroeg, dus stiekem hoop ik dochter ook)

Oh succes firsttimemom. Zet m op 

Leuk zo'n topic! Op Viva schreef ik niet mee, maar was ik wel een stille meelezer. Ik ben uitgerekend op 31 juli, dus vandaag precies 37 weken. Dit wordt ons tweede kind. 

Heel veel succes firsttimemom! 

Heel spannend firsttimemom! 

Wat klinkt het zwemmen fijn Phlora! Dat was hier in de omgeving nu allemaal niet.

Ik heb ook al een zoontje van 1,5. Hij was 4 weken te vroeg, dus ik had ergens wel de hoop dat deze langer dan 37/38 weken zou blijven zitten, maar nu ik op 39+1 zit ben ik er wel flink klaar mee. Komt ook omdat ik al een hele tijd veel last van mijn rug en bekken heb en daardoor totaal niet mobiel meer ben. Ik heb al wel een hele tijd voorweeën en ook wel tussendoor echte weeën (dinsdag nog in het ziekenhuis geweest maar het zakte helaas weer af), maar het zet allemaal nog niet door. Ik zit wel door de weeën van dinsdag nu op zo'n 3cm ontsluiting, maar ja, om verder te komen heb je wel weer echte weeën nodig. Toch gebeurt er sinds dinsdag wel echt veel. Veel harde buiken, slijmprop verloren en ook wel regelmatig pijn, alleen de pijnen zijn niet sterk genoeg, het is allemaal nog te doen.

Ik ben sinds 1,5 week onder controle in het ziekenhuis vanwege medicatie voor hoge bloeddruk. Baal ik wel een beetje van, want nu moeten we zelf de stap nemen om naar het ziekenhuis te gaan ipv dat de verloskundige eerst bij ons thuis komt. Maakt me dan ergens toch onzeker, zeker omdat het dinsdag niet doorzette en dus niet ver genoeg was. 

Wij krijgen trouwens ook weer een zoontje! Tot de 20-wekenecho hadden we dat niet verwacht, omdat deze zwangerschap zó anders is dan de vorige. Inmiddels heeft hij zo vaak op echo's laten zien dat het echt wel klopt hahah. Zijn hoofd wilde hij maar niet laten zien, maar preuts is hij niet 

Pinguin: Oef, dat klinkt best zwaar, al echte weeën hebben gehad, ook ontsluiting maar dat het dan dagenlang niet doorzet. En ook jammer dat je niet rustig thuis kan opstarten onder begeleiding van je verloskundige. Ik wens je een spoedige bevalling toe!

firsttimemom: al babynieuws? Ik ben niet nieuwsgierig verder  

Hier vandaag 39 weken. Van mij mag het gebeuren! Helaas nog steeds geen serieuze voortekenen, op af en toe wat kramp na. Wij krijgen ook een zoon trouwens, met volgens de laatste echo bij 35 weken een goede bos haar op zijn hoofd.

Oh pinguïn, dat klinkt allemaal niet zo fijn. En erg vermoeiend zo voor je, lichamelijke en denk ook wel geestelijk. Leuk dat jullie ook al een zoontje hebben, kun je nog genoeg rust pakken? Al met al klinkt het alsof jij de volgende bent.

Hier is peuter enorm verkouden, met hoesten dus ben bang dat hij morgen en dinsdag niet naar de opvang kan. Baal er van. Hij wil momenteel alleen maar buiten spelen en fietsen, nou daar kan ik helemaal niet meer achteraan rennen. Energie voor 10, ik heb niet eens energie voor 1.Ik wil gewoon middagdutjes kunnen doen en niet continue "mama mama" moeten horen. Sorry, klaagmodus gaat weer uit.


Lapjeskat: jij komt ook al dichterbij de uitgerekende datum. Spannend. Leuk hè om die haartjes te zien. Ben zo benieuwd naar de baby.

Hoop dat de baby van firsttimemom er al is en ze geen tijd en zin heeft om te forummen en lekker in de babybubbel zit 😍

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.