Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Nou zeg mijn reactie van gisteren is verdwenen. Nu even bijlezen.
in ieder geval gefeliciteerd FTM!

Wouw ftm, wat een snelle bevalling. Fijn dat hij helemaal thuis heeft kunnen plaatsvinden. Borstvoeding heeft volgens mij wel even nodig om goed op gang te komen dus komt vast wel (eventueel met wat bijvoeding met kunst voeding). 

Hier nog geen echte tekenen. Gisterenavond wel echt ongemakkelijk, met veel last van mijn rug en rusteloze benen. Matig geslapen maar vandaag is het gevoel weer weg. Vandaag wel meer slijm verlies maar niet echt een prop ofzo. 

ow en vivavette, wat fijn dat de kleine weer gewoon normaal beweegt. Hoop dat je straks niet meer medisch bent. 

Gefeliciteerd firsttimemom

ik vind je verhaal heel positief klinken. Je hoort vaker dat op het moment dat de vrouw er klaar mee is, ze mag gaan persen. Nu lekker genieten samen

Wat een gedoe Pinguin. Klinkt erg zwaar allemaal. Aangezien je nu wel al drie cm ontsluiting hebt met rommelen, hoop ik voor jou dat de bevalling zelf straks lekker snel gaat.

Hier nu verlof en het is zwaarder dan verwacht. Heb een heel voorspoedige zwangerschap gehad, niet misselijk geweest, veel energie, even mobiel als daarvoor. Ik had dus gehoopt dat mijn verlof een soort vakantie zou zijn. Dat valt ff tegen. Echt een stuk moeier nu ik tegen het eind zit. Doe regelmatig een middagdutje en heb ook geen zin in allerlei activiteiten. Blijf liever thuis. En mijn buikspieren zijn 0,0 meer waard dus man moet mij overeind trekken, of ik moet op mijn zij rollen en daarna rechtop strompelen. Voel me net een aangespoelde walvis.

 

Ik kom ook maar alvast overstappen van het Viva forum

Uitgerekend op 22 juli van een zoon, dus nu 38+4. 
Dochter is bijna 3 en werd geboren bij 40+2, dus ik vermoed dat de bevalling weer ergens tussen 39 en 41 zal zijn. 

Ik ga even bijlezen hoor!

Neweve: Ja, dat hoop ik ook! Zoals hier al gemeld werd lijkt het mij zo onpersoonlijk om direct van huis (bij weeen) naar het zh te moeten zonder dat de vk daaraan te pas komt. Maar goed, als dat het beste is, is dat ook weer zo.

Aviendha: Vervelend van je verlof. Hopelijk kan je nog wat leuke, rustige activiteiten bedenken waarmee je toch prettig de komende periode doorkomt? Ikzelf plan gewoon 1 leuk ding per dag en zie verder wel waar ik aan toe kom en waar ik zin in heb. En verder veel rusten, je lichaam heeft het vast nodig.

Ahh wat leuk dat de eerste baby er al is! Gefeliciteerd Firsttimemom!!! 🎈

Vivavette het is ook dat ik niet gewend ben om moe te zijn/minder te kunnen. We gingen bijv. sochtends ergens op bezoek en daar lunchen en smiddags waren er in dezelfde stad food trucks en live muziek. Dus ik dacht dat we daar ook wel ff heen konden vanuit het bezoek, normaal vind ik dat soort dingen super leuk. Maar ik was moe en wou naar huis xD vroeger dacht ik snel dat mensen zich aanstelden dus misschien is dit ook wel even een goede les voor mij, haha. Gelukkig heb ik ook hobbies als gamen en lezen dus ik kom de dagen wel door hoor!
Wil ook nog een keertje gaan zwemmen.

Hoop voor jou dat je straks idd "medisch af" bent. Zou je graag thuis willen bevallen?

Hier een beetje voortekenen. Baby was bij de controle van week 32 volledig ingedaald. En nu veel slijm en afscheiding. Snel harde buiken. En sinds een paar dagen sochtends het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Ik denk niet dat ik elk moment kan bevallen maar door deze tekenen denk ik ook weer niet dat ik 2 weken over tijd zal gaan, zeg maar (ben nu 37+4).

Aviendha schreef op 12-07-2021 om 11:05:

Hier nu verlof en het is zwaarder dan verwacht. Heb een heel voorspoedige zwangerschap gehad, niet misselijk geweest, veel energie, even mobiel als daarvoor. Ik had dus gehoopt dat mijn verlof een soort vakantie zou zijn. Dat valt ff tegen. Echt een stuk moeier nu ik tegen het eind zit. Doe regelmatig een middagdutje en heb ook geen zin in allerlei activiteiten. Blijf liever thuis. En mijn buikspieren zijn 0,0 meer waard dus man moet mij overeind trekken, of ik moet op mijn zij rollen en daarna rechtop strompelen. Voel me net een aangespoelde walvis.

Ik merkte ook pas bij mijn verlof hoe vermoeiend werken eigenlijk was. Ik doe nu max 2 klusjes per dag met een dutje tussendoor. De rest van de tijd kijk ik Netflix, de tour of lees ik een boek. (Al heb ik zelfs voor lezen niet veel concentratie). 

Frustrerend is dat hè Aviendha. En Neweve, dat had ik ook inderdaad, dat je dan pas door hebt hoeveel energie 'normale' dingen kost.  
Vivavette, naast onpersoonlijk vind ik het ook lastig om te bepalen wanneer het nou een goed moment is om te gaan. Vorige week waren man en ik er dus al voor niks, als de verloskundige was langsgekomen had ze misschien thuis al gezegd dat het nog niet ver genoeg was en we nog even moesten afwachten. Had toch weer een ritje gescheeld. 
Ondanks dat dit mijn tweede zwangerschap is, ben ik toch wel weer onzeker, maar wellicht kom ik toch weer in een weeënstorm en is dit echt puur wat erbij hoort bij de laatste weken. 

Mijn to do list is al wel (een tijdje) helemaal af, dus ik doe ook geen klusjes meer haha. Wel is er de altijd blijvende was die ik nog kan opruimen, maar daar heb ik nu ook even niet genoeg energie voor. 

Bedankt allemaal voor de lieve woorden! 😍

Ik lees alles, maar mobiel forummen vind ik lastig, sorry dat ik niet op alles reageer. 
@Neweve, de borstvoeding is nu goed op gang gekomen. Zo blij mee! Ik kolf sinds gisteravond zodat het allemaal gestimuleerd wordt en hij ook goed leert drinken. Nu hapt ie heel goed aan en hoef ik eigenlijk 1 borst maar te kolven omdat hij die niet zo goed kan aanhappen. Er kwam ook echt al 20 cc uit de eerste keer, dus ik ben trots haha.

Bij mij was trouwens het slijm verlies ook de enige teken dat de bevalling ging starten, maar dat was ook geen prop, gewoon af en toe wat meer slijm. Tijdens de weeen kwam echt pas de 'prop'  eruit. Vond het trouwens geen prop, meer draden, maar oke haha.

@Adviehna, ik kijk er ook echt heel positief op terug, ondanks dat het een uur wel heeeel heftig was. Vandaag nabespreking gehad en baringsrapport gelezen. Dan lees je echt de exacte tijden terug en besef je dat het bizar is gegaan haha. Mijn man kijkt er trouwens heel stress vol op terug omdat hij niks kon doen. Ik zag ook echt helemaal in mijn eigen bubbel, dus dat vond hij lastig. Hij moet er nu nog van bijkomen hahaha.

Vaak zeggen ze trouwens dat als je rust pakt, je pas alles gaat merken. Ik vond de laatste dagen dat ik echt rust had ook heel zwaar en voelde me toen ook ontzetten dik! Voordeel na de bevalling was ik gelijk al 5 kilo kwijt en nu nog weer een halve kilo haha.

Spannend trouwens die voortekenen, klinkt alsof het niet heel lang meer gaat duren hoor! Maar goed dat zegt mijn gevoel en is nergens op gebaseerd, alleen op mijn eigen baby bubbel haha

Ik ben zooo benieuwd wanneer de volgende baby zich meld, ik duim voor jullie allemaal dat het een mooie bevalling moge zijn, waar je goed op terug kijkt! Ik lees zeker nog elke dag mee, ben veel te nieuwsgierig. Schrijven zal iets minder zijn haha.

@Pinquin nog even een speciaal berichtje voor jou. Ik ben zo benieuwd naar jou baby en verhaal! Wij schreven de laatste tijd veel met elkaar en ik dacht echt dat jij eerder zou zijn. Ik gun het je van harte dat je zoon snel komt. Die onzekerheid is erg vervelend! 
Hier even een hart onder de riem ♥️

Phlora

Phlora

12-07-2021 om 16:47 Topicstarter

Firsttimemom, wat leuk om te lezen, heerlijk dat het zo goed gaat. Kun je een beetje slapen snachts? Ik heb nog best veel geduld, maar als ik jou zo lees, ben ik stiekem toch een beetje jaloers en wil ik onze kleine meid ook zo graag zien. Hoe ver was je nu? Bij jou was het ook een schatting toch, net als bij mij? Ik zit nu ergens tussen 38 en 38+5.
Pinguin, wat spannend, al 3cm, dan zul jij inderdaad wel de volgende zijn. Ik duim voor je dat het snel doorzet op een fijne manier!
Puzzelstuk, ik snap je wel hoor, dat je ff baalt. Is heel normaal denk ik. Het zijn gewoon even een paar heel vermoeiende weken. Schuldgevoel is niet nodig. Snel genoeg kun je weer met m naar de speeltuin
Vivavette, wat fijn dat je baby weer volop voelt! Ik duim met je mee dat je medisch-af wordt.
Neweve, die rusteloze benen heb ik ook zo ontzettend, die dan overgaan in krampen. Wel alleen maar snachts, nooit overdag.
Aviendha, haha zoooo herkenbaar! Ik ben normaliter heel fit en actief, en wandel dagelijks 5km met de honden. Nou dat gaat dus echt al een tijd niet meer. Ik loop nog 2 a 3km en dan sterf ik half onderweg. Gelukkig is het benauwd, dan willen ze zelf ook minder ver, anders had ik ook nog 2 van die stuiterballen in huis gehad.

Hier ook dezelfde verschijnselen. Baby is helemaal diep ingedaald, veel slijm, en ook al met regelmaat harde buiken en ook braxton hicks weeen. Ze zetten echter niet door en blijven onregelmatig, dus nog niet het echte werk, al kunnen ze wel al flink pijnlijk zijn.
Sinds afgelopen zondag ben ik bijna helemaal gestopt met klussen (het grootste deel vd verbouwing is af), het wordt echt te zwaar nu, en ik merk dat ik sindsdien ook veel minder last van heb van mijn bekken. Ik slaap ook weer beter, weer lekker thuis in ons eigen bed, en ben veel meer ontspannen. Mijn man klust wel nog volop door, daar voel ik mij dan soms wel schuldig om, al wil hij dat ik alleen maar blijf liggen. 
Ik heb heel veel zin in de bevalling al merk ik wel dat ik het nu soms stiekem best een beetje spannend vind

Imi

Imi

12-07-2021 om 16:59

Ik ben niet zwanger, maar heb wel een handige tip: rusteloze benen en kramp komen veel voor tijdens de zwangerschap en zijn een gevolg van magnesiumtekort. Dat zou je verloskundige je ook moeten kunnen vertellen. Even bij het Kruidvat een potje magnesiumcitraat halen: kleine moeite, groot plezier. Als je niet op het advies van een vreemde wilt afgaan, bel dan je verloskundige even.
Sterkte met de laatste loodjes!

@Phlora nee slapen is eigenlijk het enige wat ik nog lastig vind. Ben het spannend om te slapen terwijl de kleine dan ook slaapt en ik er dus geen toezicht op heb. Man en ik wisselen dus af haha, hoop dat dat snel een ritme gaat krijgen. Heb soms best last van hormomen en dat ik dingen spannend vind hoor!

Bij mij ws het indd ook een schatting, maar  bn bevallen bij 39 + 2. baby werd hele zwangerschap te groot en zwaar geschat en daar klopt dus niks van. Het is een dun scharminkel met lange benen haha. Zit geen babyvet op. Toch heeft ie eigenlijk alleen een rompertje steeds aan omdat hij goed op temperatuur is. Geen sokjes, geeen mutjes, verder echt niks. Doe wel een hydrofiel doek om hem heen als hij bij mij ligt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.