Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Vivavette: Over 2 weken hebben we pas de afspraak bij het consultatiebureau. Ik gok dat ze er niks mee zullen doen, mocht het anders zijn dan zal ik dat hier delen. 

Mirriemirrie: Groot gelijk dat je je dochter de fles geeft als ze honger heeft. Die kleintjes kunnen dat vaak prima aangeven. 

Hier heeft onze kleine man gisteren voor het eerst sinds weken kunnen poepen zonder hysterisch te krijsen.  Wie weet gaat het nu de goede kant op.

Ontwikkeling: We merken dat hij veel bewuster rond aan het kijken is en geluidjes maakt. Hij kan zijn hoofd ook al aardig omhoog houden als hij op zijn buik ligt. Hopelijk komt het eerste echte lachje snel. ♥️

Mirriemirrie: De eerste keer was fijn, ze heeft laten zien hoe we het kunnen stimuleren (in principe gewoon de andere kant op leggen) en hoe we het iets mochten 'forceren'. De 2e keer heeft ze eigenlijk alleen gekeken. Maandag as 3e en wmb de laatste keer. Zoon doet het veel beter en ik merk dat het goed ontwikkelt doordat hij sterker wordt. Hij draait nu zelf zijn hoofd, blijft stilliggen in het midden en draait zelf af en toe naar de niet-voorkeur kant. 
Is het bij jouw dochter erg? Vlakt haar hoofd af? En draait ze wel zelf of dat (nog) niet? Onze fysio geeft aan dat als hij met zn kin bij zn schouder kan, het goed is (en dat kan hij nu).

Vivavette schreef op 10-09-2021 om 14:33:

Mirriemirrie: De eerste keer was fijn, ze heeft laten zien hoe we het kunnen stimuleren (in principe gewoon de andere kant op leggen) en hoe we het iets mochten 'forceren'. De 2e keer heeft ze eigenlijk alleen gekeken. Maandag as 3e en wmb de laatste keer. Zoon doet het veel beter en ik merk dat het goed ontwikkelt doordat hij sterker wordt. Hij draait nu zelf zijn hoofd, blijft stilliggen in het midden en draait zelf af en toe naar de niet-voorkeur kant.
Is het bij jouw dochter erg? Vlakt haar hoofd af? En draait ze wel zelf of dat (nog) niet? Onze fysio geeft aan dat als hij met zn kin bij zn schouder kan, het goed is (en dat kan hij nu).

Dochter heeft een voorkeur naar rechts. Afplatting konden ze niet goed beoordelen omdat dochter een flinke bos donker haar heeft. Ik merk wel dat ze sinds deze week ook naar de andere kant draait zelf. Waarschijnlijk omdat ze zich nu ook meer bewust is van haar omgeving. Kin bij schouder heb ik nog niet opgelet. Maar als ik jouw verhaal lees, denk ik niet dat fysio nog nodig is.

Fijn dat het bij jullie zoon ook beter gaat.

@Phlora hoe gaat het nu bij jullie?

Leuk om van de rest ook te lezen hoe het gaat! 😊 Als ik nu al zie hoe hard de ontwikkeling gaat in 2 maanden, ben ik zo benieuwd hoe het dan weer over 2 maanden is!

 Fijn dat de fysio werkt @Vivavette!

Fijn Phlora, dat er ook af en toe goede momenten zijn! Opname is vast heftig, hopelijk krijg je er dan ook een relaxtere baby voor terug.

Groei: kereltje hier zit alweer anderhalve week in maat 62, en die maat geef ik hem nog een week, dan kan de volgende set uit de kast getoverd worden denk ik. Het is echt een lang ventje, niet zo mollig zoals je vaak bij baby's ziet. Hij is wel lekker uitgevuld hoor, zeker niet mager.

Krampjes: zijn al een week niet gesignaleerd! Sowieso heeft hij op 1 nare avond na er maar weinig last van gehad. 

Ontwikkeling: hij kan zo heerlijk lachen inmiddels! Zeker als je met zijn handjes of voetjes speelt. Echt gezellig is het. Hij is ook behoorlijk sterk en heeft bij lang niet meer alle houdingen waarin we hem vast hebben ondersteuning voor zijn nekje nodig (wel als we hem optillen natuurlijk). Op zich wel fijn dat het superkwetsbare er een beetje af is.

Slapen: gaat in de nacht nog steeds 9 vd 10 keer prima. Hij laat er dan 4 a 5 uur tussen zitten, wil dan een voeding en gaat daarna weer heerlijk slapen. Overdag wisselt het, soms wil hij alleen op iemand slapen en is hij niet weg te leggen, soms gaat dat wel. Netflix is een noodzakelijk abonnement tegenwoordig. 

Spruw: lijkt gelukkig weg te zijn! Dat was best een gedoe voor een paar weken.

Vasthouden door anderen: heb ik ook totaal geen moeite mee sinds na de kraamweek. Zolang hij happy is en degene die hem vasthoudt gezond is en even zijn/haar handen wast vantevoren vind ik het meer dan prima. Mijn moeder komt hier ook elke week om even de wat grotere huishoudelijke klussen te doen en neemt hem dan altijd even mee voor een lange wandeling. Lijken ze beide wel gezellig te vinden.

Mirrie: Zo klinkt het niet. De afvlakking kan je goed voelen, dus als je t niet voelt zal het meevallen. Lekker omleggen en stimuleren

Lapjeskat: wat gaan jullie hard qua maten! Zo blijf je shoppen, haha.

Phlora: Hoe gaat het nu?
En andere dames, hoe is t met jullie?

@lapjeskat, fijn dat de spruw weg is!

@mirrie, zolang de kleine niet mega veel in gewicht stijgt zou ik gewoon volgen wat ie wil. Sommige kleintjes hebben gewoon meer nodig om goed te blijven groeien. 

@twee aapjes, poepen zonder krijsen klinkt inderdaad als een overwinning. Beetje bij beetje leren ze het wel!

maten, dat gaat inderdaad hard. Hier zijn we langzaam over naar 62 maar de grote 56 passen nog. Bewaren jullie de oude kleding? (Ik twijfel of ik ze zal bewaren voor een eventuele volgende of doorgeef/in de kledingbak gooi. 

Hier slaat de moeheid even toe (ondanks dat ze meestal maar 1 keer per nacht komt), dus ik doe overdag slaapjes mee met de kleine. Door de weeks staan we om half 7 op (en aangezien ze meestal tussen 6 en half 7 een voeding wil komt dat goed uit), dan kan ik heerlijk met man ontbijten voordat hij naar wel gaan. Het weekend is heerlijk, dan slapen we met z'n alle uit. Als ze dan wakker wordt halen we haar op en leggen naar (in het baby-nestje) bij ons en dan slaapt ze meestal nog 1-2 uur door. 

Ik krijg wel steeds meer het gevoel dat mijn dagen wat nutteloos zijn, zo met boek lezen/serie kijken/wandelen en voor baby zorgen. Ik probeer dus iedere dag iets nuttigs te doen. Vandaag op de planning: wat spullen op marktplaats. 

Neweve: kleding had ik bij zoontje wel bewaard. Dat kan nu grotendeels weg, op rompers en neutrale kleding na. Slaapzakken ed. kan ik nu ook nog gebruiken,  dat maakt me niet zoveel uit als die "jongensachtig" zijn. De rest gaat denk ik binnenkort naar kringloop oid. Een derde zit er hier niet in, dus de maten waarin dochter niet meer past gaan dan ook weg.

Dat nutteloze herken ik ook wel. Veel series kijken / boek lezen. Ook omdat dochter overdag nog veel op mij slaapt of in de draagzak/doek. Wandelen zou ik graag meer willen, maar heb nog veel last van mijn bekken. Aanstaat do een afspraak bij bekkenfysio. Hopelijk geeft dat wat verlichting. 

Phlora ik hoop dat het goed met jullie gaat! ♥️

Lastig dat je nog veel last hebt van je bekken Mirrie. Hopelijk heeft de fysio goede oefeningen waardoor je snel weer op de been bent. Zeker met een kleintje in de draagzak kan het zwaar zijn om te wandelen. 

Lichamelijk is mijn grootste klacht nog dat ik heel snel aandrang voel. Dus ik ga zeker 2 keer zo vaak naar de wc, terwijl het meestal kleine plasjes zijn. Gek genoeg kan ik het wel ophouden/verlies ik verder geen urine maar ik heb echt regelmatig het gevoel van ik moet NU naar de wc. Ik denk dus vooral dat het qua gevoel dus een alles of niets is ondanks dat het ook een beetje kan zijn. 
Daarnaast vind ik lang stilstaan ook vervelend, hele lange rijen ontwijk ik dus nog even, wel een oefening voor gekregen in sportschool (telkens kortdurend stilstaan op een soort balance board). 

Neweve: heerlijk is dat, op zo'n vrije dag lekker met zijn allen rustig wakker worden. Wel lastig dat je zo vaak naar de wc moet, fijn dat er iets aan te doen is.

Mirrie: Vervelend dat je nog zoveel klachten hebt. Zou wandelen met de wandelwagen niet beter te doen zijn? Ik ervoer het vlak na de keizersnede in ieder geval als minder zwaar om met de wagen te lopen dan om "los" te lopen. Beetje het rollator-effect misschien.

Kleertjes: hier gaan we alles dat nog heel is en geen vlekken heeft gewoon bewaren voor een eventuele volgende. Ik ben er nog niet over uit of die ooit komt, voorlopig in ieder geval niet.

Hier ben ik inmiddels begonnen met oefenen met kolven en de fles geven aan de kleine. Flesdrinken gaat heel goed! Paar minuutjes sputteren en hij had door hoe het moest. Ik heb nu een hele simpele siliconen kolf en daar kom ik best een eindje mee nu maar dat gaat niet goed genoeg zijn voor als ik weer aan het werk ga, dus ben nu aan het uitzoeken welke elektrische kolf voor mij geschikt is. Kolfsters: welke kolf gebruiken jullie en hoe bevalt het?

Hoi, leuk om jullie berichtjes te lezen! Hier gaat het goed! Vrijdag weer cb maar zie zelf al dat dochter goed groeit. We zijn soms nog wat ongerust, omdat dochter soms nog iets verhoging heeft, maar volgens huisarts hoeven we pas te bellen met 38 graden. Daar moeten we maar op vertrouwen. 
Ondanks dat het bij ons een 2e kindje betreft, ben ik nog wel zoekende en onzeker over de dagindeling enzo. (Hormonen) Vooral in combi met onze eerste. Maar het gaat al beter, ik kan het meer loslaten... als dochter niet zo goed slaapt en ze heeft er geen last van, moet ik me ook niet druk maken

Kleertjes bewaar ik, want er is een heel kleine, minuscule kans dat we misschien toch ooit voor een 3e willen gaan. 
Hoewel ik van zoon al dingen naar mijn broer met zn kind heb gedaan. 
Ik wil in ieder geval een aantal kleertjes bewaren om mee te spelen met de poppen (zoon vindt alleen auto's leuk, dus heb nog hoop op dochter)

Phlora, hoe gaat het bij jou?

Lapjeskat wandelen met wandelwagen geeft juist meer klachten, heel apart. Maar lang wandelen met de draagzak is dan ook weer niet goed. Gelukkig is de school van zoontje op 2 min lopen en dat is nog te doen. Maar het winkelcentrum op en neer ( zo'n 600m bij elkaar) is te ver. 

Neweve: wat vervelend van je blaas. Zou het wellicht nog wel met je bekkenbodem te maken hebben,  dat het té gespannen is?

Lenthe misschien hoort dat ook bij haar, een iets wat hogere temperatuur? Temperaturen jullie nog regelmatig? Of omdat je ook denkt dat ze koorts heeft?
Hier ook nog erg zoekende met de oudste. Wanneer een voeding, slaapje icm ophalen van school. Maar ook zoon nog genoeg aandacht geven, als ik alleen ben met 2 kids. Dochter slaapt niet veel in bed, dus automatisch is zij er altijd bij. Ik kan dus niet altijd alles meespelen met wat zoon graag wilt. Daar voel ik mij dan weer schuldig over.

hey dames, leuk om weer bij te lezen. Ik reageer even in het wilde weg😃

Kolven: ik heb een Ardo handkolfje. Werkt op zich prima. Maar dan moet er wel een toeschietreflex zijn geweest, of stuwing. Als ik hem gewoon op een tiet zet terwijl die niet zo vol is gebeurt er niet veel, terwijl ik er met de hand wel genoeg uitkrijg. Ik heb de Ardo wel pas een week dus moet nog oefenen. Verder heb ik ook lekschalen. Die doe ik om de andere borst tijdens het voeden en zo lek ik een aardig maaltje bij elkaar. Zoon komt elke 2 u, ook snachte, tenzij hij in bad is geweest. Gister heeft hij na zn badje zo'n 4,5 u geslapen, toen had ik daardoor stuwing in de rechterborst. In totaal heb ik vannacht ruim 200 ml gelekt en nog een beetje afgekolfd om de ergste druk eraf te krijgen (de 200 ml was dus incl kolven, niet alleen lekken natuurlijk dat zou wat zijn). Behoorlijk veel, maar ik vind het fijn een voorraad aan te kunnen leggen. Ik wil de linkerborst ook meer proberen te stimuleren. 

Kleding: zoon heeft nu maat 56 en dat zit precies goed. Dus ik verwacht over niet al te lange tijd maat 62 tevoorschijn te moeten toveren. We hebben niet zoveel gekocht omdat een neefje een paar maanden ouder is en daar krijgen we de kleertjes van, maar die heeft nu zelf maat 62... zal toch wat extra moeten gaan aanschaffen. Wil het niet vragen, dat komt zo schooierig over. Ik bewaar alles voor een eventuele volgende, of voor familie of vrienden. Mocht iets echt verwassen zijn of vlekken hebben gooi ik het weg. 

Ontwikkeling meneertje kan inmiddels mijn haren grijpen, veel lachen, en dingen volgen met zijn ogen. Zijn nekje is wat sterker geworden. Ook kan hij boos gillen/nephuilen als iets niet snel genoeg gaat om binnen een nanoseconde weer blij te zijn. He's got a temper. Vroeger als iemand schreef dat ie een temperamentvol kind had, dacht ik: je hebt gewoon een kutkind, dus.
Maar nu vind ik het zelf ook temperamentvol, hahaha. Alhoewel ik dat soort dingen stiekem nog steeds denk bij driftige peuters hoor. 

Neweve ik heb dat ook een beetje, dat ik nodig moet plassen en er komt maar een beetje. Ik ga proberen beter de bekkenbodemoefeningen weer op te pakken en het nog even aan te zien allemaal.
 In dat kader: hebben jullie trouw 6 weken lang de trap voetje voor voetje genomen? Vanaf week 4 ben ik weer enorm gaan verslappen. Het duurt me te lang. Zondag zijn de 6 weken eindelijk om. Dan kan ik naar mamafit.

Aviendha schreef op 16-09-2021 om 17:03:.

In dat kader: hebben jullie trouw 6 weken lang de trap voetje voor voetje genomen? Vanaf week 4 ben ik weer enorm gaan verslappen. Het duurt me te lang. Zondag zijn de 6 weken eindelijk om. Dan kan ik naar mamafit.

Uhh nee, dat heb ik überhaupt niet gedaan, vandaar misschien mijn bekkenklachten  

Vandaag bij bekkenfysio geweest. Symfyse stond schreef wat veel klachten al verklaarde. Nu weer recht gezet, ben benieuwd wat voor effect dat gaat hebben. Ook nog over bekkenbodem gehad, ze heeft nog even meegekeken. Nog erg slap allemaal. Ik verlies soms ook nog wel urine, bij niezen bijv. Dochter is met vacuümpomp gehaald, wat een enorme aanslag is op je bekkenbodem. Volgende afspraak gaan we gerichter daarmee aan de slag.

Hier al een paar dagen een dametje wat snel van slag is, veel huilen, veel plakken. Van papa moet ze niets weten. Gaat ze helemaal overstuur. Ik krijg haar nog aardig rustig. Zal wel ontwikkel sprongetje zijn, maar wel intensief. Hopelijk snel weer voorbij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.