Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Wat leuk dat je dochter zo heerlijk kan eten! Wij hebben hier ook al een tijdje het zitje op de wagen, hij kijkt dan zo heerlijk rond tijdens een wandeling.

Kletsen: gaat hier ook nonstop, tenzij hij even gefascineerd is door een speelgoedje dat aan alle kanten bekeken (en afgelebberd) moet worden. Ik kan hem ook bijna geen beter plezier doen dan hem tegen mijn opgetrokken knieën aanzetten en mijn handen geven om mee te spelen. "Klap met mama's handjes, blij, blij, blij" is het favoriete spelletje dat ik met hem speel

Oogkleur: bij de geboorte waren ze bijna zwart, maar ze zijn intussen gekleurd naar precies mijn blauwe kleur. Ik hoop dat hij die houdt want ik vind ze erg mooi! Man heeft bruine ogen dus het is nog even afwachten.

Rollen/kruipen/etc doet die van ons niet aan. Kracht ligt het echt niet aan, ik zie hem regelmatig even zonder handjes aan de vloer opgericht op zijn buikje liggen. Hij is simpelweg te relaxt, als er iets buiten zijn bereik ligt protesteert hij eventjes en dan gaat hij wat anders doen. Hij kan zich zo gerust een halfuur vermaken, soms met alleen maar rondkijken en kletsen. Hetgeen wat hem gaat motiveren om echt eens van zijn plek te komen is de kat. Die twee hebben een superschattige interactie inmiddels, soms komt de kat gezellig ernaast zitten op de commode tijdens het verschonen en krijgt de kleine kopjes en accepteert ze wat pogingen tot aaien . Uiteraard letten we op dat ze elkaar ook per ongeluk geen pijn doen en heeft de kat altijd een vluchtroute. Het is zo leuk om te zien!

Gelukkig zijn we goed door de covid heen gerold. We hebben nog wel wat restverschijnselen en we hebben de hele 10 dagen isolatie volgemaakt. Nu hopen dat zijn slaapschema ook weer naar normaal gaat binnenkort. Hij wil nu weer zowel een avond als een nachtvoeding en ik zie toch graag dat hij een van beiden weer laat vallen. Welke maakt me niet zo uit.

Lapjeskat: Die voeding na ziekte is hier herkenbaar. We hebben weer een voeding tussen 10-11 en een tussen 2-3 uur. Die laatste bouwen we nu stapgewijs af, hopelijk accepteert hij het. Vannacht dronk hij 60 en is daarna weer heerlijk gaan slapen. Hopelijk lukt het bij jullie ook snel! Scheelt toch weer in de nachtrust.

Halleluja we waren van de nachtfles af. Met wat pap in de avond fles sliep ze heerlijk door tot half 7. Maar het duurde wel welgeteld 1 week. Toen werd ze ziek met hoge koorts en nu zit ze onder de vlekken. De zesde ziekte. Heel fijn. 

Al zit ze volgens mij ook in de 8mnd slaapregressie. Veel huilen en gillen snachts. Eigenlijk alleen maar tegen je aanhangen en dan willen slapen. Dusja ik snap ook wel dat je honger krijgt als je de halve nacht wakker bent.

Hoe gaat het slapen bij jullie?

Ai, beterschap voor je kleine meid Mirrie!

Slaapregressie merken we hier vooral overdag. Het is niet meer echt voorspelbaar of en wanneer hij wil slapen. Soms slaapt hij gerust 2x 2,5 uur, soms 3x 1 uur, vandaag 2x 45 minuten. Hij is er verder vrolijk onder en slaapt 's nachts weer gewoon goed met maar 1x voeden dus we ervaren het als lang niet zo heftig als met 4 maanden, toen huilde hij ook echt veel. Het is alleen wat onhandig met activiteiten plannen overdag. Wel is hij helaas om 5.30 wakker tegenwoordig. Maar ook daar valt mee te leven.

Hier ben ik erg aan het uitkijken naar het moment dat de kleine zelf kan gaan zitten. We hebben een mooie tweedehands moederfiets aangeschaft. Lijkt me zo leuk als hij mee kan op de fiets! En handig bovendien. 

Beterschap Mirrie! (Mijn autocorrect wil je perse mirror noemen maar het is gelukt ). 

Hier gaat het slapen nog steeds goed, ik heb geprobeerd de voeding voordat wij gaan slapen te skippen. Ze slaapt dan wel door maar wordt om 4/5 uur IPV 6/7 uur wakker met hongerrrr. Kortom die late avond voeding houden we er nog even in. Ze heeft nu een groter bed (kleuter), dus ik pas er zelf ook naast. Dat is best ontspannen, zeker op de dagen dat ze wat vroeger komt voor een voeding (vannochtend bijvoorbeeld om half 6, dan dommelen we samen nog even door). 

Overdag is hier ook iets minder voorspelbaar qua slaap, ze gaat wel nog makkelijk slapen (ook als we op pad zijn gelukkig), maar het is soms wel wat verwarrend. De ene dag kan er 2 uur tussen zitten de andere 4 of soms zelfs 5. 

Vaste voeding gaat hier erg goed naar de opvang gaat er nu ook nog maar 2*120ml borstvoeding mee IPV 3*140. 

En de eerste tandjes zijn er! Ze had er weinig last van, maar wel veel luier uitslag.

Mirriemirrie: De slaapregressie is hier ook in volle gang. Gisternacht heeft hij voor het eerst in weken doorgeslagen, maar nu ben ik weer wakker en hangt hij op me (want anders slaapt hij niet en begint hij meteen te huilen). Hopelijk keert de nachtrust snel weer terug voor iedereen.

De kleine man is wel wat aan het kwakkelen geweest. Hij is sinds de vorige keer dat ik een update gaf, twee weekenden op rij ziek geweest. Hij was best wel wat afgevallen, maar aan zijn wangen te zien komt het er weer bij. 

Motoriek: Inmiddels heeft hij het zelf zitten en vooruit kruipen ontdekt. Hij beweegt erg snel, dus dat is oppassen geblazen hier in huis. Wel leuk om te zien dat er nog meer interactie is tussen de jongens nu hij echt kruipt. 

Oogkleur: De kleur was vanaf het begin al aan de donkere kant. Het lijkt nu steeds meer groen te worden met een bruine gloed. Ik ben benieuwd of het dus nog echt bruin gaat worden of niet.

hey meiden, heb weer lekker bijgelezen. Waar ik in mijn verlof nog complete notities bijhield om op iedereen te kunnen reageren, ben ik daar nu iets minder goed in

Hier gaat het eigenlijk sinds mijn laatste post best goed. Ik geef nog 2 x per dag bv, sochtends als ontbijt en savonds rond het slapengaan (18:00/19:00). Man doet de late avondfles. Dat ik om tien uur naar bed kan zonder een paar uur later eruit te moeten scheelt al ZO veel. En dat zoon tegenwoordig doorslaapt tot 6/7 ook. Ben dus niet meer ziek geweest.
Onze zoon is wel de jongste van het stel, 7,5 maand nu, dus hope and pray dat de 8 maanden slaapregressie hier uitblijft!

Oogkleur: werd geboren met blauwe ogen maar wel een opvallend grote bos donkerbruin haar, dus hoopte stiekem dat hij bruine ogen zou krijgen. Mijn moeder is de enige met bruine ogen, man en ik allebei blauw. Zoon ook nog steeds blauw en zn haar is donkerblond geworden. 

Motoriek: kan al aardig tijgeren en bijna kruipen, nog niet zitten.

Het nieuwe schema gaat ook goed, we houden ons niet strak aan de tijdens maar qua hoeveelheden en eetmomenten gaat het goed. Mannetje houdt van eten en ziet er lekker stevig uit, ik weet eigenlijk niet wat die weegt. Wel dat de maxicosi elke keer wat zwaarder lijkt.

Fysio: ze heeft een inwendig onderzoek gedaan, de littekens zijn nog wat hard en dat zou inmiddels wel zacht mogen zijn, en als er druk op komt reageren mijn hersenen met pijn. Dat zou niet hoeven te gebeuren, die littekens zijn verder gewoon normaal en "horen" geen pijn te doen. Ze heeft met haar vinger druk gezet en ik moest dan goed die kant op ademen, ontspannen, loslaten enz. Dat hielp wel tegen de pijn. Ze heeft vitamine E olie aangeraden (is goed tegen littekens) en het bij mezelf te gaan oefenen. Daar moet ik nog mee beginnen 

Fijn dat het goed gaat Aviendha! Klinkt alsof jullie een fijn ritme gevonden hebben. Ik hoop dat de slaapregressie aan jullie voorbij gaat. Bij jou ook Neweve. 

Sta nu wel in zombiemodus. Dochter is zo onrustig in de nacht. Zoekt ook echt lijfelijk contact. Altijd een handje in mijn nek of gezicht waarin ze dan loopt te knijpen en dan wordt ze langzaam weer rustig. Maar ook soms uren klaarwakker en dan wil ze spelen. Nou begin ik daar niet aan, ik zeg inprincipe niks en houd haar alleen vast. Anders brult ze binnen notime het hele huis wakker. 

Fysio: hopelijk gaan de tips en oefeningen wat voor jenhelpen Aviendha. En worden de littekens wat soepeler. Bekkenbodem is hier ook nog niet heel top. Soms nog wel urineverlies bij flinke niesbui. Moet zeggen dat ik de oefeningen ook veel te weinig doe. Zit niet in mijn systeem. 

Wat zwaar Mirriemirrie. Hoop dat het bij jullie ook snel weer normaal is. En tja, die oefeningen. Bij mij zijn het een iets ander soort oefeningen, ik moet juist beter leren loslaten ipv aanspannen. Maar het zit idd totaal niet in mn systeem. En moet al weken die olie kopen. Ik had gevraagd om een schema maar dat gaf ze bewust niet zei ze. Want ik moest gewoon gedurende de dag bewust ervan zijn dat het moet ontspannen.
Het lastige is denk ik ook dat je er alleen op bepaalde momenten last van hebt. Dan denk je o shit ik moet echt die oefeningen gaan doen. En daarna vergeet je het weer

Hoe is het met jullie?

Hier is de kleine zich ineens vlot aan het ontwikkelen. Hij begint steeds meer verschillende geluidjes te maken en kan sinds kort omrollen van rug naar buik. Net op tijd voor het consultatiebureau zich ermee ging bemoeien .

Slaapregressie lijkt vooralsnog mee te vallen. De dutjes overdag zijn nu onvoorspelbaar maar 's nachts blijft hij best makkelijk. Roepen, aan de borst, terug in bedje, slapen. En de 5:30 is sinds de zomertijd naar een acceptabeler 6:30 gegaan.

Van het kinderdagverblijf neemt hij nog steeds graag virussen en aanverwanten mee. Laatste aanwinst zijn de waterpokken. Hij is er twee dagen zielig van geweest. Hij had veel jeuk en koorts. Gelukkig had man afgelopen zaterdag toen de eerste pokjes duidelijk als zodanig herkenbaar waren nog snel een verzachtende lotion gescoord bij de drogist. Die hielp aardig goed. Inmiddels is het alleen nog verhoging en is hij wat sneller moe. 

Verder heb ikzelf een nieuwe baan gevonden. Voor mijn huidige heb ik nu we niet meer thuiswerken weer flink veel reistijd en nu met baby is het gewoon niet prettig om zo ver weg te zitten, zeker als man ook op kantoor zit op een filegevoelige route. In mijn nieuwe baan heb ik 2 dagen sowieso thuiswerken en 2 dagen op kantoor op 30 minuten afstand. Inhoudelijk waarschijnlijk net zo leuk en naar wat ik kon beoordelen een net zo leuke omgeving. Dus ik ben erg blij! Ik kan voor het einde van mijn dienstverband nog veel vakantiedagen opnemen dus ik ben echt bezig aan de laatste loodjes nu.

De kleine man gaat snel in zijn ontwikkeling vooruit. Hij kan zich nu aan meubels optrekken en dan probeert hij rond te lopen. Af en toe vergeet hij dat hij nog niet los kan staan, dus dan valt hij. 

Helaas heeft hij nu een dubbele oorontsteking te pakken. Echt heel erg zielig. Ik vermoed dat hij uiteindelijk ook buisjes zal krijgen net zoals zijn broer. 

Lapjeskat: Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Leuk weer wat van jullie te lezen.  @lapjeskat, fijn dat de regressie mee valt en leuk hè om die ontwikkeling te zien. Hopelijk bevalt je nieuwe baan, veel plezier!

@tweeaapjes, beterschap voor de kleine en wauw al (bijna) lopen! Die gaat lekker snel. 

 Hier maakt ze ook sprongen, ze gaat tijgerend de kamer door en begint zich aan dingen op te trekken/probeert het trapje in de woonkamer (3 treden) te beklimmen (beide lukt nog niet echt). Ook in taal heeft ze deze week een sprongetje gemaakt, er zijn ineens allemaal klanken bij. naast mama zegt ze nu ook papa, al zegt ze beide tegen mij en is mamamamamamama meestal een teken van honger dus ik weet niet hoeveel ze snapt van wat ze zegt.

hoe gaat het hier met alle kleintjes. 
Onze dame heeft echt een sprongetje gehad, is nu druk aan het optrekken (alles op de salontafel is nu niet meer veilig), klimmen, zelfstandig zitten en brabbelen. Echt super leuk om steeds meer interactie te hebben. 

Hier gaat het heel goed. Hij ontwikkelt zich heel snel inderdaad, superleuk! Hij krijgt wel ook echt een eigen willetje haha. 
Dan mag je vast ook de hele dag achter jullie dame aanrennen, Neweve?!

Hier nog geen noodzaak tot rennen, buikligging is nog altijd favoriet en hij draait soepeltjes om zijn as. Wel is hij weer in een sprong, en die lijkt nu met name taalgerelateerd. Bij bepaalde liedjes met "dansjes" begint hij zelf op het juiste moment te "dansen". Als we "papa" of "mama" zeggen verschijnt er een brede lach en bij "knuffel?" gaan zijn armpjes wijd (en indien mogelijk laat hij zich bovenop je neervallen). "Eten!" is ook een goede manier om zijn aandacht te trekken

Hij is ook zijn slaapschema weer eens aan het veranderen. Het lijkt erop dat hij zijn nachtvoeding verplaatst naar de late avond. Dat zou wel fijn zijn!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.