Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Leuk om de updates te lezen! Wat gaat het snel hé. Vorig jaar liep ik nog met een flinke buik rond..niet voor te stellen dat ze nu al (bijna) 1 zijn!

Dochter gaat goed! Heeft het staan ontdekt. Kruipen doet ze niet, alleen buikschuiven. 6 tanden, zegt papa, mama, naam van broertje en alles is "die". Dol op muziek, gaat dan mee hupsen. En we krijgen de hele dag door natte kusjes. Dochter en ik hebben helaas nu corona en dat is even pittig. Ik ben nu weer klachtenvrij maar nog heel erg moe. Dochter heeft zelf 3dgn hoge koorts gehad en is nu nog snotverkouden. Maar ze wil alleen bij mama hangen..en dat is even teveel nu. Maar we gaan weer de goede kant op.

Iemand vroeg naar haar oren: gaat goed. Buiten het feit dat ze nu door corona snipverkouden is, is ze al 2 maanden snotvrij en ook niet het idee dat ze last van haar oren heeft gehad. Dus top!

Fijne verjaardagen, voor diegene die nog komen! 

Wat leuk om al die updates te lezen en wat is het afgelopen jaar snel gegaan!
Zeker met de 1e verjaardag in zicht, denk ik er regelmatig aan terug.

Leuk om te lezen wat jullie kinderen en al kunnen en sommigen die al 1 zijn geworden.

Hier gaat het ook goed. Kleine gaat goed en ontwikkelt zich heel snel. Ook qua gewicht zitten we inmiddels op een goede lijn dus dat is heel relaxed. Als je hem ziet eten, snap je niet dat hij zo licht is (was), hij eet zó veel.
Wij gaan ook starten voor een 2e. Het lijkt ons leuk als ze relatief dicht op elkaar zitten. Toevallig nu mn ovulatie en gebruik van gemaakt

Mirrie: Wat vervelend van die corona, beterschap! Hopelijk voelen jullie je allebei snel helemaal beter. Wat fijn om te horen dat de oortjes goed gaan.

Phlora

Phlora

21-08-2022 om 13:10 Topicstarter

Hoi meiden,
Wilde even met jullie delen dat ik vanochtend een positieve zwangerschapstest in handen had! Zo veel geluk, weer de 1e ronde raak, compleet onwerkelijk maar zo ontzettend blij mee. 
Ik hoop dat het goed gaat met jullie en al onze dreumesjes! 

Gefeliciteerd Phlora! Een alcoholvrije toast voor een goede zwangerschap 

Hier gaat het ook goed. Kleine vent slaapt inmiddels eindelijk de nachten door van 19-6. Daarvoor hebben we wel wat moeten slaaptrainen toen hij wederom door een sprong ging maar dat pakte hij redelijk vlot op. Verder had hij kort na zijn verjaardag geen geduld meer voor borstvoeding dus daar zijn we inmiddels mee gestopt. 

Verder is het een vrolijk mannetje dat veel en graag eet en graag mee op stap gaat

Phlora schreef op 21-08-2022 om 13:10:

Hoi meiden,
Wilde even met jullie delen dat ik vanochtend een positieve zwangerschapstest in handen had! Zo veel geluk, weer de 1e ronde raak, compleet onwerkelijk maar zo ontzettend blij mee.
Ik hoop dat het goed gaat met jullie en al onze dreumesjes!

Wat fijn phlora!!! Van harte

Wij hebben toch maar besloten even te wachten. Mijn gedachten erover wisselen echt dagelijks dus we wachten tot ik me er écht klaar voor voel.

@Lapjeskat ook hier slaapt de kleine man nu door, heeft ook wel 11 maanden/een jaar geduurd... 

Gefeliciteerd Phlora! Wat een leuk bericht. Hopelijk verloopt alles voorspoedig. 🍀 

Onze dreumes voelt zich nu sinds een kleine maand weer wat beter. Hij heeft eindelijk buisjes gekregen in beide oren. Was hard nodig. 

Verder is hij altijd vrolijk, eet heel erg graag en kan motorisch stiekem al best veel. Klimt hier zo zelf de trap op en loopt zelfstandig. Ze worden zo snel groot! 🥰

Gefeliciteerd Phlora!

Het gaat goed met mijn dreumes. Ik ben gestopt met kolven. Ze is overgegaan op koemelk,water en thee. En de dag beginnen we en sluiten we af met de borst. Ze eet en drinkt met de grotere kinderen op de opvang, dat hebben we in overleg zo aangepakt om mij niet meer te hoeven laten kolven. Het lukte niet meer en ik kon dat kolfapparaat wel het raam uit kieperen. Qua eten wisselt het iedere dag, ook geen ramp. Ze heeft spekkies zat en eet op de opvang vrij goed. Ze weigert de fles, want die is voor baby's. Het is een vrolijke meid, maar wel een die de kat uit de boom kijkt (herkenbaar).

Er zijn ook ontwikkelingen qua tweede kind. We willen binnen nu en een jaar weer gaan proberen. Hoe stom het ook klinkt, ik wil even nog een winter van mijn huidige figuur genieten.

Gefeliciteerd phlora  hopelijk gaat alles de komende weken/maanden goed. 

@twee aapjes, wat fijn dat er eindelijk buisjes zijn. hier nu een dubbele oorontsteking achter de rug. We waren er vroeg bij dus de klachten vielen mee al is ze nu duidelijk een stuk vrolijker. 

@wilgentak, hier ook al een tijdje geen fles meer. Ze prefereert zelfs een gewoon glas over de tuitbeker. Dus die geven we maar. Voordeel is dat we als we op pad zijn ook makkelijk voor haar een glaasje water/melk kunnen krijgen. 

Hier is de spiraal er sinds woensdag uit en in tijden niet zo ongesteld geweest. Dat is wel even wennen. 

Phlora

Phlora

21-08-2022 om 19:14 Topicstarter

Wat fijn al die lieve reacties. Ik ben stiekem best een beetje zenuwachtig voor reacties uit de omgeving - niet de directe omgeving, want die weten hoe goed het gaat, maar meer de omgeving daar iets buiten. Kennissen, collega, buren. Vanwege mijn PND. Overigens gaat het heel goed, toevallig vrijdag met mijn therapeut besproken dat ze mijn dossier afsluit, tot het moment dat ik zwanger ben en dan elkaar laagdrempelig eens per 6 a 8 weken zien, zodat ze tijdig hulp kunnen bieden als het bergafwaarts dreigt te gaan. Nou dat afsluiten is dus niet meer aan de orde haha.

Heerlijk Lapjeskat een doorslaper, en je lijf weer terug voor jezelf. Stiekem dan opeens toch wel echt een bevrijding, vond ik!
Aviendha snap ik helemaal. Ze zijn ook nog maar zo klein eigenlijk he, je hebt nog volop de tijd.
Wauw TweeAapjes wat een snelle jelle! En top dat hij minder last heeft van zijn oren. 
Wilgentak, vind ik niet stom hoor. Ik ben de afgelopen 2 maanden zo'n 5kg afgevallen en ik vind het heerlijk haha. En chapeau, je hebt het waanzinnig lang volgehouden, het kolven. 
Neweve, ga je ook voor een tweede, dat de spiraal eruit is?

Dochter doet het nog steeds super. We zitten wel nog in de naweeën van de 12maanden slaapregressie. Paar avonden heel erg gehuild, en overdag niet willen slapen. Nu is de ochtenddut en savonds geen probleem meer, maar smiddags wordt er alleen maar gespeeld in haar bedje haha. Verder een heerlijk vrolijk, ondernemend, blij kindje. Merk wel dat ze nu een dreumes is trouwens, deze week hebben we de eerste driftbui gehad omdat ze van mij niet dr oog mocht uitsteken met een potlood. Was uiteraard erg flauw van me. 

@phlora, echt onbegrijpelijk waarom je dat niet toelaat  

Ja wij gaan ook voor een tweede. Ergens vind ik het wel spannend want de 9 maanden op 9 maanden af klopte hier wel en mijn lijf voelt nu pas van mij.

Hier geen 12 maanden slaap regressie gehad. Gelukkig want slapen is toch wel erg waardevol. 

Heeft jullie kleintje al schoenen? Hier loopt ze sinds een week aan de hand en best aardige afstanden. Nu het lekker weer is meestal gewoon op blote voeten maar dat kan niet overal natuurlijk (en ik heb te schattige schoenen van shoesme gezien). Man vind nu al schoenen overdreven want ze loopt nog niet zelfstandig en toch meestal op blote voeten en groeit ze er niet snel uit...

Phlora

Phlora

21-08-2022 om 21:01 Topicstarter

Heel begrijpelijk Neweve, de 9 maanden zwangerschap vond ik een feest, maar de 9 maanden erna.. pittig.
De kleine vriendin heeft schoenen, ze heeft Donsjes. Maar ze loopt eigenlijk alleen op blote voeten, schijnt ook beter te zijn. Ik overweeg nu wel sneakertjes voor buiten op plekken waar ze schoentjes aan moet.

@Neweve
Onze dreumes heeft sinds kort schoenen. Hij heeft schoenen van Bunnies Jr. We hebben gewacht totdat hij inderdaad zelfstandig kon lopen. Binnen loopt hij trouwens gewoon op blote voeten, alleen als we naar buiten gaan doen we zijn schoenen aan. 

@Phlora
Zou ze met slapen misschien langzaam aan naar 1 dutje over kunnen gaan? Wij merken namelijk hier dat als hij 's ochtends een dutje doet, hij 's middags eigenlijk niet slaapt. Nu zijn we een paar weken aan het spelen met zijn dutjes (1 x vroeg aan het eind van de ochtend/begin van de middag gaan slapen) of 2 x een kort dutje. We merken dat als hij 1 keer slaapt hij 's avonds veel makkelijker gaat slapen. Nu hebben jullie 's avonds gelukkig geen probleem met slapen, dus wellicht is dit overbodig voor jullie. 

Aviendha: herkenbaar hoor, die twijfels. Hier is in de nabije familie net weer een kleintje geboren, en als ik dat prulleke dan zo zie wil ik onmiddelijk weer. En op een goede dag denk ik dan ook dat dat best moet kunnen, maar als ons mannetje weer eens een sprong/tandjes/ziekjes is dan denk ik heel hard nee . Met name vanwege de intensiviteit van het zorgen voor zo'n kleintje dat nog niets kan, laat staan 2. Wij wachten dus nog even af tot deze zelfstandiger is

Schoenen heeft de onze ook al, meer voor de sier dan wat anders, want motorische ontwikkeling doet hij heerlijk op zijn eigen tempo. Hij kan pas sinds vorige week zelf tot zit komen, optrekken doet hij nog niet.

Wel kan hij high fiven en luchtkusjes geven. Dat laatste is supergrappig in de supermarkt, hij doet dat namelijk aan iedereen. Ook vindt hij het leuk om een bal tussen ons heen en weer te rollen. En als de bal dan buiten mijn en zijn directe bereik rolt en ik doe alsof ik er niet bij kan, gaat hij hem halen en komt hem brengen (en kusjes in ontvangst nemen) . Hij begrijpt dus al best veel!

Phlora: wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd! Hopelijk heb je een mooie zwangerschap.

TweeAapjes: Fijn dat het goed gaat met de buisjes.

Neweve: onze zoon heeft wel schoentjes. Sneakertjes van NewBalance en van die ‘wandelschoentjes’. Hij loopt vaak naar buiten en dan vind ik het wel fijn als hij iets aan zijn voetjes heeft. Maar hij trekt ze heel snel uit, dus weinig succes haha.

Lapjeskat: Wat schattig die luchtkusjes. Ik zie het helemaal voor me in de supermarkt haha.

Hier gaat het erg goed. Onze zoon groeit goed, eet heel goed en slaapt redelijk.
Ik heb aankomende week mijn NOD, dus ben erg benieuwd (en stiekem ook een beetje spannend!). Wij hopen ook snel in verwachting te mogen raken van een tweede kindje.

Fijn dat jullie zoon nu goed groeit vivavette. 

@phlora, begrijpelijk dat je zenuwachtig bent voor de reacties van buitenaf. Tegelijkertijd weet jij wat je maximaal te wachten staat. Je hebt het de eerste keer doorstaan en gered, dus de keuze voor een tweede is dan bewuster/geïnformeerder ofzo. 
Onze dochter is altijd super makkelijk/super duidelijk in haar signalen en daardoor is het makkelijk te navigeren. Ik ben benieuwd of een eventuele tweede dat ook is, als wij nu een huilbaby krijgen is dat wel extra wennen vrees ik. (gelukkig heb ik jou dan om om goede raad te vragen )

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.