Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wat geef je bij een genderreveal als cadeautje?

Nick90

Nick90

30-09-2025 om 08:50 Topicstarter

Broadway schreef op 30-09-2025 om 08:45:

[..]

wat is er speciaal aan een open bar? een feestje in een zaaltje zonder bar lijkt me wat sneu?

of bedoel je die gekke amerikaanse fratsen waar een open bar betekent dat je niet voor je eigen drankje hoeft te betalen? ik hoop toch dat we in NL dat onderscheid niet aan het maken zijn tegenwoordig toch?

Uh een open bar is in Nederland ook vrij normaal hoor. 

Nick90 schreef op 30-09-2025 om 08:50:

[..]

Uh een open bar is in Nederland ook vrij normaal hoor.

Nog nooit meegemaakt, maar zoveel feestjes heb ik ook niet. Je lijkt er wel veel waarde aan te hechten wat anderen van je vinden en van het cadeau wat je mee neemt, waarom is dat? Je mag toch geven wat je wilt? Who cares wat de rest daarvan vindt?

Nick90

Nick90

30-09-2025 om 08:55 Topicstarter

Jujubee schreef op 30-09-2025 om 08:48:

[..]

Nou echt hoor. Ik zou niet eens gaan, wat een onzin zo'n feest. En inderdaad, je weet niet eens 100% zeker dat het geslacht klopt. Dus je moet hier geld tegenaan gooien en als het kind er dan is ben je weer geld kwijt aan een kraamcadeau. Of komt er ook nog een babyshower tussendoor? Zo'n bon zou ik ook doen maar meer dan een tientje zou ik niet geven.

Maar dat maakt voor cadeautjes toch niet echt uit, nu weten we ook niet wat het wordt dus uitgesproken jongens of meisjes kleertjes/speelgoed is ook niet aan de orde. 
Een babyshower is meestal met een select gezelschap  en ja als de kleine er is gaan we natuurlijk weer iets kopen. 

Kun je met meer mensen misschien een gezamenlijk cadeau geven. 
Als ze van veel mensen allemaal cadeautjes krijgen bij de genderreveal, babyshower en de kraamvisite is dat een hele berg.
Een mooi gezamenlijke cadeau voor de genderreveal zou ik een zwangerschaps fotoshoot vinden.

Nick90

Nick90

30-09-2025 om 09:03 Topicstarter

Tuinfluiter schreef op 30-09-2025 om 08:58:

Kun je met meer mensen misschien een gezamenlijk cadeau geven.
Als ze van veel mensen allemaal cadeautjes krijgen bij de genderreveal, babyshower en de kraamvisite is dat een hele berg.
Een mooi gezamenlijke cadeau voor de genderreveal zou ik een zwangerschaps fotoshoot vinden.

Dat was bij de vorige genderreveals waar we uitgenodigd waren wel het geval met een open tikkie. 

Neem een doos zakdoekjes mee als de baby niet het geslacht heeft wat ze wilde en de vader/moeder begint te janken. 

Het boek "Het idee M/V" van Asha ten Broeke

Of anders een Bobbi-boekje voor de toekomstige baby. Leuke boekjes, niet zo duur, kan je je geen buil aan vallen. 

Nick90 schreef op 30-09-2025 om 08:41:

[..]

Nou ja, als iedereen met grote cadeaus aankomt willen wij niet met iets heel kleins aankomen. Zie al wel wat ideeen voorbij komen dus straks even naar de stad ervoor.

Waarom niet, wat maakt het uit wat een ander doet? Is dat echt een probleem in jullie omgeving? En hoe werkt dat dan bij een gender reveal ? Moet je in de rij staan en steeds toekijken hoe de toekomstige ouders een voor een  cadeau uitpakken terwijl de rest van het gezelschap toekijkt?

Gewoon nieuwsgierig vanuit mijn kant. De enige genderreveal die ik ooit heb gehad was een taart die werd aangesneden tijdens het thee drinken. Aan de binnenkant blauwe vulling want het werd een jongetje. Niks geen open bar of cadeaus.

Jujubee schreef op 30-09-2025 om 08:54:

[..]

Nog nooit meegemaakt, maar zoveel feestjes heb ik ook niet. Je lijkt er wel veel waarde aan te hechten wat anderen van je vinden en van het cadeau wat je mee neemt, waarom is dat? Je mag toch geven wat je wilt? Who cares wat de rest daarvan vindt?

Waarom klets je over "gekke Amerikaanse fratsen" als je blijkbaar niets van feestjes weet? Een open bar is echt een vrij normale omschrijving van een bar waar je gratis drinken haalt. 

Gender reveals vind ik dan weer wél heel Amerikaans en onzinnig. 

Een lekkere fles alcoholvrije wijn (of set 0% biertjes, afhankelijk van de voorkeur van de moeder) om het te vieren.

Verder vind ik het leuk om iets te geven waar ik zelf veel aan heb (gehad) in de babytijd, met name praktische dingen zoals favoriete merk rompertje, slaapzakje, slab, hydrofiel xl, wetbag, etc. Maar dat is wellicht nog wat lastig als je het geslacht niet weet. Dan kan je misschien maar beter voor een mooi hardkartonnen (prenten)boekje gaan.

Ik ga bij dat soort dingen uit van mijn budget voor een kraamcadeau. En verdeel dat over het aantal te verwachten feestjes. Als een feestje dan niet gegeven wordt dan blijft er meer budget over voor het kraamcadeau.
Het budget voor het kraamcadeau verschilt bij mij wel per persoon. Het hangt af van hoe goed de band is die ik met iemand heb.

In dit geval zou ik rekening houden met 3 cadeautjes. Als mensen een genderreveal feestje geven is de kans best groot dat er ook nog een babyshower komt. En dan natuurlijk nog een cadeautje bij het kraambezoek.

DeOnbekende schreef op 30-09-2025 om 09:56:

[..]

Waarom klets je over "gekke Amerikaanse fratsen" als je blijkbaar niets van feestjes weet? Een open bar is echt een vrij normale omschrijving van een bar waar je gratis drinken haalt.

Ik heb het nergens gehad over Gekke Amerikaanse fratsen, dat was Broadway. Maar ik vind het wel gekke Amerikaanse fratsen ja. 

DeOnbekende schreef op 30-09-2025 om 09:56:

[..]

dat doet ze dan ook niet want dat was ik. 

de Amerikaanse betekenis van "open bar" is de standaard in NL en anders dan in de USA komt de gesloten bar in NL eigenlijk niet voor. de vermelding is dus óf onzin, óf ze bedoelt iets anders en daar vroeg ik naar

BlairW schreef op 30-09-2025 om 08:13:

Maar ze verwachten ook nog een kado als het kind er eenmaal is natuurlijk? Dan blijf je bezig. Ik zou nu dus voor iets kleins gaan. Bon van de prenatal van €15,- of zo.
Ik zou zelf denk ik niet eens gaan. Vind het zo’n onzin, zo’n gender reveal party. Het geslacht is toch pas 100% zeker als de baby er is, dus wat vier je nu dan eigenlijk? Het mogelijke geslacht? Genoeg verhalen bekend waarbij het uiteindelijk toch het andere geslacht bleek, dus tja…

Of dat later blijkt dat het kind zelf vindt dat het geslacht niet bij hem/haar past, dat kan ook nog. 

Maar ik heb geen ervaring met genderreveilparty's. Zelf wisten wij destijds de gender van ons kind niet en wilden wij dat ook niet van tevoren weten. 

Afzeggen en melden dat je graag op bezoek komt eens het kind geboren is. En op dat moment koop je een leuk cadeau.

Iets met het lot niet tarten. Laat dat kind eerst maar geboren worden.
Ik hoor het in mijn omgeving helaas nog af en toe misgaan met late miskramen enzo.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.